Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Sveikatos reikalų komitetas

Parlamentinė kontrolė
Paieška Paieška
Nr.
Iniciavimo data
Iniciatorius
Vykdytojas
Priemonė
Vykdymas
1.
2020-05-20
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
Dėl Nacionalinės sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų asociacijos kreipimosi dėl valstybės užsakymo mažinant COVID-19 padarinius psichinei ir fizinei visuomenės sveikatai
(NUTARTA. Įvertinus Nacionalinės sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų asociacijos ir kitų asociacijų 2020 m. gegužės 4 d. kreipimesi išdėstytą informaciją, siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pritarti šiame kreipimesi pateiktiems pasiūlymams dėl neigiamų COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) padarinių visuomenės fizinei ir psichinei sveikatai mažinimo bei informuoti Sveikatos reikalų komitetą apie konkrečius priimtus sprendimus dėl kreipimesi pateiktų pasiūlymų ir rekomendacijų įgyvendinimo. )


3.
2020-04-08
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
Dėl veiksmų ir priemonių koronaviruso COVID-19 plitimo Lietuvoje suvaldymo

4.
2019-11-06
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
SVARSTYTA. Dėl kilusio gaisro Alytaus įmonėje UAB „Ekologistika“ poveikio žmonių sveikatai. NUTARTA. 1. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei: 1.1. Skirti valstybės rezervo lėšų, kad būtų pašalinti UAB „Ekologistika“ kilusio gaisro aplinkos taršos padariniai ir atliekami kenksmingų gaisro teršalų poveikio žmonių sveikatai (biomonitoringo) tyrimai. 1.2. Peržiūrėti ir, esant galimybei, padidinti finansavimą civilinei saugai. 1.3. Patikrinti gaisrą gesinusių ugniagesių gelbėtojų sveikatą ir skirti tinkamą gydymą tiems, kurie turėjo neigiamas pasekmes sveikatai. 1.4. Parengti ir pateikti Seimui Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kuriame būtų pakeisti ekstremaliųjų situacijų skirstymo į lygius kriterijai, atsižvelgiant į savivaldybių aktualią demografinę situaciją (gyventojų skaičių) ir jose esančius valstybinės reikšmės bei pavojinguosius objektus. 2. Siūlyti savivaldybių administracijų direktoriams: 2.1. Peržiūrėti ir patobulinti savivaldybių ekstremaliųjų situacijų valdymo planus, atsižvelgiant į aktualias problemas ir galimus pavojus gyventojų sveikatai, turtui ir aplinkai. 2.2. Skirti didesnį dėmesį civilinės saugos pratyboms, gyventojų švietimui civilinės saugos klausimais. Pritarta bendru sutarimu.
 

5.
2019-09-25
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetas, 2019 m. rugsėjo 25 d. posėdyje išklausęs posėdžio dalyvių informaciją apie greitosios medicinos pagalbos (toliau ? GMP) teikimo problemas, pažymi, kad nuo 2019 m. rugsėjo 2 d. įsigaliojus Greitosios medicinos paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo naujai redakcijai, patvirtintai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. V-967 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. V-1131 „Dėl Greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, GMP įstaigos susiduria su darbo organizavimo problemomis (įstaigoms, turinčioms pažangaus gyvybės palaikymo GMP brigadas, aprūpintas ta pačia kaip ir klasterinių GMP brigadų medicinine įranga ir joje dirbančiais to paties lygio specialistais, papildomų klasterinių GMP brigadų kvietimas į pagalbą nėra tikslingas ir naudingas, nes išauga į tą patį kvietimą vykstančių kelių brigadų kaštai; į rajonus, nutolusius nuo klasterinių pagalbos centrų, klasterinės GMP brigados dažnai nespėja atvykti, atstumas iki paciento klasterinei GMP brigadai dažnai yra tolimesnis nei arčiausiai esančiai pažangaus gyvybės palaikymo GMP brigadai; nėra išspręstas klasterinių pacientų parvežimas atgal į rajonų ligonines tolesniam gydymui klausimas); su pacientų perdavimo klasterinėms GMP brigadoms problemomis (pacientų perdavimo vietos nėra tam pritaikytos, neužtikrinamas pacientų ir darbuotojų saugumas, gaištamas laikas pacientą perkeliant iš vieno GMP automobilio į kitą, atjungiant jį nuo medicininės aparatūros); su apmokėjimo už GMP paslaugas problemomis (GMP įstaigos neteko papildomo apmokėjimo už pacientų pervežimą į klasterių centrus, nors ir toliau šią paslaugą atlieka), n u s p r e n d ž i a rekomenduoti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai: 1. Tobulinti klasterinių kvietimų organizavimo tvarką, siekiant klasteriniam pacient
 

