Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo narės Ievos Pakarklytės pranešimas: „Siūlomas elektrinių paspirtukų reguliavimas dvelkia dyzeliu“

2022 m. gegužės 25 d. pranešimas žiniasklaidai 

 

Seimo Laisvės frakcija nepritaria Seimo narių grupės pateiktam įstatymo projektui, kuriuo siekiama griežtinti elektrinių paspirtukų eismo reguliavimą. Vienas iš pagrindinių šio įstatymo projekto teikėjų siūlymų – uždrausti paspirtukais važiuoti šaligatviais ir pėsčiųjų takais bei perkelti šių transporto priemonių eismą į važiuojamąją dalį. Laisvės frakcijos narių teigimu, toks reguliavimas gali padidinti nelaimingų atsitikimų skaičių keliuose ir oro taršą miestuose.

Seimo kanceliarijos archyvo nuotrauka

 

Laisvės frakcijos narės Ievos Pakarklytės teigimu, panašu, kad šis įstatymo projektas parašytas neišėjus iš kabineto ir nekreipiant dėmesio į tai, kas vyksta gatvėje.

„Lietuvoje eismo, kuriame dalyvauja ne tik automobiliai, kultūra vis dar formuojasi. Pakanka pažiūrėti į dviratininkų situaciją. Automobilių vairuotojai vis dar nėra pripratę prie augančio dviratininkų skaičiaus kelyje, todėl neretai tenka išgirsti apie nelaimingus atsitikimus, kuriuose nukenčia būtent dviratininkai. Į važiuojamąją dalį perkėlus ir paspirtukus, eismas reikšmingai suintensyvėtų, o tai savo ruožtu keltų didžiulę riziką šių transporto priemonių vairuotojams“, – sako I. Pakarklytė.

Anot Seimo narės, nors dviračių ir paspirtukų infrastruktūra Lietuvoje, ypač didžiuosiuose miestuose, yra sparčiai plečiama, ji nėra pakankama. Pasiekti visas miesto vietas važiuojant tik dviračių takais – vis dar sudėtinga, todėl saugumo sumetimais važiuoti ir šaligatvių bei pėsčiųjų takais yra neišvengiama.

„Naujas reguliavimas būtų nesaugus elektrinių paspirtukų vairuotojams, todėl tikėtina, kad dalis žmonių važiavimo šia transporto priemone apskritai atsisakytų. Šiandien mikromobilumo priemonės neretu atveju pakeičia automobilius, nes gali nuvažiuoti pakankamus atstumus ir leidžia išvengti kamščių. Jei naudojimąsi šiomis transporto priemonėmis apsunkinsime, žmonėms nepaliksime kito pasirinkimo, kaip tik sėsti už automobilio vairo, teršti orą ir kimšti miestus. Todėl šis projektas net iš tolo dvelkia dyzeliu ir naftalinu“, – sako I. Pakarklytė.

Taip pat projekto autoriai siūlo apriboti elektrinių paspirtukų galią ir greitį. Galia turėtų neviršyti 0,5 kW, o projektinis greitis – ne didesnis nei 20 km/h.

„Tai visiškai su realybe prasilenkiantis siūlymas, padarantis nelegalius beveik visus šiuo metu žmonių turimus elektrinius paspirtukus – didžioji dalis pastaraisiais metais įsigytų mikromobilumo priemonių yra iki 1kW galios ir 25 km/h projektinio greičio“, – pastebi I. Pakarklytė.

Įstatymo projektu siūlomi ir kiti sugriežtinimai: naudotis elektriniu paspirtuku būtų leidžiama tik nuo 16 metų, o išklausius specialius kursus – nuo 14; apibrėžiami e. paspirtukų eksploatavimo reikalavimai. Taip pat siūloma visiems elektrinių paspirtukų naudotojams privalomai dėvėti šalmą.

„Važiuojant dviračiu tik nepilnamečiams asmenims taikomas privalomas šalmo dėvėjimas, o suaugusiesiems šalmą dėvėti yra rekomenduojama. Reglamentuojant elektrinių paspirtukų ir kitų mikromobilumo priemonių eismą nereikia išradinėti dviračio – pasiremkime jau dabar egzistuojančiu dviračių eismo reguliavimu ir pritaikykime jį mikromobilumo priemonėms“, – sako I. Pakarklytė.

 

Daugiau informacijos:

Agnė Vidugirytė                

Seimo Laisvės frakcijos atstovė spaudai

Mob. 8 646 79 450            

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2022-05-26 10:02
   Monika Kutkaitytė