Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo nario T. Tomilino pranešimas: „Sostinės transporto problemoms apnuoginus valstybės politikos ydas Seime siūloma steigti šakinę Darnios plėtros komisiją“

2017 m. sausio 11 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seime ketinama steigti Darnios plėtros komisiją dabartinės Energetikos komisijos pagrindu. Seimo narys, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas, reaguodamas į viešojo transporto problemas Vilniuje, pasiūlė reformuoti Seimo Energetikos komisiją į Darnios plėtros komisiją ir suteikti jai įgaliojimus vykdyti viešojo transporto politikos parlamentinę kontrolę.

Seimo nario T. Tomilino teigimu, „šiandien viešojo transporto plėtros politikos šalyje nėra. Miestai ir miesteliai susiduria su abejingumu. Po didžiųjų pertvarkų geležinkelių sistemoje Susisiekimo ministerija turi tapti šio klausimo lydere, kad kitur neatsitiktų taip kaip Vilniuje“.

Sostinės valdžia lėtai marina elektrinį viešąjį transportą. Tikėtina, kad 2017 m. sausio 11 d. Vilniaus miesto savivaldybė priims sprendimą dėl leidimo pirkti 150 panaudotų dyzelinių autobusų už daugiau nei 40 milijonų eurų. Tik aktyvių miesto visuomenininkų ir kai kurių sostinės politikų dėka sprendimo projekte atsiranda tam tikros garantijos, kad Vilniaus troleibusai taip pat bus atnaujinami (tam bus skiriama vos 6 milijonai eurų). Siūloma priimti strateginį sprendimą, kad elektriniu transportu vilniečiai galės keliauti ne daugiau negu ketvirtadalį visų kelionių viešuoju transportu.

Anot Seimo nario T. Tomilino, tai, kas vyksta Vilniuje, kardinaliai skiriasi nuo tendencijų pažangiuose Vakarų Europos miestuose – ten elektrinis transportas vystomas. Miesto valdančiųjų užmojai taip pat prieštarauja Lietuvos įsipareigojimams mažinti oro taršą ir CO2 emisijas pagal vos prieš mėnesį Seimo ratifikuotą tarptautinį Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos mažinimo. Todėl miesto vadovams siūloma susitikti su naujuoju susisiekimo ministru ir pasitarti dėl viešojo transporto ateities.

Seimo nario teigimu, autobusų parko atnaujinimo akcentavimas prieštarauja ir 17-osios Vyriausybės programos nuostatoms. Siekiant darnaus susisiekimo Vyriausybės programos 95.13 punktas numato skatinti elektrinių bei tiesiogiai aplinkos neteršiančių viešojo transporto priemonių (troleibusų, elektrinių autobusų) plėtrą visoje Lietuvoje ir parko atnaujinimą Kaune ir Vilniuje.

Žinoma, Vilniaus savivaldybė pagal įstatymus yra laisva priimti pažangos ir darnos siekiams prieštaraujančius sprendimus ir nei Seimas, nei Vyriausybė negali kištis į savivaldos reikalus. Tačiau apgailėtina viešojo transporto sistemos būklė, automobilizacijos tendencijos, transporto spūstys akivaizdžiai liudija, kad miestas su šiuo uždaviniu nesusitvarko.

Galbūt vienas iš motyvų yra ateityje liberalų numatoma viešojo transporto privatizacija? Šiuo požiūriu, troleibusai – tikra „kliūtis“, nes jų sistemos privatizuoti praktiškai neįmanoma.

Tačiau mūsų pareiga priminti, kad troleibusai yra ypač svarbi Vilniaus ir Kauno viešojo transporto sistemų dalis. Jie neteršia miesto oro, nes neturi vidaus degimo variklio. Todėl skaičiuojant kaštus miesto valdžia turėtų skaičiuoti ir su kvėpavimo takų bei su kitų dėl oro taršos sukeltų ligų susijusias išlaidas. Ekspertų skaičiavimu, net vienas papildomas elektra varomų troleibusų maršrutas lemtų, kad per metus būtų sudeginta apie 150 tūkst. mažiau litrų dyzelinio kuro, o CO2 metinės emisijos būtų sumažintos net 400 tonų.

Svarbu žinoti, kad naujus troleibusus perka pažangūs miestai: Bernas, Zalcburgas, San Fransiskas, Ciurichas, Ryga ir daugybė kitų miestų Europoje, JAV, Kanadoje ir Azijoje. Atsainus požiūris į esamą ir gan gerai išvystytą troleibusų infrastruktūrą, atsisakymas ją modernizuoti taip pat prieštarauja ekonominei logikai, nes kurti naują sistemą (metro, tramvajus) yra labai brangu.

Skirtingai nuo banalaus dyzelinių autobusų pirkimo, troleibusai leidžia kurti naujas darbo vietas, nes jų surinkimas įmanomas Lietuvoje. 17-osios Vyriausybės programoje numatyta remti šių ir kitų aplinkai draugiškų transporto priemonių gamybą ar surinkimą bei naudojimą Lietuvoje.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys Tomas Tomilinas

Mob. 8 686 27 469

   Naujausi pakeitimai - 2017-01-11 12:14
   Rimas Rudaitis