6.
2019-05-08
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
5. SVARSTYTA. Dėl 2019 m. Nacionalinės reformų darbotvarkės projektas. NUTARTA. Įvertinus tai, jog Europos Komisijos tarnybų darbiname dokumente Nr. SWD(2019)1014 „Šalies ataskaita. Lietuva 2019 m.“, be kita ko, atkreipiamas dėmesys, kad: - Lietuva, įgyvendindama 2018 m. skirtas Tarybos rekomendacijas, įskaitant sveikatos priežiūros sistemos rezultatų gerinimą, padarė nedidelę pažangą; - Sveikatos priežiūros rezultatai Lietuvoje tebėra vieni iš prasčiausių ES ? vidutinė tikėtina gyvenimo trukmė yra viena trumpiausių ES, o mirtingumo rodikliai viršija ES vidurkį; - Išlaidos sveikatos priežiūrai Lietuvoje yra nedidelės (2017 m. sveikatos priežiūros išlaidos sudarė 6,3 proc. BVP ir buvo vienos iš mažiausių EBPO) ir tebėra didelių iššūkių, susijusių su išlaidų veiksmingumu ir sveikatos priežiūros paslaugų kokybe; - Mokėjimai už gydymą savo lėšomis sudaro trečdalį sveikatos priežiūros išlaidų ,Lietuvoje. Kartu su ilgu sveikatos priežiūros paslaugų laukimo laikotarpiu tai mažina galimybes, ypač pažeidžiamiausioms gyventojų grupėms, gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas; - Lietuvoje stebimas netolygus sveikatos priežiūros darbuotojų pasiskirstymas tarpregionų; - Sveikatos priežiūros sektoriaus reformos Lietuvoje vyksta lėtai; 1) pritarti 2019 metų nacionalinės reformų darbotvarkės projekte numatytoms įgyvendinamoms ir planuojamoms įgyvendinti priemonėms, kuriomis siekiama gerinti sveikatos priežiūros sistemos rezultatus, toliau persiorientuojant nuo stacionariosios prie ambulatorinės priežiūros, stiprinant ligų prevencijos priemones, be kita ko, vietos lygmeniu, ir didinant priežiūros paslaugų kokybę ir įperkamumą; 2) atsižvelgiant į tai, kad efektyvus sveikatos sistemos valdymas ir racionalus turimų išteklių naudojimas yra vienas svarbiausių tikslų, stebėti ir vertinti 2019 metų nacionalinėje reformų darbotvarkėje numatytų priemonių, kuriomis siekiama gerinti sveikatos priežiūros sistemos rezultatus, poveikį Tarybos rekomendacijų įgyvendinimui ir išsikeltų rod
 

7.
2019-04-10
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
SVARSTYTA. 2019 m. kovo 5 d. Valstybės kontrolės rekomendacijų įgyvendinimo ataskaita Nr. YD-3. NUTARTA. Išklausius Valstybės kontrolės ir Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktą informaciją apie Valstybės kontrolės teikiamų rekomendacijų įgyvendinimą, nutarta: 1. Pritarti Valstybės kontrolės 2019 m. kovo 5 d. išvadoms, pateiktoms ,,Rekomendacijų įgyvendinimo ataskaita” Nr. YD-3; 2. Tęsti Sveikatos apsaugos ministerijos parlamentinę kontrolę dėl audito ataskaitose pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo ir kas ketvirtį prašyti Sveikatos apsaugos ministerijos pateikti informaciją, kaip vykdomos Valstybės kontrolės rekomendacijos. Pritarta bendru sutarimu.
 


