Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo nario Roberto Šarknicko pranešimas: „Menas gali padėti specialiųjų poreikių turintiems vaikams“

2017 m. kovo 8 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimo narys Robertas Šarknickas teigia, kad meno praktikos laukas Lietuvoje tiek kultūros ir švietimo politikoje, tiek sveikatos priežiūros ir socialinių paslaugų sektoriuje nėra aiškiai apibrėžtas, nors pasaulinėje praktikoje terminas „socialinis menas“ naudojamas dešimtmečius ir sėkmingai. Pasak parlamentaro, kalbant apie atitinkamų specialiųjų poreikių turinčius vaikus, menu galima teigiamai paveikti švietimo ir sveikatos problemų kamuojamus vaikus. Jo manymu, būtina atkreipti dėmesį į meno galią, kuri yra aptarta ir vis dar yra mokslininkų objektas, kaip gerosios praktikos pavyzdys, siekiant maksimaliai teigiamų rezultatų sveikatos ir švietimo srityje.

R. Šarknicko teigimu, Lietuva, palyginti su kitomis Europos Sąjungos šalimis, pasižymi tuo, kad pas mus specialiųjų poreikių vaikų yra bene daugiausia, apie 14 procentų. Seimo nario manymu, geresnių rezultatų galima pasiekti naudojantis naujausiomis metodikomis, kurios meną ir švietimą susieja į bendrą sistemą.

„Didelė dalis specialių poreikių turinčių vaikų, mokosi tam skirtose mokyklose, arba tiesiog namuose. Jie įgyja žinių, kurios yra numatytos bendroje ugdymo programoje. Tokiems vaikams būtinos ypatingos menų pamokos, kurių metu jiems turi būti suteiktos specifinės žinios, kurios ne tik šviestų, bet teigiamai įtakotų šiems vaikams skiriamo gydymo rezultatą“,  – sako Seimo narys.

Pasak R. Šarknicko, bendrąjį ugdymą išplėtus meno, muzikos terapijos metodikomis, specialiųjų poreikių turinčių vaikų pasaulėžiūra įgautų naujų spalvų. Seimo narys siūlo maksimaliai išnaudoti kultūros ir meno įstaigas, jų infrastruktūrą, meno profesionalus ir mėgėjus, nes kultūros infrastruktūros paskirtis ne tik pažinti meną, bet ir jį naudoti žmogaus gerovės tikslais.

 R. Šarknickas pristatė kultūros ir švietimo sąveikos kryptis, kuriomis vadovautis galėtų specialiojo ir įtraukiojo meninio ugdymo specialistai.

Seimo narys rekomenduoja specialistams vadovautis prof. dr. Aldonos Vilkelienės metodika, kurią ji pristato knygoje „Specialusis ir įtraukusis meninis ugdymas“.

„Profesorės parašyta ir Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) užsakymu išleista knyga, suteikia daug naujų žinių pradedantiesiems pedagogams. Šiuo metu stebime tendencijas, jog jauniems specialistams trūksta bazinių žinių ugdant vaikus su specialiaisiais poreikiais“, – sako Seimo  narys R. Šarknickas.

Kovo 8 d. Seime buvo pristatyta knyga „Specialusis ir įtraukusis meninis ugdymas“, pristatyme drauge su Seimo nariu R. Šarknicku dalyvavo knygos autorė prof. dr. A. Vilkelienė, LEU rektorius akademikas Algirdas Gaižutis, LEU Ugdymo fakulteto dekanė doc. dr. Alvyra Galkienė, Mykolo Romerio universiteto docentė dr. Ramutė Jautrė Šimkūnienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo pagalbos skyriaus vedėja Gražina Šeibokienė.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys Robertas Šarknickas

Mob. 8 679 53 594

El. p. robertas.sarknickas@lrs.lt

   Naujausi pakeitimai - 2017-03-08 16:40
   Eglė Saulė Trembo