Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Antikorupcijos komisijos prašymu STT atliko Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimo projekto antikorupcinį vertinimą

2018 m. spalio 25 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Vadovaudamasi Seimo Antikorupcijos komisijos įstatymo, Korupcijos prevencijos įstatymo nuostatomis bei atsižvelgdama į Viešosios įstaigos Užstato sistemos administratoriaus 2018–09–20 kreipimąsi „Dėl galimai neteisėto poveikio, vieno ūkio subjekto protegavimo bei siūlomo teisinio reguliavimo, kuris kelia grėsmę užstato už vienkartines pakuotes sistemos funkcionavimui“, Seimo Antikorupcijos komisija kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą (STT), prašydama atlikti Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo projekto (Nr. XIIIP-2461) antikorupcinį vertinimą.

Projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad projekto tikslas – keisti įstatymo nuostatas, kuriomis būtų panaikinta prievolė kaimo parduotuvėms priimti grąžinamas daugkartines pakuotes ir vienkartinių pakuočių atliekas ir būtų nustatoma galimybė užstato sistemos administratoriui kiekvienos kaimo seniūnijos teritorijoje įrengti bent po vieną automatizuoto (nedalyvaujant žmogui) daugkartinių pakuočių ir vienkartinių pakuočių atliekų priėmimo bei užstato grąžinimo įrenginį, įtvirtinti nuostatą, jog užstato pakuočių ar pakuočių atliekų grąžinimas būtų siejamas ne vien tik su užstato sistemoje dalyvaujančių pakuočių pardavimo vietomis. Taip pat numatyta papildyti įstatymą nuostata, numatančia užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos derinimą ir tarpusavio veiklos principus detalizuoti įstatymo lydimuosiuose teisės aktuose.

STT, atlikusi projekto antikorupcinį vertinimą, konstatavo, kad rinkoje pradėjus realiai veikti keliems užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratoriams, kiti administratoriai turėtų kurti savo atskirą vienkartinių pakuočių priėmimo ir užstato grąžinimo infrastruktūrą, o gamintojai ir importuotojai turėtų išlaikyti 2 ar daugiau užstato sistemas, ko pasekoje neaišku kaip keistųsi (didėtų ar mažėtų) pakuočių tvarkymo tarifai ir kaip keistųsi galutinė produkcijos kaina vartotojams. Net ir nekuriant kitos infrastruktūros, naujo užstato sistemos administratoriaus veiklos finansavimas reikalautų papildomų finansinių sąnaudų, todėl būtina įvertinti projekto poveikį galutinėms gaminių kainoms. Kadangi projekto aiškinamajame rašte nepateikta informacijos apie projekto poveikio vertinimą vartotojų kainoms, nepateiktos naudos ir kaštų analizės išvados, STT nuomone, teiginiai dėl užstato sistemos administravimo kainų mažėjimo veikiant keliems administratoriams dėl jų konkurencijos gali būti nepagrįsti, nes neparemti faktiniais duomenimis, tyrimais ar ekspertų išvadomis. Siekiant atsparaus korupcijai užstato sistemos administravimo proceso, STT pasiūlė projekto rengėjams organizuoti projekto poveikio šiuo metu veikiančiai užstato administravimo sistemai, vartotojų kainų lygiui, kaštų ir naudos analizės, vertinimus.

 

Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkas

Vitalijus Gailius, tel. 8 698 42681

 

2018 m. spalio 25 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Vadovaudamasi Seimo Antikorupcijos komisijos įstatymo, Korupcijos prevencijos įstatymo nuostatomis bei atsižvelgdama į Viešosios įstaigos Užstato sistemos administratoriaus 2018–09–20 kreipimąsi „Dėl galimai neteisėto poveikio, vieno ūkio subjekto protegavimo bei siūlomo teisinio reguliavimo, kuris kelia grėsmę užstato už vienkartines pakuotes sistemos funkcionavimui“, Seimo Antikorupcijos komisija kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą (STT), prašydama atlikti Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo projekto (Nr. XIIIP-2461) antikorupcinį vertinimą.

Projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad projekto tikslas – keisti įstatymo nuostatas, kuriomis būtų panaikinta prievolė kaimo parduotuvėms priimti grąžinamas daugkartines pakuotes ir vienkartinių pakuočių atliekas ir būtų nustatoma galimybė užstato sistemos administratoriui kiekvienos kaimo seniūnijos teritorijoje įrengti bent po vieną automatizuoto (nedalyvaujant žmogui) daugkartinių pakuočių ir vienkartinių pakuočių atliekų priėmimo bei užstato grąžinimo įrenginį, įtvirtinti nuostatą, jog užstato pakuočių ar pakuočių atliekų grąžinimas būtų siejamas ne vien tik su užstato sistemoje dalyvaujančių pakuočių pardavimo vietomis. Taip pat numatyta papildyti įstatymą nuostata, numatančia užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos derinimą ir tarpusavio veiklos principus detalizuoti įstatymo lydimuosiuose teisės aktuose.

STT, atlikusi projekto antikorupcinį vertinimą, konstatavo, kad rinkoje pradėjus realiai veikti keliems užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratoriams, kiti administratoriai turėtų kurti savo atskirą vienkartinių pakuočių priėmimo ir užstato grąžinimo infrastruktūrą, o gamintojai ir importuotojai turėtų išlaikyti 2 ar daugiau užstato sistemas, ko pasekoje neaišku kaip keistųsi (didėtų ar mažėtų) pakuočių tvarkymo tarifai ir kaip keistųsi galutinė produkcijos kaina vartotojams. Net ir nekuriant kitos infrastruktūros, naujo užstato sistemos administratoriaus veiklos finansavimas reikalautų papildomų finansinių sąnaudų, todėl būtina įvertinti projekto poveikį galutinėms gaminių kainoms. Kadangi projekto aiškinamajame rašte nepateikta informacijos apie projekto poveikio vertinimą vartotojų kainoms, nepateiktos naudos ir kaštų analizės išvados, STT nuomone, teiginiai dėl užstato sistemos administravimo kainų mažėjimo veikiant keliems administratoriams dėl jų konkurencijos gali būti nepagrįsti, nes neparemti faktiniais duomenimis, tyrimais ar ekspertų išvadomis. Siekiant atsparaus korupcijai užstato sistemos administravimo proceso, STT pasiūlė projekto rengėjams organizuoti projekto poveikio šiuo metu veikiančiai užstato administravimo sistemai, vartotojų kainų lygiui, kaštų ir naudos analizės, vertinimus.

 

Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkas

Vitalijus Gailius, tel. 8 698 42681

 

   Naujausi pakeitimai - 2018-10-25 09:52
   Asta Markevičienė

  Siųsti el. paštuSpausdinti