Seimo nario R. Kauno pranešimas: Seimas svarstys siūlymą funikulierius ir lynų keltuvus integruoti į vietinio susisiekimo sistemas
2025 m. kovo 18 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)
Seime antradienį po pateikimo pritarta socialdemokrato Roberto Kauno projektams, kuriais siekiama atverti galimybę lynines transporto priemones – funikulierius ir kabamųjų lynų keltuvus – integruoti į vietinio (miesto, priemiesčio) reguliaraus susisiekimo sistemas. Toliau pasiūlymus svarstys Seimo komitetai.
„Pakeitimai savivaldybėms leistų integruoti lynines transporto priemones į viešojo transporto sistemą ir jų maršrutus pripažinti reguliariais miesto susisiekimo maršrutais. Funikulieriai ir kabamųjų lynų keltuvai yra viešojo transporto priemonės, nes jos skirtos nustatytais maršrutais pervežti daug keleivių. Logiškiausia būtų šias transporto priemones priskirti prie vietinio (miesto, priemiesčio) susisiekimo viešuoju transportu sistemos ir taikyti tame mieste ar priemiestyje galiojančią bilietų sistemą“, – komentuoja Seimo Ekonomikos komiteto narys, socialdemokratas R. Kaunas.
Parlamentaras pažymi, kad iki šiol lyninės transporto priemonės nebuvo laikomos viešojo transporto sistemų dalimi. „Dėl to yra dirbtinai apribotos galimybės išnaudoti jų privalumus. Dėl šios priežasties nukenčia visi efektyviu viešuoju transportu suinteresuoti subjektai: savivaldybės – nes lyninių transporto priemonių reisai nederinami su kitomis viešojo transporto rūšimis; keleiviai – nes negali kelionei lyninėmis transporto priemonėmis panaudoti įsigytų viešojo transporto bilietų, gauti lengvatų“, – pažymi R. Kaunas.
Jis atkreipia dėmesį, kad pakeitimais nėra siekiama reglamentuoti techninio pobūdžio klausimus, susijusius su lyninio transporto priemonių infrastruktūros įrengimu ar valdymu, saugumu ar pan. Šie klausimai ir toliau būtų reglamentuojami tų pačių teisės aktų, kurie lyninio transporto priemonių infrastruktūrai ir pačioms transporto priemonėms buvo taikomi iki šiol.
R. Kaunas pabrėžia, kad projektu nesiekiama priversti lynines transporto priemones integruoti į viešojo transporto sistemas. „Kompetentingos institucijos (pavyzdžiui, savivaldybės) turėtų pačios nuspręsti, ar konkrečią lyninio transporto infrastruktūrą verta integruoti į viešojo transporto sistemą – ir kaip tai atlikti“, – paaiškina Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos narys R. Kaunas.
Siūloma keisti Kelių transporto kodeksą, Transporto lengvatų įstatymą ir Transporto veiklos pagrindų įstatymą.
Daugiau informacijos:
Robertas Kaunas
Seimo LSDP frakcijos narys
Mob. +370 611 11559
El. p. [email protected]
Rūta Petrukaitė



Numatomos transliacijos









