Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimas ir Europos Sąjunga

Subsidiarumo principo kontrolė

Seimo statutas numato, kad už tinkamą ir laiku atliekamą subsidiarumo principo kontrolę yra tiesiogiai atsakingi Seimo specializuoti komitetai pagal savo kompetencijos sritis.

Specializuotas komitetas prireikus pateikia Europos reikalų komitetui išvadą dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui paprastai ne vėliau kaip per 5 savaites šio akto projekto gavimo arba per 10 darbo dienų nuo Vyriausybės nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui gavimo. Seimo kanceliarijos Teisės departamentas specializuoto komiteto prašymu parengia išvadą dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui.

Komitetas, savo (Komiteto pirmininko) iniciatyva arba gavęs Seimo Pirmininko prašymą, specializuoto komiteto išvadas, frakcijos kreipimąsi, Vyriausybės nuomonę dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui, šį klausimą Komiteto posėdyje apsvarsto paprastai per vieną savaitę. Šiame posėdyje taip pat dalyvauja specializuoto komiteto, Seimo kanceliarijos Teisės departamento, pateikusių išvadas pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto atitikties subsidiarumo principui, atstovai.

Nusprendus, kad pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projektas gali prieštarauti subsidiarumo principui, Komiteto išvados kartu su Seimo rezoliucijos dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui projektu perduodamos Seimui svarstyti plenariniame posėdyje.

Komiteto išvados dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto galimo prieštaravimo subsidiarumo principui turi būti apsvarstytos Seimo plenariniame posėdyje ne vėliau kaip per vieną savaitę nuo šių išvadų užregistravimo Seimo posėdžių sekretoriate, bet, jei įmanoma, ne vėliau kaip likus vienai savaitei iki 8 savaičių termino, skaičiuojamo nuo pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto perdavimo Europos Sąjungos valstybių narių nacionaliniams parlamentams visomis oficialiomis Europos Sąjungos kalbomis, pabaigos.

Komiteto pateiktas Seimo rezoliucijos dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui projektas Seimo posėdyje svarstomas ypatingos skubos tvarka. Šio posėdžio metu pristatomos specializuoto komiteto ir Komiteto išvados dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto galimo prieštaravimo subsidiarumo principui.

Seimo plenariniame posėdyje priimta Seimo rezoliucija dėl pagrįstos nuomonės dėl pagal teisėkūros procedūrą priimamo akto projekto prieštaravimo subsidiarumo principui perduodama Vyriausybei. Ši Seimo rezoliucija skelbiama „Valstybės žiniose“, jeigu Seimas nenusprendžia kitaip.

Komitetas yra atsakingas už tai, kad apie Seimo rezoliuciją kuo skubiau, ne vėliau kaip per vieną savaitę nuo jos priėmimo, būtų pranešta Europos Parlamento, Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos pirmininkams ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionaliniams parlamentams.

 

 

Subsidiarumo principas

Europos Sąjungos (ES) sutartyje įtvirtinta principinė nuostata, kad Sąjungos kompetencijos ribų nustatymas grindžiamas suteikimo principu, o Sąjungos kompetencijos įgyvendinimas grindžiamas subsidiarumo ir proporcingumo principais (ES sutarties 5 straipsnio 1 dalis).

Subsidiarumo principas, apibrėžtas Europos Sąjungos sutartyje yra vienas pagrindinių principų, pagal kurį atskiriamos valstybių narių ir ES atsakomybės sritys, t. y. nustatoma, kas – Europos Sąjunga ar valstybė narė – turėtų imtis veiksmų.

Pagal subsidiarumo principą tose srityse, kurios nepriklauso Sąjungos išimtinei kompetencijai, ji ima veikti tik tada ir tik tokiu mastu, kai valstybės narės numatomo veiksmo tikslų negali deramai pasiekti centriniu, regioniniu ir vietiniu lygiu, o Sąjungos lygiu dėl numatomo veiksmo masto arba poveikio juos pasiekti būtų geriau (ES sutarties 5 straipsnio 3 dalis).

 

Protokolas dėl subsidiarumo ir proporcingumo principų taikymo

Europos Sąjungos valstybių narių nacionaliniai parlamentai prižiūri, kad pagal ES teisėkūros procedūrą priimant ES teisės aktus būtų laikomasi subsidiarumo principo, t. y. kad Europos Sąjungos įgaliojimai nebūtų viršyti.

ES mastu šis priežiūros mechanizmas yra įtvirtintas Europos Sąjungos sutarties Protokole dėl subsidiarumo ir proporcingumo principų taikymo (Protokolas Nr. 2). Be kita ko, šis protokolas numato dvi procedūras, kurios aiškumo dėlei dažnai vaizdžiai vadinamos „geltonąja kortele“ ir „oranžine kortele“.
       Daugiau

Subsidiarumo principo kontrolė Seime

Seimo specializuoti komitetai pagal savo kompetencijos sritis yra tiesiogiai atsakingi už tinkamą ir laiku atliekamą subsidiarumo principo kontrolę. Kai Seimas gauna Europos Komisijos ar kitos ES institucijos pasiūlymą priimti ES teisės aktą, jis įregistruojamas Seimo posėdžių sekretoriate. Registruotą dokumentą Europos reikalų komitetas perduoda atitinkamiems specializuotiems komitetams apsvarstyti, ar pasiūlymas neprieštarauja subsidiarumo principui.
       Daugiau
 

 

Seimo priimtos pagrįstosios nuomonės dėl subsidiarumo principo pažeidimo

Komitetų sprendimai dėl subsidiarumo

Šiuo metu subsidiarumo patikra vykdoma (IPEX)