Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo nario Mindaugo Puidoko pranešimas: „Beveik trečdalis Seimo kreipėsi į Prezidentą su prašymu apsaugoti jaunas šeimas ir vetuoti motinystės išmokų įstatymo pataisas“

2022 m. liepos 4 d. pranešimas žiniasklaidai 

Seimo kanceliarijos archyvo nuotrauka

 

41 Seimo narys iš skirtingų opozicijos frakcijų Mindaugo Puidoko iniciatyva kreipėsi į Lietuvos Respublikos Prezidentą Gitaną Nausėdą prašydami nepasirašyti priimtos motinystės išmokų įstatymo pataisos ir grąžinti Lietuvos Respublikos Seimui. Prašoma kartu pasiūlyti Seimui arba atsisakyti išmokų dydžius mažinančių pakeitimų, arba atidėti naujų išmokų dydžių įsigaliojimą bent iki 2023 m. birželio 1 dienos. Tai būtina tam, kad šeimos galėtų pasirengti ir planuoti vaikų gimimą bei šeimos biudžetą, skaičiuodami su naujais išmokų dydžiais.

Ar gali būti, kad Seimo sprendimai prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai? Būtent tokia išvada peršasi po birželio 28 dieną priimto motinystės išmokų skaičiavimo tvarkos pakeitimo. Pagal Konstitucinio Teismo išaiškinimą, priėmus įstatymą būtina nustatyti tam tikrą protingą laiką, kad asmenys galėtų planuoti ir pasirengti juo vadovautis. Šiuo atveju, jei blogindamas asmenų padėtį įstatymas įsigalios anksčiau nei po 10 mėnesių (o numatyta, kad už 6 mėnesių), jis pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos 7 ir 29 straipsnius, teisinės valstybės, teisinio saugumo ir teisėtų lūkesčių apsaugos principus.

Kas nutiko birželio 28 dieną? Įgyvendindama Europos Sąjungos direktyvą Seimo dauguma skubiai pakeitė motinystės ir tėvystės atostogų suteikimo sąlygas, tvarką ir išmokų dydžius, nors pati direktyva keisti išmokų dydžių nereikalauja! Esant sudėtingai ekonominei situacijai, dramatiškai augančiai infliacijai, turėtume rūpintis šeimomis, o ne bloginti jų finansines gyvenimo sąlygas. Pataisos palies šiuo metu vaikų jau besilaukiančias šeimas, kurios planavo vaikų gimimą esant šiuo metu galiojančiai motinystės išmokų tvarkai. Itin kruopščiai teisėkūros procesų ir procedūrų nesekančios šeimos yra pastatomos prieš netikėtai ir neprognozuotai įvyksiantį faktą, nors vaikus ir šeimos biudžetą atsakingai planuoja iš anksto. Vien moters nėštumo periodas trunka apie 9 mėnesius, tačiau valdančiajai daugumai nei šeimų planai, nei atsakingos tėvystės siekiai nerūpi – išmokas besilaukiančioms šeimoms, neatsižvelgdami į jokias aplinkybes, jie nutarė sumažinti jau po 6 mėnesių. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad  ne visada jauni tėvai galės pasinaudoti tuo, kas yra siūloma kituose šio įstatymo pakeitimuose. Yra darbų, kuriuose tėčiai negalės prisidėti prie vaikų auginimo, o siūlomi pakeitimai  į tai neleidžia atsižvelgti ir tokiais atvejais vienareikšmiškai dar labiau pablogins ir taip sudėtingą ekonominę šeimų situaciją.

Liko neišgirstos „Basos mamos“, kurios ir balsavimo dieną buvo susirinkusios Seimo balkone kaip gyvas priekaištas ir ignoruojamos sąžinės balsas Seimo nariams. Atsako jos nesulaukė, kaip ir masiniai šeimų laiškai akivaizdžiai abejingiems parlamentarams.

Lietuvos Respublikos Seimas siunčia nedviprasmišką žinią – Lietuvai nereikia gimstančių vaikų ir jaunų šeimų?! Tik tokią išvadą galime daryti po balsavimo Seime. Ką apie tai mano Prezidentas? Ar jo iškelta gerovės valstybės vizija yra tikras ir realus siekis?

 

Daugiau informacijos:

Seimo Sveikatos reikalų komiteto narys

Dr. Mindaugas Puidokas

Tel. (8 5) 239 6625

Mob. 8 668 42 012

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2022-07-04 08:39
   Monika Kutkaitytė