Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Ankstesnės kadencijos

Seimo nario Lino Slušnio pranešimas: „Savižudybių ir smurto prevencijos komisija priėmė rezoliuciją dėl socialinio ir emocinio ugdymo“

2021 m. vasario 3 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Savižudybių ir smurto prevencijos komisija bendru sutarimu priėmė rezoliuciją, inicijuotą Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nario, ilgamečio vaikų ir paauglių psichiatro Lino Slušnio ir kitų nuotolinės konferencijos „Socialinis ir emocinis ugdymas psichikos sveikatai ir savižudybės prevencijai“ dalyvių.

Rezoliucijoje prašoma inicijuoti tarpinstitucinį nuoseklaus socialinio ir emocinio ugdymo programų palaikymą, numatant priemones ir finansavimą Vyriausybės programos priemonių plane, akcentuojant, kad socialinio ir emocinio ugdymo programos stiprina vaikų psichinę sveikatą, mažina  jų įsitraukimą į psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą, skatina rečiau mąstyti apie savižudybę, vaikai tampa laimingesni bei atsparesni neigiamai socialinės aplinkos įtakai.

Konferencijos dalyviai, pasirašę rezoliuciją, mato prasmę ugdymo programose įvesti privalomą vieną savaitinę pamoką, skirtą socialinio ir emocinio ugdymo kompetencijoms lavinti. Taip pat akcentuoja, kad svarbu jaunus žmones kuo anksčiau supažindinti su socialinio ir emocinio ugdymo privalumais mokyklose, jo teigiama įtaka psichikos sveikatai. Konferencijoje dalyvavę specialistai rekomenduoja kuo greičiau į universitetų programas įtraukti socialinio ir emocinio ugdymo kursą.

Seimo kanceliarijos archyvo nuotr.

 

„Problema yra tai, kad kol kas socialinis ir emocinis ugdymo procesas nėra tolygiai užtikrinamas kiekvienam Lietuvos vaikui, o mokyklos, kurios jau taiko socialinio ir emocinio ugdymo programas Lietuvoje ir jaučia tam tikrą pridėtinę vertę – pagerėjusį mokinių santykį su mokytojais, tėvais, patobulėjusius akademinius rezultatus, turi pačios ieškoti būdų įgyvendinti socialinių ir emocinių kompetencijų lavinimą. Nors Lietuva šioje srityje yra pasiekusi nemažai, sistemoje trūksta tvarumo“, – komentavo Seimo narys L. Slušnys.

Rezoliucijoje nurodoma, kad socialinio ir emocinio ugdymo procesui palaikyti reikalinga numatyti šias priemones: sudaryti sąlygas nuosekliai su socialiniu ir emociniu ugdymu dirbančioms ir ketinančioms dirbti mokykloms gauti papildomą finansavimą nuosekliai socialinio ir emocinio ugdymo pamokai, kuri vyktų vieną kartą per savaitę; socialinio ir emocinio ugdymo pamokos turėtų tapti privalomu dalyku priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose; rekomenduoti pedagogus ruošiantiems universitetams įtraukti socialinio ir emocinio ugdymo kursą visiems būsimiems pedagogams kaip privalomą kursą ir kitos priemonės.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys Linas Slušnys

Mob. 8 698 42 668

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2021-02-03 17:01
   Monika Kutkaitytė