Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo narių M. Adomėno ir G. Steponavičiaus pranešimas: „Mokytojų etatinio darbo užmokesčio sistema (MEDUS). Daugiau medaus ar deguto?“

2018 m. balandžio 24 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimo Švietimo ir mokslo komiteto opozicinių partijų atstovai  rytoj, balandžio 25 d., 15 val. rengia viešą diskusiją „MEDUS: mokytojų etatinio darbo užmokesčio sistema. Daugiau medaus ar deguto?”, kuri vyks Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos Menų salėje. Renginį inicijuoja ir diskusiją moderuos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto nariai Gintaras Steponavičius ir Mantas Adomėnas.

Švietimo ir mokslo ministerijos pristatyta mokytojų etatinio darbo užmokesčio sistema nėra plačiai išdiskutuota su švietimo bendruomene, todėl jos atžvilgiu kyla daug aktualių klausimų, abejonių, lūkesčių. Nauja sistema turėtų įsigalėti jau šių metų rugsėjo 1 d., tačiau jokių konkrečių sprendimų mokykloms iš Švietimo ir mokslo ministerijos dar nėra pateikta – neparuošti nei konkretūs dokumentai, nei rimti išaiškinimai, kaip teorinius ministerijos pasiūlymus mokyklos turėtų įgyvendinti praktiškai.

Parengtas MEDUS modelis kelia skirtingus iššūkius mokykloms, priklausomai nuo jų bendruomenių dydžio. Baiminamasi, kad mokytojų krūviai pasiskirstys netolygiai ne tik tarp didelių ir mažų klasių, bet ir tarp skirtingų disciplinų. Tampa neaišku, nuo kieno malonės priklausys mokytojui skirtos kontaktinės ir nekontaktinės valandos, „veiklos mokyklos bendruomenei“ valandos ir kaip tai paveiks realų mokyklų darbą švietime. Ar nauja tvarka, numatanti mažai kontaktinių valandų mokytojams ekspertams, kurie turėtų konsultuoti jaunus pradedančius mokytojus, nesukurs didžiulio mokytojų ekspertų trūkumo, kurių mokyklos nesugebės užpildyti?

„Mokytojų darbo etatinis apmokėjimas ketinamas įvesti be rimtesnių diskusijų ir neįvertinus, ar toks modelis tikrai prisidės prie didesnės ugdymo kokybės. Naujas modelis numato smulkmeniškai reglamentuoti visas mokytojų veiklas, o skirtingas apmokėjimas už pamokas ir kitą veiklą supriešins miesto ir kaimo mokyklas“, – kelia pagrįstas abejones renginio sumanytojas, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto narys Gintaras Steponavičius.

Vienas iš renginio iniciatorių, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto vicepirmininkas dr. Mantas Adomėnas teigia: „Mokytojų atlyginimų tvarkos pertvarka kelia daugiau klausimų ir abejonių, negu pateikia atsakymų. Mokykla – labai jautri ekosistema, ir neapgalvoti, neišdiskutuoti sprendimai gali sukelti katastrofiškų padarinių šiuo metu krizę patiriančiai švietimo sistemai. Reikia apie tai atvirai ir sąžiningai diskutuoti dabar, dabar reikia kelti aštrius klausimus, kad paskui netektų dūsauti „norėjome kaip geriau, o išėjo kaip visada“. Lietuvos švietime neturime laiko klaidoms ir nepamatuotiems sprendimams.”

Į šiuos ir kitus klausimus renginyje mėgins atsakyti švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė ir ministrės patarėjas Arminas Varanauskas, jų pristatytą modelį komentuos švietimo bendruomenės, profsąjungų, savivaldos atstovai.

 

Kontaktams:

Seimo narys dr. Mantas Adomėnas, mob. 8 698 42 189

 

 

   Naujausi pakeitimai - 2018-04-24 13:41
   Jolanta Anskaitienė