Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Seimo nario V. Uspaskicho pranešimas: Europos Komisija turi skirti daugiau dėmesio Klaipėdos uostui

2010 m. gegužės 5 d. pranešimas VIR 

Šiandien Europos Parlamente vyko balsavimas dėl Europos bendrijos transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) plėtros gairių. TEN-T skirtas apjungti žemės, jūros ir oro transporto tinklus visoje Europoje iki 2020 m., pagrindinis tikslas – užtikrinti greitą ir lengvą prekių ir žmonių judėjimą tarp valstybių narių. Europos Parlamento narys, Darbo partijos pirmininkas Viktoras Uspaskich, ragindamas Europos Parlamento narius balsuoti už, teigė, kad sėkmingas šio projekto įgyvendinimas yra labai svarbus ne tik Lietuvai, bet ir visai Europos sąjungai (ES). 

ES yra 5 mln. km nutiestų kelių, iš kurių 62 tūkst. km sudaro greitkeliai, 215 tūkst. km geležinkelio linijų ir 41 tūkst. km valdomų vidaus vandenų. Iki 2020 m. tikimasi, kad susisiekimas tarp valstybių narių išaugs dvigubai, todėl vieninga Europa neįmanoma be koordinuoto ir veiksmingo transeuropinio transporto tinklo. Remiantis ES sutartimi, investicijos į TEN-T sieks apie 500 mlrd. eurų. V. Uspaskichas mano, kad atsižvelgiant į investicijos mastą svarbu užtikrinti Europos bendradarbiavimą ir apdariai atsirinkti prioritetinius projektus. 

„TEN-T gairės apima geležinkelio ir vidaus vandenų integraciją į vieną tinklą. Į šį tinklą patenka ir didžiausias Lietuvos uostas Klaipėdoje. Uostą su Vilniumi jungia greitkelis, o su Rytais – geležinkelio linija. Tačiau, norint, kad uostas liktų konkurencingas ateityje, reikia atitinkamai modernizuoti jo dabartinę infrastruktūrą, priartinant ją prie Europos standartų. Todėl Europos Komisija turėtų skirti daugiau dėmesio šiam uostui, kuris yra svarbus ne tik Lietuvai, bet ir visai Europai kaip jungtis su Rytais. Mano įsitikinimu, Europos Komisija turi skirti šiam uostui ne tik pakankamą dėmesį, bet ir didesnį finansavimą. Dar daugiau – reikia pašalinti administracines kliūtis, norint padidinti pakrantės laivybos veiksmingumą“, – sakė V. Uspaskichas. 

Kalbėdamas apie transporto tinklo optimizavimo būtinybę, V. Uspaskichas pabrėžė, kad geležinkeliai ir vidaus vandenys turėtų būti naudojami didelių nuotolių transportui, sunkiems kroviniams gabenti, o keliai turėtų būti naudojami mažiems kroviniams, gabenamiems trumpais atstumais. 

Tačiau svarbiausia, anot V. Uspaskicho, – keleivių saugumas. „Transportas yra ne tik sunkvežimiai, eismas ir tarifai. Transportas yra susijęs su Europos žmonėmis ir ateitimi. Laisvas žmonių ir prekių judėjimas yra vienas iš pagrindinių ES principų, o jis įmanomas tik esant gerai išvystytam transeuropinio transporto tinklui“, – sakė V. Uspaskichas. 

Darbo partijos frakcijos informacijos centras
(8 5) 239 6956


  Siųsti el. paštuSpausdinti