9.
2018-12-05
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
 

10.
2018-10-24
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
SVARSTYTA. Dėl Valstybės kontrolės 2018 m. rugsėjo 10 d. ,,Rekomendacijų įgyvendinimo ataskaitos” Nr. Y-9. NUTARTA. Išklausius Valstybės kontrolės ir Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktą informaciją apie Valstybės kontrolės teikiamų rekomendacijų įgyvendinimą, pažymėtina, kad priemonių, skirtų įgyvendinti Valstybės kontrolės rekomendacijas, pateiktas ataskaitoje Elektroninės sveikatos sistemos kūrimas, 2017 m. balandžio 26 d. Nr. VA-2017-P-900-3-12, įgyvendinimas vėluoja (1.2, 2, 3, 12 ir 14 priemonės), todėl neužtikrinamos gydymo ir kitų susijusių įstaigų bei pacientų galimybės bei lūkesčiai naudotis e.sveikatos sistema. 1. Išklausyti ir pritarti Valstybės kontrolės 2018 m. rugsėjo 10 d. išvadoms, pateiktoms ,,Rekomendacijų įgyvendinimo ataskaita” Nr. Y-9. 2. Kas pusę metų išklausyti Sveikatos apsaugos ministerijos informaciją apie e.sveikatos sistemos įgyvendinimo Lietuvoje eigą. Balsavimo rezultatai: už ? 6, prieš ? 1, susilaikė ? 3.
 

11.
2018-10-17
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
SVARSTYTA. Dėl priemonių vaikų maitinimo organizavimui ikimokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo mokyklose gerinti. NUTARTA. Siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai: 1. Parengti įvairių amžiaus grupių vaikų maitinimo ikimokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo mokyklose pavyzdinius valgiaraščius bei patiekalų technologines korteles ir paskelbti interneto svetainėje adresu http://www.sam.lt iki 2018 m. lapkričio 1 d. 2. Parengti įvairių amžiaus grupių savivaldybių finansuojamų vaikų maitinimo pavyzdinius valgiaraščius ir patiekalų technologines korteles, atsižvelgiant į savivaldybių skiriamas lėšas nemokamam maitinimui, ir paskelbti interneto svetainėje adresu http://www.sam.lt iki 2018 m. lapkričio 1 d. Pritarta bendru sutarimu.
 

12.
2018-05-16
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
SVARSTYTA.Dėl reikalavimų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui. NUTARTA. Siekiant pagerinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybę bei atsisakyti perteklinių reikalavimų šių paslaugų teikimui, siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai peržiūrėti sveikatos apsaugos ministro įsakymais patvirtintus asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimus. Pritarta bendru sutarimu.
 

13.
2018-05-09
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
SVARSTYTA. Dėl gyventojų aprūpinimo kompensuojamosiomis ortopedijos techninėmis priemonėmis. NUTARTA. Atsižvelgiant į tai, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui skiriami valstybės biudžeto asignavimai, vadovaujantis Sveikatos draudimo įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi, turi būti panaudojami Privalomojo sveikatos draudimo fondui priskirtoms valstybės funkcijoms atlikti (ortopedijos technikos priemonių įsigijimo išlaidoms kompensuoti, paslaugų, skirtų gyvybei gelbėti ir išsaugoti, išlaidoms apmokėti, kompensacijoms kraujo donorams ir neatlygintinai kraujo donorystei propaguoti bei Nacionalinės imunoprofilaktikos programos priemonėms finansuoti) ir į tai, kad ortopedijos technikos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimas, 2012 m. sudarė 184 proc. valstybės biudžeto asignavimų, 2013 m. ? 233 proc., 2014 m. ? 122 proc., 2015 m. - 98 proc., 2016 m. ? 83 proc., 2017 m. ? 87 proc., 2018 m. - 41 proc. t. y., viršydavo arba panaudodavo didžiąją dalį keturioms Privalomojo sveikatos draudimo fondui priskirtoms valstybės funkcijoms atlikti skiriamų lėšų dalį, taip pat atsižvelgiant į medicininę ir socialinę ortopedijos techninių priemonių paskirtį (ortopedijos techninė priemonė padeda apdraustajam palengvinti ligos, sužeidimo padarinius ar sumažina jo neįgalumą, neleidžia neįgalumui didėti) bei į tai, kad iki 2004 m. sausio 1 d. gyventojų aprūpinimą ortopedijos techninėmis priemonėmis dienos vykdė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, siūlyti Vyriausybei: 1. Pavesti Sveikatos apsaugos ministerijai ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai įvertinti galimybes šioms ministerijoms atskirai pagal kompetenciją (atsižvelgiant į medicininę ar socialinę ortopedijos techninių priemonių paskirtį) vykdyti gyventojų aprūpinimą kompensuojamosiomis ortopedijos techninėmis priemonėmis ir užtikrinti šių priemonių finansavimą. Pritarta bendru sutarimu.
 






