Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo nario T. Tomilino pranešimas: „Milžiniškų spūsčių dėl mažareikšmių avarijų įmanoma išvengti“

2024 m. gruodžio 9 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)

 

Pirmadienio rytą Vilniaus miestą sukaustė didesnės nei įprasta eismo spūstys, paralyžavusios visą vakarinę miesto pusę. Situacija susiklostė, kai dėl skirtingose miesto vietose įvykusių sąlyginai nedidelių autoįvykių buvo užblokuotas eismas, vairuotojams nesutariant dėl įvykio kaltininko.

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys, demokratas Tomas Tomilinas sako, jog panašių situacijų būtų galima išvengti įvedus Saugaus automobilių eismo įstatymo pakeitimus. „Kai avarijos dalyviai sutaria dėl kaltininko, eismo įvykio deklaracijas ir dabar galima pildyti patraukus automobilius ir netrukdant eismui. Problema kyla tada, kai dėl kaltininko nesutariama, kviečiama policija, o kol ji atvyksta, eismas iš dalies arba visiškai sustoja“, – sako parlamentaras.

Anot jo, policijai atvykti į tokio įvykio vietą piko valandomis, suprantant, kad šie iškvietimai dažnai nėra laikomi prioritetiniais, gali trukti iki valandos ar ilgiau, o tuo tarpu automobiliai stovi gatvėje ir blokuoja eismą. „Sprendimas yra įstatymo pakeitimas, kuris leistų tam tikrose, specialiu ženklu pažymėtose gatvėse, kur įrengtos vaizdo kameros, taikyti specialią normą ir patraukti automobilius iš įvykio vietos net avarijos dalyviams nesutariant dėl kaltininko“, – siūlo T. Tomilinas.

Demokrato teigimu, pagrindinės, didžiosios miesto gatvės, kurių pralaidumas ne maža dalimi lemia spūsčių susidarymą, jau dabar yra tinkamai apšviestos, nuolat filmuojamos ir stebimos aukštos raiškos kameromis. „Techninės galimybės ieškoti įvykio kaltininko patraukus transporto priemones ir atlaisvinus eismą jau seniai yra, dabar laikas patobulinti teisės aktus“, – ragina Seimo narys.

Pasak T. Tomilino, tokia iniciatyva jau buvo kilusi 2016 – 2020 metų kadencijos metu, tačiau tuomet suabejota jos reikalingumu, techniniu pasiruošimu, kilo kitų klausimų. Seimo nario manymu, visos techninės galimybės šiuo metu jau yra sudarytos, tereikia imtis algoritmo įtvirtinimo įstatyme. „Tėvai vėlavo į darbus, vaikai į mokslus, patys pareigūnai, kurie turėjo nuspręsti, kas sukėlė spūsčių priežastimi tapusius autoįvykius, jose įstrigo. Man atrodo, tai puikus priminimas ir paraginimas labiau išnaudoti technologijas, kurios jau yra įdiegtos ir kurių esmė yra gerinti miesto gyvenimo kokybę“, – sako parlamentaras.

Viliamasi, jog diskusiją dėl minėto įstatymo pakeitimo pavyks atnaujinti artimiausiu metu. Atsižvelgiant į eismo kamerų infrastruktūrą kituose miestuose tikimasi, jog ilgainiui įstatymą bus galima plačiai pritaikyti visur, taip mažinant kelių policijos užimtumą ir gerinant eismo sąlygas.

 

Daugiau informacijos:

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ referentė

Dalia Sakalauskaitė-Babravičė

Mob. 0 676 02794

El. p. [email protected]

 

   Naujausi pakeitimai - 2024-12-09 13:28
   Agnė Radžiūtė