Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo nario Stasio Tumėno pranešimas: „Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto optimizacija negali vykti teritorinių skyrių regionuose sąskaita“

2020 m. vasario 28 d. pranešimas žiniasklaidai

Seimo kanceliarijos archyvo nuotr.

 

Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas (NMVRVI) nuo 2020 m. liepos 1 d. numato atlikti struktūrinius pertvarkymus, siekiant optimizuoti NMVRVI veiklą. Planuojama įsteigti 10 naujų pareigybių pagal perskirstytą darbo krūvį Vilniaus, Klaipėdos ir Kauno laboratorijose, Mėginių informacijos valdymo skyriuje įsteigti 6 vyriausiųjų specialistų pareigybes (po dvi nutolusias darbo vietas Panevėžyje, Šiauliuose ir Telšiuose), panaikinant NMVRVI Panevėžio, Šiaulių ir Telšių teritorinius skyrius ir juose esančias 46 pareigybes.

Seimo narys Stasys Tumėnas mano, kad Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto pateiktas optimizacijos planas kuo skubiau turi būti revizuojamas, nes jis nepadės padidinti veiklos efektyvumo, neleis atsisakyti besidubliuojančių funkcijų ir tyrimų atskirose laboratorijose, nepadidins infrastruktūros panaudojimo efektyvumo, nes iš esmės jis pagrįstas pastatų ir laboratorinės įrangos išlaidų mažinimu bei centralizacijos siekiu.

Nurodyti optimizacijos argumentai nėra svarūs (Šiaulių teritoriniame skyriuje atliekami laboratoriniai tyrimai 2018 m. sudarė 6,39 proc., o 2019 m. 6,03 proc. nuo visų atliekamų tyrimų NMVRVI skaičiaus), nes juos formuluojant neatsižvelgiama į juridinio asmens formą (biudžetinė įstaiga), į darbuotojų skaičiaus ir atliekamų tyrimų santykį; neaišku, kodėl – uždarius tris minėtus teritorinius skyrius –  mažėtų tyrimų atlikimo sąnaudos ir būtų padidintas konkurencingumas.

Stasys Tumėnas įsitikinęs, kad, atsižvelgiant į Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto misiją, Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatyme apibrėžtus veterinarijos uždavinius, maisto saugos, kokybės ir tvarkymo reikalavimus, reglamentuotus Lietuvos Respublikos maisto įstatyme, Pasaulio sveikatos organizacijos rezoliucijas ir rekomendacijas, būtina stiprinti teritorinius padalinius (infrastruktūrą, žmogiškuosius išteklius, finansavimą, tyrimus), o ne iš viso atsisakyti Panevėžio, Šiaulių ir Telšių teritorinių skyrių.

Pastarojo laikmečio įvykiai Lietuvoje ir pasaulyje – virusų plitimas, epidemijos ir pandemijos – rodo, kad tokio pobūdžio tarnybų darbą privalu išlaikyti, stiprinti ir plėsti.

Valstybės politika maisto ir veterinarijos srityse negali būti grindžiama pelningumo kriterijumi, nes ji pirmiausia susijusi su viešojo intereso tenkinimu, o pastarąjį eliminuoja numatoma optimizacija. Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto teritorinių skyrių Šiauliuose, Panevėžyje ir Telšiuose pavertimas mėginių surinkimo punktais niekaip nesisieja nei su valstybės/savivaldybės funkcijų įgyvendinimu, nei su NMVRVI kokybės politika.

Seimo narys Stasys Tumėnas pabrėžia: „Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto optimizacija negali vykti teritorinių skyrių regionuose sąskaita.“ Tai būtų neteisingas žingsnis, ignoruojant Lietuvos piliečių, gyvenančių regionuose, teises, neatsakingai švaistant valstybės turtą (esamą laboratorinę įrangą etc.), atsisakant kvalifikuotų specialistų ir, be abejo, devalvuojant nacionalinę ir Europos Sąjungos regioninę politiką.

 

Daugiau informacijos:

Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos narys

Stasys Tumėnas

Mob. 8 668 42 143, el. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2020-02-28 13:06
   Monika Kutkaitytė