IŠVADA
DĖL MIŠKŲ ĮSTATYMO NR.I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-420 SVARSTYMO KAIMO REIKALŲ KOMITETE
2017-07-11 Nr. 101-I-35
Vilnius
Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Rita Tamašunienė, Aušrinė Norkienė, Viktorija Čmilytė-Nielsen, Algimantas Dumbrava, Asta Kubilienė, Antanas Matulas, Rūta Miliūtė, Andrius Palionis, Virginijus Sinkevičius, gavusi Seimo narių Vytauto Kamblevičiaus, Petro Čimbaro, Juozo Baublio ir Kazio Starkevičiaus kreipimąsi dėl galimų pažeidimų Kaimo reikalų komitete svarstant Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-420, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) 78 straipsnio 1 dalies 3 punktų nuostatomis teikia šią išvadą.
Etikos ir procedūrų komisija nustatė:
2017 m. liepos 5 d. Kaimo reikalų komiteto (toliau – Komitetas) posėdyje papildomo komiteto teisėmis buvo tęsiamas Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-420 (toliau – Projektas) svarstymas.
Šiam įstatymo Projektui buvo užregistruota daug Seimo narių pasiūlymų, kurie Komitete turėjo būti svarstomi pagal Kaimo reikalų komiteto 2017 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. 110-S-19 patvirtintas Komiteto darbo tvarkos taisykles (toliau – Taisyklės).
Taisyklių 14 punktas numato, kad esant daugiau nei dviem pasiūlymams, dėl kiekvieno balsuojama atskirai. Tačiau Komiteto pirmininkas Andriejus Stančikas apjungė visus kiekvieno Seimo nario pasiūlymus „liepdamas balsuoti už visus kartu“.
Pareiškėjų nuomone, tokiu būdu buvo pažeistos Taisyklės, o pats posėdis buvo neteisėtas.
Komitetas pirmą kartą Projektą svarstė 2017 m. balandžio 5 d. Šio posėdžio metu buvo svarstomi visi gauti pasiūlymai ir dėl jų balsuojama. Tie patys pasiūlymai yra įtraukti ir į 2017 m. liepos 5 d. Komiteto išvadą dėl šio Projekto. Tai rodo, kad Komitetas 2017 m. balandžio 5 d. nagrinėjo visus gautus pasiūlymus, iš esmės juos svarstė ir dėl jų balsavo, svarstyme aktyviai dalyvavo visi Komiteto nariai, o 2017 m. liepos 5 d. posėdyje dar sykį dėl jų balsavo apjungdamas pagal pasiūlymą pateikusį subjektą.
Pagal pateiktą Komiteto informaciją pradėjus svarstyti Projektą Komiteto pirmininkas priminė, kad daugelis pasiūlymų jau buvo svarstyti ankstesniuose posėdžiuose, dėl jų buvo diskutuojama ir balsuojama. Todėl jis pasiūlė dar sykį balsuoti dėl kiekvieno subjekto pasiūlymų nebediskutuojant. Tokiam siūlymui buvo pritarta balsuojant: už – 6, prieš – 2, susilaikė – 1. Toliau buvo balsuojama dėl kiekvieno subjekto pasiūlymų. Pasisakyti leista naujų siūlymų bei išvadų teikėjams, diskusijos vyko dėl naujų siūlymų bei išvadų, kurių nebuvo ankstesniuose svarstymuose.
Seimo statuto 53 straipsnis numato, kad komiteto posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau nei pusė komiteto narių.
Taisyklėse numatyta, kad apie eilinį Komiteto posėdį Komiteto nariams turi būti pranešta ne vėliau nei prieš 2 darbo dienas iki Komiteto posėdžio pradžios.
Teisės akto projekto svarstymą papildomame komitete reglamentuoja Seimo valdybos 2016 m. birželio 29 d. Nr. SV-S-1603 sprendimu patvirtinto Įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų leidybos, parlamentinės kontrolės ir Seimo priežiūrinės veiklos organizavimo tvarkos aprašo 35-37 punktai. Pagal juos komitetas, Seimo statuto nustatyta tvarka paskirtas papildomu teisės akto projektui nagrinėti, arba savo iniciatyva, arba pagrindinio komiteto (komisijos) prašymu privalo apsvarstyti įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektą ir likus ne mažiau kaip dviem darbo dienoms iki pagrindinio komiteto (komisijos) posėdžio, kuriame bus svarstomas įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektas, pateikti pagrindiniam komitetui (komisijai) ir Seimo posėdžių sekretoriatui papildomo komiteto (komisijos) išvadą dėl įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto.
Taisyklių 14 punktas reglamentuoja balsavimo už pasiūlymus tvarką. Už vieną pasiūlymą balsuojama „už“, „prieš“ arba „susilaikoma“. Jei yra gauti du alternatyvūs pasiūlymai, balsuojama dėl kiekvieno jų ir priimtu laikomas tas pasiūlymas, už kurį balsavo didesnė dauguma Komiteto narių. Jei yra gauta daugiau nei du alternatyvūs pasiūlymai, komiteto pirmininkas pristato kiekvieną jų ir dėl kiekvieno yra balsuojama atskirai. Pritariama tam pasiūlymui, už kurį balsavo dauguma komiteto narių.
Taigi Taisyklių 14 punktas numato balsavimą dėl kiekvieno pasiūlymo atskirai tuomet, kai tai yra alternatyvūs pasiūlymai. Kitais atvejais balsuojama paprastu balsavimu „už“, „prieš“ arba „susilaikoma“.
Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:
1. 2017 m. liepos 5 d. Kaimo reikalų komiteto posėdis vyko pagal galiojančias Seimo statuto bei Kaimo reikalų komiteto 2017 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. 110-S-19 patvirtintas Komiteto darbo tvarkos taisykles.
2. Kaimo reikalų komitete 2017 m. liepos 5 d. svarstant Seimo narių pasiūlymus Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-420 Kaimo reikalų komiteto darbo tvarkos taisyklės nebuvo pažeistos.
Pritarta bendru sutarimu.
Komisijos pirmininkė Rita Tamašunienė