Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Išplėstinė paieška Išplėstinė paieška

Biudžeto ir finansų komitetas: „Valstybės pagalba smulkaus ir vidutinio verslo įmones turi pasiekti greičiau“

2020 m. balandžio 23 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Biudžeto ir finansų komitetas (BFK), vykdydamas parlamentinę kontrolę, balandžio 22 d. posėdyje analizavo smulkaus ir vidutinio verslo galimybes pasinaudoti valstybės siūlomomis finansinės pagalbos priemonėmis viruso COVID-19 protrūkio laikotarpiu. Parlamentinės kontrolės metu didelis dėmesys buvo skiriamas ypatingai lėtam valstybės skirtos finansinės pagalbos įsisavinimui. Siekiant, kad valstybės pagalba verslą pasiektų kaip galima greičiau ir kuo paprastesniu būdu, Biudžeto ir finansų komitetas Vyriausybei pasiūlė švelninti INVEGOS administruojamoms pagalbos priemonėms, skirtoms verslui COVID-19 krizės metu, nustatytus kriterijus:

Apmokėtinų sąskaitų paskolos priemonei (ASAP) pasiūlyta atsisakyti kriterijaus įmonei išlaikyti bent 50 proc. darbuotojų karantino metu, kadangi šis kriterijus turėtų būti tiesiogiai siejamas su darbuotojams išmokamomis subsidijomis, skirtomis darbo užmokesčiui kompensuoti. Taip pat pasiūlyta sušvelninti kriterijus dėl kredito reitingo, įtraukiant papildomą įmonės kredito reitingą – žemesnį nei vidutinį, bei švelninti kriterijų dėl finansinių ataskaitų Juridinių asmenų registrui pateikimo, nustatant, kad šios ataskaitos būtų pateikiamos tik už 2019 m. Svarbu pažymėti, kad Biudžeto ir finansų komitetas pasiūlė šią priemonę taikyti ne tik įmonėms (juridiniams asmenims), bet ir individualią veiklą vykdantiems asmenims.

Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams priemonei pasiūlyta švelninti kriterijų dėl apyvartos sumažėjimo, nustatant, kad 2020 m. dėl COVID-19 protrūkio apyvarta sumažėjo daugiau kaip 30 proc. Taip pat pasiūlyta atsisakyti kriterijaus įmonei išlaikyti bent 50 proc. darbuotojų, lyginant su darbuotojų skaičiumi 2020 m. kovo 1 d., kadangi šis kriterijus turėtų būti tiesiogiai siejamas su darbuotojams išmokamomis subsidijomis, skirtomis darbo užmokesčiui kompensuoti.

Individualios garantijos paskoloms, lizingui ir portfelinės garantijos paskoloms 2 – pasiūlyta didinti taikomų garantijų dydį iki 90 proc. ir švelninti portfelinės garantijos paskoloms 2 kriterijų dėl apyvartos sumažėjimo, numatant, kad smulkaus ir vidutinio verslo bei didelėms įmonėms, kurios dėl COVID-19 protrūkio patyrė sunkumų, apyvarta sumažėjo daugiau kaip 30 proc.

Biudžeto ir finansų komitetas taip pat atkreipia dėmesį, kad kai kurioms INVEGOS priemonėms, skirtoms verslui COVID-19 krizės metu, nustatyti terminai dėl paramos teikimo verslui iki 2020 m. liepos 31 d. yra per trumpi, kadangi COVID-19 neigiamos pasekmės verslui jausis gerokai ilgiau. Atsižvelgiant į tai, BFK nuomone, terminai turi būti ilginami juos pratęsiant iki 2020 m. gruodžio 31 d., kaip tą daro kaimyninės šalys Latvija ir Estija.

 

Kontaktams:

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Valius Ąžuolas

Mob. 8 668 42 266

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2020-04-23 13:43
   Jolanta Anskaitienė