2017 m. lapkričio 22 d. pranešimas žiniasklaidai
Lapkričio 22 d. Švietimo ir mokslo komiteto posėdyje baigtas svarstyti Profesinio mokymo įstatymo Nr. VIII-450 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1074. Patobulintas šio įstatymo projektas bus registruojamas ir svarstomas Seimo plenariniame posėdyje.
Prieš tai komiteto posėdyje Švietimo ir mokslo ministerija pristatė profesinio mokymo būklės apžvalgą. Pastebėtas didėjantis profesinio mokymo įstaigoje besimokančiųjų skaičius (išskyrus 2017 m., kai buvo įvykdytas centralizuotas priėmimas). Atlikta analizė taip pat parodė, jog profesinio mokymo įstaigose ne pirmos kvalifikacijos siekiančių asmenų dalis sudarė nuo penktadalio iki trečdalio visų besimokančiųjų joje, tačiau mokinių, kurie siekia įgyti kvalifikaciją kartu su viduriniu išsilavinimu, dalis yra viena žemiausių Europos Sąjungoje. Šalyje populiarėja povidurinis profesinis mokymas.
Atkreiptas dėmesys į asmenų, besimokančių profesinio mokymo įstaigose, pažangumo nepakankamumą. Profesinio mokymo įstaigų abiturientų valstybinių brandos egzaminų vidurkiai, palyginus su bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų, yra reikšmingai mažesni. Paminėti ir kiti profesinio mokymo iššūkiai: nepakankamai spartus perėjimas prie modulinio profesinio mokymo, realaus savišvietos ir neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų vertinimo ir pripažinimo fragmentiškumas, įgyvendinamų profesinio mokymo programų nederėjimas su investicijomis į infrastruktūrą.
Švietimo ir mokslo ministerija taip pat nurodė profesinio mokymo stiprinimo būdus: priėmimo į profesinį mokymą planavimo keitimas, priėmimo į profesinį mokymą skaidrinimas, profesinio mokymo programų peržiūrėjimas, asmens įgytų kompetencijų vertinimo keitimas, užtikrinant kokybę ir kt.
Komiteto nariai teigiamai įvertino profesinio mokymo būklės apžvalgą ir pateikė pasiūlymų dėl apžvalgos tobulinimo.
Daugiau informacijos:
Švietimo ir mokslo komiteto biuro vedėjas
Kęstutis Kaminskas, tel. (8 5) 239 6788