19.
2017-09-29
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
SRK 2017-09-13 posdžio protokolo Nr. 111-P-24 išrašas "Dėl žmogaus kraujodaros kamieninių ląstelių transplantacijos paslaugų reglamentavimo.". SVARSTYTA. Dėl žmogaus kraujodaros kamieninių ląstelių transplantacijos paslaugų reglamentavimo. NUTARTA. Atsižvelgdamas į Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2017 m. balandžio 11 d. sprendimą administracinėje byloje Nr. eI-6-502/2017, išklausęs Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų ir suinteresuotų asociacijų atstovų nuomones bei siekdamas, kad žmogaus kraujodaros kamieninių ląstelių transplantacijos paslaugų reglamentavimas poįstatyminiuose teisės aktuose būtų pagrįstas naujausiais medicinos mokslo duomenimis bei proporcingas (tinkamas ir būtinas teisėtiems tikslams pasiekti), o šių paslaugų bazinės kainos atitiktų realius įkainius, siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai: 1. Sudaryti darbo grupes 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-1462 ,,Dėl 2015-2025 metų transplantacijos programos patvirtinimo“ patvirtintai 2015-2025 metų transplantacijos programai peržiūrėti, Žmogaus kraujodaros kamieninių ląstelių transplantacijos paslaugų, apmokamų iš transplantacijos programos lėšų, teikimo reikalavimų, bazinių kainų ir mokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame 2004 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. V-632 „Dėl Žmogaus kraujodaros kamieninių ląstelių transplantacijos paslaugų, apmokamų iš transplantacijos programos lėšų, teikimo reikalavimų, bazinių kainų ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau ? Aprašas), numatytiems žmogaus kraujodaros kamieninių ląstelių transplantacijos paslaugų teikimo reikalavimams įvertinti bei Apraše nustatytoms žmogaus kraujodaros kamieninių ląstelių transplantacijos paslaugų bazinėms kainoms perskaičiuoti; 2. Apie priimtus sprendimus informuoti Komitetą iki š. m. spalio 11 d. Balsavimo rezultatai: už ? 7, prieš ? 1, susilaikė ?
 

20.
2017-09-29
Sveikatos reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
2017-09-27 SRK posėdžio protokolo Nr. 111-P-27 išrašas "Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau ? LNSS) valstybės ar savivaldybių biudžetinių ar viešųjų įstaigų vadovų atšaukimo iš pareigų tipinių pagrindų." SVARSTYTA. Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau ? LNSS) valstybės ar savivaldybių biudžetinių ar viešųjų įstaigų vadovų atšaukimo iš pareigų tipinių pagrindų. Sveikatos reikalų komitetas 2017 m. rugsėjo 20 d. svarstė Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą XIIIP- 813. Posėdyje pritarta patobulintam įstatymo projektui, kuriuo siūloma įtvirtinti nuostatą, kad su LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovais, be Darbo kodekse nustatytų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis nutraukiama LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai arba visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą atšaukti įstaigos vadovą steigimo dokumentuose nustatytais pagrindais ir tvarka. Komiteto nariai iškėlė klausimą apie tai, kad įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, keisdamos steigimo dokumentus, atsižvelgiant į Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 15 straipsnio pakeitimo įstatymo nuostatas, gali nustatyti labai skirtingus įstaigų vadovų atšaukimo iš pareigų pagrindus. Komiteto nuomone, Sveikatos apsaugos ministras turėtų patvirtinti tipinius įstaigų vadovų atšaukimo iš pareigų pagrindus. NUTARTA. Siūlyti Sveikatos apsaugos ministerijai: 1. Parengti ir iki Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 15 straipsnio pakeitimo įstatymo (įstatymo projekto Nr. XIIIP-813(2)) patvirtinti LNSS valstybės ar savivaldybių biudžetinių ar viešųjų įstaigų vadovų atšaukimo iš pareigų tipinius pagrindus ir atsižvelgiant į juos, rekomenduoti įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms inicijuoti