Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo nario R. J. Dagio pranešimas: parlamentaras kreipėsi į švietimo ir mokslo ministrę dėl moksleiviams ir pedagogams organizuojamų lytinio švietimo mokymų

2018 m. sausio 29 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Rimantas Jonas Dagys kreipėsi į švietimo ir mokslo ministrę Jurgitą Petrauskienę, prašydamas atsakymų dėl VšĮ „Įvairovės ir edukacijos namai“ organizuojamų mokymų lytinio švietimo temomis.

R. J. Dagys teigia, kad klausimai kilo dėl vis dažnesnio tėvų ir pedagogų susirūpinimo, kad mokyklose lankosi neformalaus lytinio švietimo atstovai, kurie dėsto galimai švietimo ir mokslo ministro patvirtintos Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos neatitinkančią informaciją.

„Jaunimas yra jautrus informacijai ir lengvai pasiduoda įtakai, todėl tėvai ir mokytojai kelia pagrįstus klausimus. Suaugę žmonės turi prisiimti atsakomybę ir nuspręsti, ko norime išmokyti jaunuomenę: žongliruoti lytimis bei lengvabūdiškai santykiauti, kadangi galima apsisaugoti nuo ligų ir nėštumo, ar lytiniais santykiais užsiimti suprantant savo bei kito žmogaus vertę, moralinę atsakomybę už savo veiksmus, orientuojantis į ilgalaikius santykius ir tik tuomet rūpinantis „saugumu“. Ši dilema programoje lyg jau buvo išspręsta, tačiau pasiekianti informacija sudaro įspūdį, kad jos nesilaikoma“, – teigia Seimo narys.

Rašte cituojamos programos dalys numato, kad „Lytiškumas – asmens lytinis tapatumas, atsiskleidžiantis per savęs kaip vyro ar moters, kitos lyties asmens, aplinkinio pasaulio suvokimą ir reiškiasi biologiniais, psichikos, sociokultūriniais ir dvasiniais žmogaus būties aspektais“, „Lytiškumo ugdymo siekis – savo prigimtinio lytinio tapatumo suvokimas [...]“. Taip pat numatyta, kad programos „įgyvendinimas grindžiamas mokyklos bendruomenės sutarimu [...] taip pat nevyriausybinių organizacijų ir sveikatos priežiūros įstaigų dalyvavimu, neprieštaraujančiu programos nuostatoms“.

„Tuo tarpu tėvai ir pedagogai informuoja, kad Viešosios įstaigos viešai pateikiama medžiaga yra pagrįsta LGBT nuostatomis ir mokymu apie „socialinę lytį“, „galimybę išbandyti įvairias lytinės tapatybės ir nestereotipinius lyties raiškos būdus“, joje teigiama, kad „svarbu, kad vaikai suprastų savo socialinės lyties tapatybę ir tai, kad jie neprivalo tilpti į binarės lyčių sistemos rėmus“ ir t.t. Tai kelia rūpestį, ar pedagogai ir ypač moksleiviai už mokinių krepšelio lėšas nėra mokomi dalykų, kurie prieštarauja pačios ministerijos patvirtintoms nuostatoms ir valstybės tikslams šioje srityje“, – aiškina Socialinių reikalų ir darbo komiteto narys.

Ministrės paprašyta atsakyti, ar VšĮ „Įvairovės ir edukacijos namų“ medžiaga ir mokymų turinys lytinio švietimo temomis yra suderinama su 2016 m. švietimo ir mokslo ministro patvirtintos Sveikatos ir lytinio ugdymo ir rengimo šeimai bendrosios programos nuostatomis. Taip pat ar įstaiga turi tinkamą akreditaciją, leidžiančią organizuoti kvalifikacijos kėlimo kursus pedagogams ar moksleiviams, bei ar šie mokymai yra apmokami mokinio krepšelio lėšomis.

 

Daugiau informacijos:

Seimo TS-LKD frakcijos narys Rimantas Jonas Dagys

El. p. [email protected], mob.8  698 42193

   Naujausi pakeitimai - 2018-01-29 14:31
   Rūta Mensonaitė