Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo nario Tomo Tomilino pranešimas: „Siūloma įteisinti tolimųjų reisų vairuotojų dienpinigių kasmetinio indeksavimo prievolę“

2022 m. liepos 5 d. pranešimas žiniasklaidai 

 

Seimo narys Tomas Tomilinas siūlo įteisinti tolimųjų reisų vairuotojų dienpinigių kasmetinio indeksavimo prievolę. Jis kartu su Seimo nariu Algirdu Sysu pateikė tai reglamentuojančią Darbo kodekso pataisą. Daugelio vilkikų vairuotojų didžiąją uždarbio dalį sudaro dienpinigiai, nes jie nuolat yra komandiruotėse. Tai bloga, bet daugelyje šalių galiojanti praktika ir šio sektoriaus realybė.

Seimo kanceliarijos archyvo nuotrauka

 

Infliacijai Lietuvoje mušant ir nacionalinius, ir tarptautinius rekordus, turime nuo 2018 m. neindeksuotas dienpinigių normas. Valstybė nustato dienpinigių dydžius konkrečioms šalims, kur dirba vairuotojas, atsižvelgdama į kainų lygį jose.

Siūlomi pakeitimai taip pat sustiprina darbuotojo poziciją dienpinigių dydžio nustatymo atveju. Seimo nariai siūlo numatyti Darbo kodekso 107 str. privalomą dienpinigių dydžių ir jų mažinimo kriterijų nurodymą darbo sutartyje. Vyriausybė šiais metais žengė žingsnį atgal įtvirtinant darbuotojų derybines galias: nuo liepos įsigalioja taisyklės, leidusios numatyti dienpinigių apmokėjimo mažinimą ir dienpinigių mažinimo galimybę be darbuotojo sutikimo – vien įmonės vidaus tvarkomis. „Nors įteisinami mažinimo kriterijai (anksčiau objektyvių kriterijų nebuvo įteisinta), o tai yra pozityvu, pakeitimus galima traktuoti kaip žingsnį atgal, ypač neturint gerėjančių kolektyvinių sutarčių didėjimo rodiklio transporto sektoriuje. Siūlomas Darbo kodekso pakeitimas grąžins darbuotojui teisę nesutikti dėl dienpinigių mažinimo principų derantis dėl darbo sutarties“, – komentuoja parlamentaras T. Tomilinas.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ ir Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso atstovai nurodo, kad Lietuvos transporto sektoriuje dirba apie 87000 tolimųjų reisų vairuotojų.

Lietuvos transporto sektorius 95 proc. savo veiklos vykdo Vakarų Europoje ir Europos ekonominės erdvės šalyse, todėl 2018 m. nustatytos ir iki šiol taikomos dienpinigių ir komandiruočių metu patiriamų išlaidų atlyginimo normos dėl šiuo metu išaugusios infliacijos visiškai neatliepia esamų darbuotojų – tiek viešojo, tiek privataus sektorių, – vykstančių į komandiruotes, poreikių ir realiai patiriamų išlaidų.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys Tomas Tomilinas

Mob. 8 686 27 469

   Naujausi pakeitimai - 2022-07-05 09:56
   Monika Kutkaitytė