Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Seimo narių grupės „Už Lietuvą be korupcijos“ pranešimas: parlamentarai siekia išsiaiškinti, kodėl A. Zarembai nebuvo taikytas Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas

2013 m. sausio 17 d. pranešimas VIR

 

Seimo parlamentinė grupė „Už Lietuvą be korupcijos“ kartu su kitais Seimo nariais kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl energetikos viceministro Algimanto Zarembos. Seimo nariai nori galutinai padėti tašką šioje istorijoje ir išsiaiškinti, ar energetikos viceministro paskyrimas į šias pareigas neprieštarauja Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymui.

„Viešojoje erdvėje politikai įvairiai išvedžioja įstatymo nuostatas ir, be abejo, stengiasi aiškinti jas sau naudinga linkme, todėl mes ir norime galutinai išsiaiškinti, kodėl A. Zarembai įstatyme numatyti apribojimai nebuvo taikyti“, – teigė Seimo narė Agnė Bilotaitė, parlamentinės grupės „Už Lietuvą be korupcijos“ pirmininkė. Pasak parlamentarės, visi Lietuvos piliečiai, taip pat ir valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys yra lygūs ir vienodai turi paklusti įstatymo reikalavimams. „Jokiems valstybinėje tarnyboje dirbantiems asmenims nėra ir negali būti suteiktos išskirtinės teisės.“

Energetikos viceministras A. Zaremba buvo paskirtas į šias pareigas nepraėjus vieniems metams po to, kai etikos sargai pripažino, jog jis supainiojo viešuosius ir privačius interesus, nenusišalindamas nuo tuometinės jo darbovietės UAB „Vilniaus energija“ klausimų, spręstų Vilniaus savivaldybėje.

Viešųjų ir privačių interesų derinimo  įstatyme numatyta, kad asmenys, pažeidę įstatymo reikalavimus, negali būti skatinami, priimami, skiriami ar renkami į aukštesnes pareigas vienus metus. Įstatymo norma nustato vienodus apribojimus Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą pažeidusiems asmenims, nepriklausomai nuo to, kokia forma jie pradėjo eiti pareigas. Šie apribojimai taikomi visiems valstybinėje tarnyboje dirbantiems asmenims. Pasak teisininkų, ar konkrečios pareigos yra aukštesnės turi būti sprendžiama individualiai, atsižvelgiant į tokias objektyvias aplinkybes kaip darbo užmokesčio dydis, įgaliojimai ir pareigų apimtis, veiklos teritorija, pavaldžių darbuotojų skaičius ir pan. Kadangi šios nuostatos galioja visiems valstybinėje tarnyboje dirbantiems asmenims, pareigų užėmimo forma ir procedūros negali turėti išskirtinumo viena prieš kitą, t.y. renkamos pareigos savaime nėra aukštesnės už skiriamas pareigas ir atvirkščiai.

 

Kontaktams:

Seimo narė Agnė Bilotaitė, tel. 8 698 42 169


  Siųsti el. paštuSpausdinti