Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo narių Dovilės Šakalienės ir Aušros Papirtienės pranešimas: „Seime sukviestas praktinis pasitarimas dėl moksleivių emocinio raštingumo ir mokyklos bendruomenės įsitraukimo į vaikų saugumo užtikrinimą“

2017 m. spalio 18 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Šiandien  Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komitetas (ŠMK), Seimo narė Dovilė Šakalienė ir VšĮ „Meda Project“ sukvietė nevyriausybines organizacijas ir valdžios atstovus į praktinę diskusiją tema „Emocinio raštingumo ugdymo integravimas į bendrojo ugdymo programą“.  

Seimo pavasario sesijoje ŠMK vienbalsiai pritarė D. Šakalienės teiktoms Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių pataisoms, joms pritarta ir Seimo salėje. Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairėmis siekiama nustatyti Lietuvos bendrojo ugdymo sisteminių pokyčių sritis ir strateginius uždavinius. D. Šakalienės pasiūlymai susiję su bendrojo ugdymo turiniu bei pedagogų rengimo pokyčiais, konkrečiai – su būtinybe skirti adekvatų dėmesį pedagogų psichologiniam parengimui, vaiko raidos bei vaikų emocinio ir fizinio saugumo užtikrinimo mokyklos aplinkoje kompetencijoms, taip pat integruoti vaikų emocinio raštingumo/emocinio intelekto ugdymą į mokyklos programą.

„Atsižvelgiant į Lietuvos mokyklose ypač išplitusį smurtą bei patyčias, darančius didelę žalą ir mokymosi procesui, būtina užtikrinti atitinkamą pedagogų paruošimą bei integruoti pačių vaikų emocinių ir socialinių kompetencijų ugdymą į mokyklos programą“, – teigia Seimo narė Dovilė Šakalienė.  

Šiandienos diskusija pradėtas tarpinstitucinis ir tarpsektorinis dialogas, siekiant išsiaiškinti socialinių partnerių – nevyriausybinių organizacijų – motyvaciją ir galimybes prisidėti prie kokybiško emocinio raštingumo ugdymo integravimo į atnaujinamas bendrojo ugdymo programas bei suformuoti neformalią bendradarbiavimo platformą visos mokyklos bendruomenės (mokytojų, tėvų, vaikų ir kitų mokyklos darbuotojų) įtraukimui į vaikų saugumo užtikrinimą.

Susitikime dalyvavusios nevyriausybinės su vaikų ir jaunimo emocinėmis ir socialinėmis kompetencijomis dirbančios organizacijos įsipareigojo pateikti savo pasiūlymus dėl emocinio raštingumo ir emocinių-socialinių kompetencijų ugdymo bei mokyklos bendruomenės įsitraukimo į vaikų saugumo užtikrinimą (visų formų smurto, įskaitant patyčias, bei savižudybių praktinę prevenciją).

Švietimo ir mokslo komitete suburta vidinė darbo grupė, kurioje dalyvauja Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narė Dovilė Šakalienė bei Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos narė Aušra Papirtienė. Darbo grupė sieks suburti bendram darbui įstatymų leidėją, Vyriausybę bei valstybės institucijas ir nevyriausybines organizacijas.  

„Labai džiaugiuosi, kad į diskusiją aktyviai įsitraukė būrys nevyriausybininkų bei valstybinių įstaigų – nuo „Vaikų linijos“ iki Ugdymo plėtotės centro, Vaiko teisių ir įvaikinimo tarnybos bei premjero patarėjų. Mano supratimu, mes galime turėti praktiškai apčiuopiamą rezultatą, tik jei efektyviai panaudosime pilietinės visuomenės potencialą ir sugebėsime apsieiti be biurokratinio stabdymo. Ir būtent tą žmogišką, žmonišką susikalbėjimą, vienas kito girdėjimą šiandien matėme“, – po diskusijos teigė D. Šakalienė, pati keliolika metų dirbusi nevyriausybiniame sektoriuje.

Seimo kanceliarijos nuotr. (aut. Olga Posaškova)

 

Savo ruožtu Seimo narė A. Papirtienė po susitikimo teigė, kad emocinio raštingumo ugdymo integravimas į bendrojo ugdymo programas turėtų išsiplėsti ir už konkrečių mokomųjų dalykų programų ribų. „Svarbu yra apimti visas mokykloje vykstančias veiklas ir įtraukti visus mokyklinės bendruomenės narius: mokinius, jų tėvus, mokytojus, pagalbos vaikui specialistus, administraciją ir apskritai visus mokykloje dirbančius žmones, taip pat ir visus įmanomus socialinius partnerius. Kuriant emocinio raštingumo strategiją ir programą, labai svarbu išanalizuoti gerąsias Lietuvos mokyklose veikiančias praktikas, tarptautinę patirtį ir jų pagrindu bandyti konstruoti į vieną visumą optimaliausiai palankiai veiksiančią sistemą“, – sakė Seimo narė.

 Siekiant jau dabar skatinti ugdymo įstaigas kelti su vaikais dirbančio personalo emocinio raštingumo kompetencijas ir aktyviau įsitraukti į vaikų saugumo nuo visų formų smurto, patyčių bei savižudybių grėsmės užtikrinimą, š. m. gruodžio 1 dieną bus surengta švietimo konferencija visiems su vaikais dirbantiems ugdymo sistemos darbuotojams „Vaikų saugumo užtikrinimas: mokyklos bendruomenės vaidmuo“. Tikimasi, kad jos metu įgytos 8 akademinių valandų žinios bus įskaitytos kaip švietimo darbuotojų kvalifikacijos kėlimas.

Primename, kad Vyriausybė iki 2017 m. gruodžio 1 d. turi atsižvelgti į Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių nuostatas įgyvendinant Vyriausybės programos įgyvendinimo planą.  

Susitikime dalyvavo: Lietuvos moksleivių sąjunga, VšĮ „Vaikų linija“, Ugdymo plėtotės centras, Valstybinė vaiko teisių ir įvaikinimo tarnyba, Šeimos santykių institutas, Tolerantiško jaunimo asociacija, Emocinio intelekto klubas, labdaros ir paramos fondas „Algojimas“, VšĮ „Dvasinio ugdymo ir meditacijos centras“, Jurbarko švietimo centras, VšĮ „Paramos vaikams centras“, VšĮ „Meda Project“.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narė

Dovilė Šakalienė

Tel. (8 5) 239 6632

El. p. [email protected]