Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo nario Andriaus Kupčinsko pranešimas: „Nuo Naujųjų visoje Europos Sąjungoje keisis bepiločių orlaivių (skraidyklių) reglamentavimo tvarka“

2020 m. gruodžio 10 d. pranešimas žiniasklaidai

 

       Nuo 2020 m. gruodžio 31 d. įsigalioja Europos Komisijos reglamentas dėl bepiločių orlaivių ir dronų skraidymo visoje Europos Sąjungos (ES) erdvėje. Anot Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nario Andriaus Kupčinsko, dabartiniame Aviacijos įstatyme tai nėra įteisinta, o visi bepiločių orlaivių ir dronų savininkai turi atitinkamus teisėtus lūkesčius ir toliau verstis savo veikla – fotografuoti, filmuoti, leisti savo skraidykles. Todėl Seimo Ekonomikos komiteto narys teikia Aviacijos įstatymo straipsnių pakeitimo įstatymo projektą tam, kad Transporto kompetencijų agentūra (TKA) turėtų galimybę išduoti reikiamas licencijas ir leidimus. Po svarstymo šiam projektui pritarė ir Seimo Ekonomikos komitetas.

       Šiuo metu bepiločių orlaivių naudojimo sąlygas ir tvarką reglamentuoja Aviacijos įstatymas ir ES reglamentai. Atsižvelgiant į tai ir siekiant užtikrinti teisėkūros sistemiškumo ir ekonomiškumo principų taikymą, Aviacijos įstatymo pakeitimo projektu siūloma patikslinti įstatymo nuostatas, kurias jau reglamentuoja naujas ES reglamentas. Kompetentinga institucija šio reglamento įgyvendinimui šiuo metu yra paskirta VšĮ TKA. Tuo tarpu bepiločių orlaivių naudojimo ir nuotolinių pilotų kvalifikacijos taisyklės ir tvarka, veiklos rizikos vertinimo taisyklės ir kiti reikalavimai yra detalizuoti būtent ES reglamente Nr. 2019/947.

       „ES 2019/947 reglamento 17 straipsnis sako, kad kiekviena valstybė narė paskiria vieną ar daugiau subjektų kaip kompetentingą instituciją, 18 straipsnyje nurodytoms užduotims vykdyti. Tad Lietuva, siekdama įgyvendinti visoms šalims privalomą reglamentą, privalo pasiskirti ir kompetentingą instituciją, kuria šiuo atveju siūloma Transporto kompetencijų agentūra (buvusi Civilinės aviacijos administracija (CAA)“, – teigė A. Kupčinskas.

       Naujuoju ES reglamentu numatoma šie pagrindiniai dalykai, kurie 2021m. paveiks visus bepiločių orlaivių (BO) naudotojus:

•           BO savininkų registracija: visi BO savininkai, kurie naudoja BO sunkesnius kaip 250 g (arba lengvesnius kurie turi kamerą), turi užsiregistruoti kompetentingoje institucijoje. Reglamentas numato būtent internetinę (angl. „on-line“) registracijos sistemą, todėl šiuo metu TKA kuria informacinę sistemą, kurios pagalba bus registruojami BO savininkai. Užsiregistravęs BO savininkas gaus savo unikalų numerį, kurį turės įskaitomai atvaizduoti ant visų savo naudojamų BO.

•           Bepiločių orlaivių registravimas: Reglamentas numato, kad kompetentinga institucija turi registruoti sertifikuotus bepiločius orlaivius. Tam numatyta naudoti egzistuojantį civilinių orlaivių registrą. Čia kalbame apie itin sudėtingus bepiločius orlaivius, kuriems keliami reikalavimai artimi valdomiems orlaiviams (pavyzdžiui, „drone taxi“).

•           Pilotų mokymas ir egzaminavimas: Reglamentas numato, kad visi nuotoliniai pilotai, kurie valdys BO turi būti atlikę teorijos kurso mokymą ir išlaikę teorijos žinių egzaminą kompetentingoje institucijoje. Reglamentas numato internetinę (angl. „on-line“) mokymo programą ir kelių lygių teorijos žinių egzaminus. Pats paprasčiausias yra nuotolinis egzaminas, kurį asmuo laikys nuotoliniu būdu informacinėje sistemoje. Sudėtingesni egzaminai turės būti laikomi  kompetentingos institucijos egzaminų klasėje.

•           Sudėtingų skrydžių leidimai: Reglamentas numato, kad kompetentinga institucija išduoda leidimus skrydžiams, kurie vykdomi sudėtingomis sąlygomis (tolimi skrydžiai už matomumo zonos ribų ir skrydžiai su sunkesniais kaip 25 kg bepiločiais, skrydžiai oro erdvės aukščiuose, kur vyksta bendrosios aviacijos skrydžiai).

       Pasak A. Kupčinsko, iki ES reglamentų mūsų nacionalinėje teisėje buvo vienintelis dokumentas – bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės. Vėliau šių taisyklių kontrolė buvo pavesta Lietuvos transporto saugos administracijos atsakomybei ir galioja iki 2020 m. pabaigos. „Tai – labai lakoniškos taisyklės, nieko panašaus į būsimus reglamentus. Todėl nuo sausio 1 d. bus privalu registruoti visus bepiločius orlaivius, gauti leidimus jiems naudoti tiek savo reikmėms, tiek komercijai, išklausyti specialius mokymus ir išlaikyti egzaminus, kad būtų gauta BO operatoriaus licencija. Ši tvarka įsigalios visoje ES erdvėje“, – pažymėjo parlamentaras.

 

Daugiau informacijos:

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys

Andrius Kupčinskas

Mob. 8 698 42 690

El. p. [email protected]

 

 

 

   Naujausi pakeitimai - 2020-12-10 10:30
   Monika Kutkaitytė