Seimo nario Roberto Šarknicko pranešimas: „Ar bendrovės „Perlas Energija“ apgauti klientai sulauks kultūringo teisingumo?“
2022 m. rugpjūčio 17 d. pranešimas žiniasklaidai
Praėjo bene dvi savaitės po bendrovės „Perlas Energija“ akibrokšto, kai 180 tūkst. klientų turintis nepriklausomas elektros tiekėjas pranešė keičiantis visų jų sutartis – pasirinkusieji fiksuotas kainas perkeliami į kintamos kainos planą, t. y. po to, kai 180 tūkst. Lietuvos gyventojų, t. y. net daugiau nei 15 proc. visų pasirinkusiųjų nepriklausomą elektros tiekimą, buvo tiesiog įžūliai apgauti. Tačiau per šį laikotarpį neteko girdėti, kad dabartinė valdžia būtų ėmusis kokių nors veiksmų, siekdama apginti šiuo metu apimtus panikos žmones ir jų interesus.
Tyrimą buvo pradėjusi ir Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), kuri padarė išvadas, kad „Perlas Energija“ veiksmai yra neteisėti ir pažeidžia vartotojų interesus. Reguliuojančioji institucija pranešė, kad kreipėsi dėl bendrovės į Generalinę prokuratūrą, siekdama apginti viešąjį interesą.
Visgi pasigendu valdančiosios daugumos lyderystės atstovaujant į bėdą patekusiems gyventojams, jų pačių rinkėjams. Priešingai, viešojoje erdvėje itin daug valdžios atstovų pranešimų, kad šie neįžvelgia Vyriausybės atsakomybės dėl susiklosčiusios situacijos. Nėra kalbų apie lengvatų taikymą nukentėjusiems gyventojams, nėra kalbų apie elektros tiekėjų licencijos reikalavimų griežtinimą. O gaila. Akivaizdu, kad nesame pakankamai vakarietiški ir gyventojus paliekame problemas spręsti patiems. Vyriausybė turėtų jausti atsakomybės jausmą ir todėl, kad visas rinkos liberalizavimas vyko jiems prižiūrint.
Po tam tikrų skandalų Lietuvos padangėje, kuomet nukenčia vartotojai, socialiniuose tinkluose tenka matyti pranešimų dėl buriamų nukentėjusiųjų, siekiančių kartu kreiptis į teismą. Visgi šį kartą – įtartinai tylu. Nežinau, ar procesai dar tik ruošiami, ar šioje situacijoje neatsiranda lyderio vaidmens norinčio imtis žmogaus, tačiau nukentėjusiems gyventojams noriu priminti, kad jie turi teisę nelaukti valdžios institucijų veiksmų ir kreiptis į teismą su grupės ieškiniu, siekdami apginti savo teises ir prisiteisti patirtą žalą.
Noriu tikėti, kad nukentėję gyventojai nenuleis rankų ir susivieniję imsis teisinių procesų „Perlas Energija“ atžvilgiu ir taip įgyvendins teisingumą. Tokios klientų apgaulės negali tapti precedentu ateityje kitiems nepriklausomiems elektros tiekėjams.
Daugiau informacijos:
Seimo narys
Robertas Šarknickas
Tel. (8 5) 239 6641
El. p. [email protected]
Monika Kutkaitytė