Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Ankstesnės kadencijos

Seimo nario Mindaugo Skritulsko pranešimas: „Vietoj vidutinio greičio matuoklių – realios investicijos į eismo saugumo priemones“

2023 m. rugpjūčio 10 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

     

       Šiandien pateiktas registruoti  Seimo nario Mindaugo Skritulsko kartu su Seimo narių grupe parengtas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektas, kurio tikslas – reglamentuoti stacionarių eismo priežiūros priemonių – greičio matuoklių – įrengimą.

       Šiuo metu įstatymais greičio matuoklių įrengimas nėra reglamentuojamas, o sprendimus dėl jų diegimo priima privatus juridinis asmuo – AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – LAKD), kuris savo patvirtintoje metodikoje nustato ir kelių ruožų prioritetinės eilės dėl vidutinio greičio matuoklių diegimo kriterijus. Tokia praktika, kai LAKD pati nustato kriterijus dėl vidutinio greičio matuoklių statymo būtinumo, pati priima sprendimus ir pati juos įgyvendina, yra ydinga, prieštarauja pagrindiniams kontrolės principams. Ta pati institucija negali objektyviai įvertinti įrengimo būtinumo, kadangi pagal įstatymu nustatytą metodiką dalis nuo surinktų baudų tenka šios įstaigos vykdomų priemonių finansavimui. Todėl įstatymo projektu siūloma įtvirtinti, kad greičio matuoklių įrengimo tvarką nustatytų Vyriausybė.

       Įstatymo pataisos taip pat numato, kad kelio ruožas, kuriame įrengti vidutinio greičio matuokliai, negali būti ilgesnis nei 10 kilometrų, taip pat nustatomas maksimalus greičio matuoklių skaičius viename kelyje: vidutinio greičio matavimo ruožų gali būti ne daugiau kaip 3, bendras stacionarių eismo greičio matavimo vietų skaičius gali būti ne didesnis kaip 5.

     Kalbant apie automagistrales, įstatymo projektas numato pareigą pirmiausia investuoti į kelio dangos saugumą ir eismo saugumo priemones (pavyzdžiui, tvoros, apsaugančios nuo laukinių gyvūnų, ir pan.) ir tik jei įgyvendinus šias priemones nesumažėja eismo įvykių skaičius, galima įrengti vidutinio greičio matuoklius. M. Skritulsko teigimu, šios nuostatos paskatins LAKD investuoti į realias saugumo priemones, o nesitenkinti prevencinėmis.

       Pažymėtina, kad priimant sprendimus dėl vidutinio greičio matuoklių įrengimo privaloma vertinti ne tik eismo saugumo rizikas, bet ir rizikas, keliančias pavojų asmenų privatumui.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys Mindaugas Skritulskas

Mob. 8 683 23 341, el. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2023-08-10 15:10
   Monika Kutkaitytė