Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Ekonomikos komitetas pasisako už dvipusę elektros energijos apskaitą

2017 m. birželio 29 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Ekonomikos komitetas po svarstymo pritarė patobulintiems Elektros energetikos įstatymo Nr. VIII-1881 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 18, 31, 34, 39, 40, 41, 43, 44, 49, 51, 52, 58, 67, 70, 71, 72, 74, 75 straipsnių ir priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 391 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIP-4598; Energetikos įstatymo Nr. IX-884 2, 6, 9, 21, 25, 30 ir 37 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-4599 ir Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo Nr. XI-1375 2, 3, 5, 6, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 30, 40, 41, 42, 49, 54, 56, 58, 65 straipsnių pakeitimo, aštuntojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir 33 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui Nr. XIIP-4600.

Energetikos įstatymo projekto (Nr. XIIP-4599) nuostatomis siekiama įgyvendinti Valstybės kontrolės rekomendacijas dėl energetikos įmonėms teikiamų paslaugų ir tiekiamų prekių sąnaudų priežiūros, palengvinti savivaldybių patikėjimo teise valdomų valstybei priklausančių elektros energetikos objektų perleidimo energetikos įmonėms sąlygas, nustatyti teisinį pagrindą Energetikos ministerijai tvirtinti išmaniųjų tinklų ir išmaniųjų apskaitos sistemų plėtros planus ir nustatyti reikalavimus šiems tinklams ir sistemoms.

Elektros energetikos įstatymo projektu (Nr. XIIP-4598) siekiama papildyti įstatymą viešuosius interesus atitinkančių paslaugas (VIAP) reglamentuojančiomis nuostatomis. Siūloma į VIAP sąrašą įtraukti elektros energijos gamybą didelio naudingumo kogeneracijos būdu, šią nuostatą taikant naujiems elektros energijos gamintojams, bei padidinti VIAP schemos skaidrumą atliekant atitinkamus pakeitimus, įskaitant siūlymą, kad Vyriausybė turės užtikrinti konkurencingą VIAP teiksiančių asmenų atrankos procedūrą. Taip pat šiuo įstatymo projektu siūloma sureglamentuoti didelių skirstomųjų tinklų plėtros planavimo tvarką, sumažinti naujiems vartotojams, kurių elektros įrenginiai pirmą kartą prijungiami prie skirstomųjų tinklų, ir kurių leistinoji naudoti galia yra didesnė kaip 1 MW didesniems tenkančią prijungimo išlaidų dalį nuo 40 procentų iki 10 procentų ir atlikti kitus patikslinimus siekiant aiškesnio ir nuoseklesnio teisinio reglamentavimo.

Kartu teikiamu Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo projektu (Nr.XIIP-4600) siekiama įstatymo lygmeniu reglamentuoti centralizuotą prekybą elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių energijos išteklių, taip pat nuo projekto įsigaliojimo panaikinti elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių skatinimo priemonę – atleidimą nuo balansavimo atsakomybės didelės galios elektrinėse. Taip pat siekiama aiškiai reglamentuoti atsinaujinančių energijos išteklių naudojimo skatinimo priemonių taikymą, bei praplėsti elektros energijos gaminančių vartotojų ratą, numatant galimybę visiems juridiniams asmenims, įrengusiems atsinaujinančius energijos išteklius naudojančias elektrines, vykdyti vadinamąją „dvipusę elektros energijos apskaitą“, t. y. pagamintą elektros energiją vartoti savo reikmėms, o nesuvartotą tiekti į elektros tinklus, ir, esant poreikiui, ją atgauti iš tinklų bei atlikti kitus Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo nuostatų patikslinimus.

 

Parengė:

Ekonomikos komiteto biuro patarėja Rima Petkūnienė

tel. (8 5) 239 6759, el. p. Rima.Petkūnienė@lrs.lt


  Siųsti el. paštuSpausdinti