Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininko Justo Džiugelio pranešimas: „Seime aptartos naujos lošimų reguliavimo ir probleminio lošimo prevencijos iniciatyvos“

2023 m. spalio 20 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

 

Spalio 19 d. įvyko bendras Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto (SRDK) bei Priklausomybių prevencijos komisijos parlamentinės kontrolės posėdis, kurio metu buvo aptarta aktuali situacija Lietuvos azarto žaidimų sektoriuje – paslaugų vartojimo dinamika, galimos socialinės pasekmės, pasidalinta politikų, reguliuotojų ir rinkos dalyvių nuomonėmis apie galimas ir reikiamas reguliacines iniciatyvas. Taip pat buvo aptarti galimi lošimų reklamos apribojimai ir atsakomybės už nelegalių lošimų organizavimą griežtinimas.

„Tokių socialiai jautrių paslaugų kaip lošimai vartojimo ir pasekmių dinamiką reikia stebėti nuolat ir periodiškai analizuoti, norint laiku priimti reikiamus ir tinkamus sprendimus. Seimo komitetas ir Komisija yra pasiruošę dalyvauti šiuose procesuose, todėl šiandien buvo surengtas bendras parlamentinės kontrolės posėdis, kuriame aptarta daug svarbių klausimų“, – teigia SRDK pirmininkas Justas Džiugelis.

Pasak SRDK pirmininko, nors Lietuvoje lošimai yra gana griežtai reguliuojami, tačiau atrodo, kad probleminio lošimų mastą ir padarinius kol kas sunkiai sekasi valdyti. Girdėdami visuomenės nepasitenkinimą, bet nesant ilgalaikės azartinių žaidimų reguliacinės strategijos, politikai kartais imasi per mažai pasvertų ar pavienių reguliacinių iniciatyvų. „Todėl akcentuojame kompleksinį veikimą ir pastangas labiau dirbti su probleminio lošimo priežastimis, o ne pasekmėmis“, – priduria J. Džiugelis.

Seimo kanceliarijos nuotrauka

 

Posėdyje buvo aptarta lošimų rinkos dinamika per praėjusius 9 mėnesius. Finansų ministerijos duomenimis, 2023 m. bendrosios lošimų pajamos išaugo 15 proc. palyginus su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.

Lošimų priežiūros tarnyba (LPT) nurodė, kad Apribojusių savo galimybę lošti asmenų registre šiuo metu yra 14,6 tūkst. aktualių prašymų (asmenų).

Posėdyje Finansų ir Sveikatos apsaugos ministerijoms buvo priminta, kad šiuo metu vis dar nėra prasidėjęs Probleminio lošimo prevencijos priemonių įgyvendinimo plano atnaujinimas. Senasis planas baigė galioti 2022 m. pabaigoje. J. Džiugelis rugsėjo mėnesį kreipėsi į abi institucijas ragindamas neatidėliojant sukurti darbo grupę naujam planui parengti ir didinti valstybės finansavimą probleminio lošimo prevencijai. Posėdžio dalyviai paragino Finansų ministeriją skubiai imtis šio darbo.

Pasak Priklausomybių prevencijos komisijos pirmininkės Morganos Danielės, akivaizdu, kad agresyvi rinkodara ar reklama veikia visuose sektoriuose, lošimai taip pat nėra išimtis. Tad lošimų augimas ir nemažėjantis probleminio lošimo mastas skatina svarstyti, ar dabartinis reguliavimas nėra pernelyg liberalus, galbūt vertėtų inicijuoti taisyklių pakeitimus, atsižvelgiant į reklamų kiekį ir pobūdį.

Tuo metu SRDK pirmininkas akcentavo, kad įvedant vis naujus ribojimus legaliai veikiančioms lošimų bendrovėms negalima pamiršti nelegalių lošimų, kurie Lietuvoje siekia nuo 10 iki 30 proc. legalios rinkos apyvartos.

„Nelegalūs lošimai apima keliasdešimt milijonų eurų Lietuvos gyventojų išlaidų, jų reklamos nėra niekaip esmingai ribojamos, dažnai į nelegalius lošimus įsitraukia nepilnamečiai ar formaliai nuo lošimų atsiriboję asmenys. Todėl siūlome kriminalizuoti nelegalių azartinių lošimų organizavimą Lietuvos Respublikoje, atitinkamai iškeliant šią nusikalstamą veiklą iš straipsnio, nustatančio bendrą atsakomybę už neteisėtą veiklą, neturint licencijų ar leidimų, į atskirą straipsnį, dedikuotą tik atsakomybei už nelegalių azartinių lošimų organizavimą ar siūlymą dalyvauti tokiuose lošimuose“, – sako J. Džiugelis.

Pasak jo, šiuo metu įregistruotas ir pateikimo laukiantis Baudžiamojo kodekso pakeitimas už nelegalių lošimų organizavimą numato baudžiamuosius viešuosius darbus arba baudą, taip pat galimą laisvės apribojimą arba laisvės atėmimą iki ketverių metų.

Posėdžio metu buvo aptartos ir LPT parengtos Atsakingo lošimo gairės ir jų įgyvendinimas, taipogi rinkos dalyvių savanoriškos iniciatyvos. Lošimų bendroves vienijančios asociacijos posėdyje teigė, kad jos galėtų prisiimti dar efektyvesnius savireguliacinius įsipareigojimus, amortizuojančius lošimų pasekmes, ypač socialiai pažeidžiamų asmenų atveju, nei siūlo LPT, tačiau praktiškai įgyvendinti šiuos pasiūlymus kol kas nepavyksta dėl esamos teisinės bazės ir jos interpretavimo.

Posėdyje taip pat buvo susipažindinta su situacija loterijų rinkoje. Lyginant šių metų 9 mėnesio rezultatus su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, parduotų loterijos bilietų skaičius sumažėjo 7,9 proc., o visų parduotų bilietų vertė padidėjo 4,4 proc. Pažymėtina, kad internetu organizuojamų momentinių loterijų bilietų pardavimai sumažėjo 19 proc. Tai lėmė nuo šių metų įsigalioję loterijų mokesčio pakeitimai. Loterijų asociacija tokius rezultatus sieja su praėjusiais metais įvestais ribojimais ir mokesčių padidinimu.

Finansų ministerija informavo, kad praėjusiais metais pradėtas internetinių loterijų ex post vertinimas šiuo metu baigiamas. Loterijos asociacijos atstovas akcentavo, kad turimi objektyvūs duomenys parodo, jog loterijos, įskaitant ir internetines, neigiamų socialinių pasekmių neturi.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys Justas Džiugelis

Mob. 8 656 88 886

El. p. [email protected]

 

Seimo narė Morgana Danielė

Tel. (8 5) 239 6334

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2023-10-20 08:41
   Monika Kutkaitytė