2017 m. balandžio 28 d. pranešimas žiniasklaidai
Lietuvos Respublikos Seimo 2017 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. XIII-232 sudaryta Lietuvos Respublikos Seimo specialioji tyrimo komisija, atlikusi Seimo Etikos ir procedūrų komisijos teikimo pradėti apkaltos procesą Lietuvos Respublikos Seimo nariui Kęstučiui Pūkui pagrįstumo tyrimą, parengė išvadą dėl pagrindo pradėti apkaltos procesą.
Primename, kad įvertinusi viešoje erdvėje pateiktus faktus apie Seimo nario Kęstučio Pūko elgesį, nesuderinamą su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais bei duota Seimo nario priesaika, Etikos ir procedūrų komisija konstatavo, kad yra pakankamai pagrindo daryti išvadą, jog Seimo narys Kęstutis Pūkas šiurkščiai pažeidė Konstituciją ir sulaužė Seimo nario duotą priesaiką, todėl pasiūlė Seimui sudaryti specialiąją tyrimo komisiją bei pradėti apkaltos procesą Seimo nariui Kęstučiui Pūkui.
Specialioji tyrimo komisija, vertindama Seimo nario Kęstučio Pūko veiksmus ir kitus nustatytus faktus galimo šiurkštaus Konstitucijos pažeidimo ir priesaikos sulaužymo požiūriu, atsižvelgė į Seimo ir Seimo nario konstitucinį statusą, Seimo nario mandato konstitucinę sampratą, taip pat Seimo nario priesaikos konstitucinę reikšmę ir apkaltos instituto konstitucinę prigimtį. Taip pat atsižvelgė į Lietuvos Respublikos Seimo statuto, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, kitų įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatas, Nusikaltimų aukų teisių apsaugos direktyvą, taip pat Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos nuostatas ir jų taikymą Europos žmogaus teisių teismo praktikoje.
Komisija, atsižvelgdama į nustatytas aplinkybes bei tyrimo išvadoje nurodytus argumentus, mano, kad Seimo nario Kęstučio Pūko padėjėjo-sekretoriaus pareigas einančių asmenų darbo metu bei atrankos į Seimo nario padėjėjos-sekretorės darbo vietą vykusių pokalbių metu, veiksmais, žodžiais, neverbaline kūno kalba buvo žeminamas kandidačių orumas, jos akivaizdžiai diskriminuojamos dėl jų socialinės padėties, taip pat savo neetišku elgesiu K. Pūkas diskreditavo valstybės ir Seimo autoritetą, todėl K. Pūko veiksmai vertintini kaip Seimo nario priesaikos, kuria Seimo narys įsipareigojo gerbti ir vykdyti Konstituciją bei įstatymus, sulaužymas bei atitinkamai kaip šiurkštus Konstitucijos pažeidimas.
Atsižvelgiant į tai komisija nutarė:
1. Pripažinti Seimo Etikos ir procedūrų komisijos siūlymus pradėti apkaltos procesą pagrįstais;
2. Konstatuoti, kad yra pagrindas pradėti Seimo nariui Kęstučiui Pūkui apkaltos procesą Seime.
Komisijos pirmininkė
Dovilė Šakalienė, tel. 8 668 42254