Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetis – už kokybišką atstuminę kelių rinkliavos sistemą

2021 m. lapkričio 25 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos (ATISE) pakomitetis kartu su Seimo laikinosios grupės „Skaitmeninė Lietuva“ atstovais lapkričio 22 d. posėdyje diskutavo apie Lietuvoje pasirinktos atstuminės kelių rinkliavos sistemos (e-tolling) modelį.

„Pasisakome už kokybiškos atstuminės kelių rinkliavos sistemos įdiegimą Lietuvoje, nes tai pritrauks dešimtis papildomų milijonų kelių infrastruktūrai Lietuvoje tvarkyti ir bent keliskart padidins įplaukas į biudžetą. Tikimės, kad sistemos kūrimo ir diegimo procesas vyks skaidriai ir kad sistema bus įdiegta laiku, iki Seime įstatymu nustatyto termino – 2023 m. sausio 1 d. Naudotis e-tolling sistema turi būti paprasta visų šalių vežėjams, o įdiegta sistema turėtų užtikrinti teisingą rinkliavų už naudojimąsi kelių infrastruktūra surinkimą. Atidžiai stebime šios sistemos diegimo procesą, nes pakomitečio nariams kyla abejonių dėl sistemos įdiegimo nustatytu terminu“, – pabrėžė pakomitečio  pirmininkas Andrius Kupčinskas.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Intelektinių ir informacinių technologijų departamento direktorius Darius Ražinskas pristatė pasirinktos e-tolling sistemos modelio privalumus ir  pagrindinius jos veikimo principus. Anot D. Ražinsko, „šiuo metu naudojamas laikinis mokestis e-vinjetė yra socialiai neteisingas ir neproporcingas mokestis, neleidžia kompensuoti realiai padaromos žalos keliams; diskriminuoja naudotojus, kai už trumpą nuvažiuotą atstumą sumokamas nepagrįstai didelis mokestis, iškraipo konkurenciją ir sudaro palankesnes sąlygas vežėjams, kurių transporto priemonės Lietuvos keliais nuvažiuoja daugiau kaip 200 km per parą, o planuojama diegti e-tollling sistema šias problemas išspręs“.

Posėdžio dalyviai, išklausę pateiktą informaciją, aptarę planuojamos e-tollling sistemos modelį, naudojimosi šia sistema galimybes ir problemas, kurios gali kilti trečiųjų šalių vežėjams, pravažiuojantiems Lietuvą ar dirbantiems Lietuvoje, apsvarstę padėtį, kuri susidarė teismuose įstrigus ginčams dėl e-tolling sistemos diegimo, nutarė raštu pateikti klausimus apie e-tolling sistemos modelį Susisiekimo ministerijai ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

 

 

Parengė Ekonomikos  komiteto biuro patarėja Irina Jurkšuvienė

Tel. (8 5) 239 6708, el. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2021-11-26 10:39
   Monika Kutkaitytė