Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo narių pranešimas: „Šiandien įvyko Seimo narių Ritos Tamašunienės, Česlavo Olševskio ir Kęstučio Vilkausko spaudos konferencija „Dėl kelių infrastruktūros finansavimo sumažinimo Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybėse“

2021 m. vasario 2 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Kaip jau nuskambėjo spaudoje ir interneto portaluose, 2021 m. sausio 27 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė posėdžio metu pritarė Susisiekimo ministerijos teiktam nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo“ projektui, pagal kurį Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybės buvo išbrauktos iš žiedinių savivaldybių, gaunančių finansavimą vietinių kelių priežiūrai ir plėtrai, sąrašo. Teikime Vyriausybei nurodyta, kad pakeitimas siūlomas „siekiant išlaikyti paritetą tarp savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų, siūloma sumažinti finansavimą Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybėms ir suteikti lygesnes finansavimo galimybes kitoms savivaldybėms“.

Seimo kanceliarijos nuotr. (aut. Olga Posaškova)

 

Abi išbrauktos savivaldybės, kurioms atitenka ypač dideli transporto priemonių srautai dėl sostinės kaimynystės, prarado nemenką dalį lėšų skirtų vietinių kelių priežiūrai (Vilniaus r. – apie 577 tūkst. eurų, Trakų r. – 195,5 tūkst. eurų).

Seimo narė Rita Tamašunienė pabrėžė, kad būtent siekiant diferencijuoti lėšas KPP programoje ir yra numatytos savivaldybių grupės, bendrieji ir papildomi  kriterijai (papildomas finansavimas skiriamas kurortinėms savivaldybės, žiedinėms, Sostinės regiono savivaldybėms). Tokiam finansavimo modeliui yra pritarusi Lietuvos savivaldybių asociacija. Jei savivaldybė atitinka kelių grupių reikalavimus, tai atitinkamai skiriamas papildomas finansavimas. Atkreiptinas dėmesys, kad skirstant vien tik pagal kelių ilgį ir gyventojų skaičių, nevertinant eismo intensyvumo ir kelių apkrovos, lėšos bus naudojamos neefektyviai ir neracionaliai. Taigi toks Vyriausybės sprendimas yra neapgalvotas, neproporcingas, neatlikus reikiamo įvertinimo. Pagal KPPP lėšų naudojimo tvarkos aprašą Vilniaus rajono, kaip priemiestinio, plėtros tendencijos ir realus poreikiai nebuvo įvertinti.

Seimo nariai pabrėžė ypatingą Vilniaus regiono statusą:

- Vilniaus regione gyvena trečdalis Lietuvos gyventojų, vyksta sparti urbanizacija;

- Vilniaus rajono ir Trakų savivaldybės juosia didžiausią šalies miestą, o aplink didžiuosius miestus kelių eismas yra intensyviausias;

- magistraliniai ir krašto keliai pereina į vietinius kelius, todėl, esant dideliam transporto intensyvumui, kaimo vietovėse susidaro eismo spūstys;

- Vilniaus rajono savivaldybėje yra įregistruotos 266 sodininkų bendrijos, kurios tampa gyvenvietėmis, trūksta kelių infrastruktūros;

- Vilniaus ir Trakų rajonai yra rekreacinės sostinės vietos;

- rajonų keliai ir gatvės yra vienos iš daugiausiai pravažiuojamų sunkiasvorėmis ir lengvosiomis transporto priemonėmis, o tai lemia greitesnį jų nusidėvėjimą.

Seimo narys Kęstutis Vilkauskas, išrinktas Trakų-Vievio vienmandatėje apygardoje, pabrėžė, Trakuose kuriasi Vilniaus gyventojai, todėl gyventojų skaičius nuolat didėja. Trakai ir Trakų rajonas – tai Lietuvos gyventojų ir turistų pamėgtos ir gausiai lankomos vietos dėl garsios Trakų pilies, gausybės ežerų ir vertingų kraštovaizdžio kompleksų. Prieš pandemiją vien tik salos pilį aplankė 300 tūkst. lankytojų, rajoną – apie 1 mln. žmonių. Lėšos reikalingos kelių priežiūrai – gatvių apšvietimui, šaligatviams ir dviračių takams tiesti. Lėšas reikia ne „nubraukti“ bet pridėti papildomai, spręsti kelių finansavimą kompleksiškai, nesupriešinant savivaldybių.

„Susisiekimo ministerija neįvertino faktinės situacijos Vilniaus rajono savivaldybėje ir nepagrįstai išbraukė šią savivaldybę iš KPPP žiedinių savivaldybių sąrašo – sakė Seimo narys Česlavas Olševskis. – Vilniaus rajonas – tai viena didžiausių Lietuvos savivaldybių pagal plotą ir bendrą kelių ilgį – 2538 km. Tik 21 proc. visų kelių išasfaltuota, dėl nepakankamo finansavimo.“

Vilniaus rajono savivaldybė, ne tik Lietuvos, bet ir Europos pasienio savivaldybė, per kurios teritoriją nuolat tranzitu vyksta dideli sunkiasvorių transporto priemonių srautai.

Šiuo metu seniūnijose vyksta išplėstinės seniūnaičių sueigos, kurių metu svarstomi ir planuojami 2021 metų kelių ir gatvių tvarkymo darbai. KPPP lėšų sumažinimas ženkliai koreguos seniūnijų veiklos planus, neigiamai paveiks bendruomenių požiūrį į šalyje vykstančius procesus.

Savivaldybėms reikės koreguoti strateginiame plane numatytus ir šiems metams suplanuotus tęstinius kelių tvarkymo projektus. Savivaldybėms  teks svarstyti, kurių projektų atsisakyti, apgailestavo konferencijos rengėjai.

„Pažymėtina, kad šiuo sprendimu buvo pažeisti teisėti Vilniaus rajono savivaldybės gyventojų lūkesčiai ir interesai, o savivaldybės bus priverstos iš naujo peržiūrėti ir įvertinti savo kelių infrastruktūros plėtros planus ir atsisakyti dalies reikšmingų plėtros projektų, aktualių mūsų bendruomenėms“, – kalbėjo R. Tamašunienė.

Seimo nariai tikisi, kad šis sprendimas bus peržiūrėtas ir kompleksiškai išspręstas dalyvaujant savivaldybių atstovams.

 

Daugiau informacijos:

Seimo nariai

Rita Tamašunienė

Tel. (8 5) 239 6706

El. p. [email protected]

 

Česlav Olševski

Tel. (8 5) 239 6337

El. p. [email protected]

 

Kęstutis Vilkauskas

Tel. (8 5) 239 6335

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2021-02-03 08:21
   Monika Kutkaitytė