2014 m. lapkričio 18 d. pranešimas VIR
„Valstybės
kontrolei pateikus kritišką išvadą dėl kitų metų biudžeto projekto, abi
svarbiausios autoritetingos valstybės institucijos, atsakingos už šalies
finansus – Valstybės
kontrolė ir Lietuvos bankas – aiškiai pasakė, kad kitų metų
biudžeto pajamos nepagrįstai išpūstos, o numatytas išlaidų augimas prieštarauja
Fiskalinės drausmės įstatymui. Todėl jei ši Vyriausybė dar turi premjerą ir
finansų ministrą, jie turi imtis atsakomybės atsiimti ir peržiūrėti biudžeto
projektą, kad šis atitiktų įstatymus bei būtų pagrįstas realistinėmis
ekonominėmis prognozėmis, – sako Seimo opozicijos lyderis Andrius Kubilius. –
Priimti biudžeto projektą tokį, koks jis pateiktas, nėra jokių galimybių, nes
jo priėmimas po tokių išvadų pakirstų pasitikėjimą Lietuva tarptautinėse
rinkose, o tai savo ruožtu didintų valstybės skolinimosi kainą“.
Valstybės
kontrolė Seimui pateiktoje išvadoje nurodo, kad „apskaičiuotas 2014 m. valdžios
sektoriaus deficitas sieks 1,3 proc. BVP, o 2015 m. – 1,2 proc. BVP.
Vadovaujantis Fiskalinės drausmės įstatymu, esant mažesniam kaip 1 proc. BVP
valdžios sektoriaus balanso rodiklio pagerėjimui (nuo -1,3 iki -1,2 proc.),
2015 m. valstybės biudžeto asignavimų prieaugiui turėtų būti taikomas
apribojimas, tačiau Vyriausybė 2015 m. biudžeto projekte suplanavo 4,8 proc.
valstybės biudžeto asignavimų prieaugį“. Valstybės kontrolė taip pat nurodo,
kad jau šių (2014) metų fiskalinio deficito pagerėjimo užduotis pasiekta tik
todėl, kad pasikeitė šio rodiklio apskaičiavimo metodologija. Primename, kad
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija (TS-LKD) spalį
kreipėsi į Valstybės kontrolę prašydama įvertinti, ar Fiskalinės drausmės
įstatymas nebuvo pažeistas jau šiais metais.
Valstybės
kontrolė taip pat kritiškai vertina pajamų iš visų planuojamų mokesčių
surinkimo planus, teikdama, kad pajamos prognozuojamos neapdairiai ir
neįvertinant galimų rizikų.
„Valstybės
kontrolė galutinai patvirtino mūsų jau ne kartą išsakytus nuogąstavimus dėl
biudžeto projekto atitikties Fiskalinės drausmės įstatymui ir pernelyg
optimistinio pajamų plano. Tačiau Valstybės kontrolė pateikia dar vieną labai
svarbią išvadą – Lietuvos fiskalinės drausmės sistema neturi reglamentuotų
automatinių koregavimo mechanizmų, jei deficito rodiklis stipriai nukryptų nuo
planuojamo, o tai neatitinka Fiskalinės sutarties nuostatų. Reikalaujame skubių
Vyriausybės veiksmų taisant Valstybės kontrolės įvardintus trūkumus“, – sako
TS-LKD frakcijos seniūnas Andrius Kubilius.
Primename,
kad TS-LKD frakcijos seniūnas A. Kubilius dar biudžeto projekto pateikimo Seime
metu spalį reikalavo, kad Vyriausybė atsiimtų biudžeto projektą, nes jis
prieštarauja fiskalinės drausmės įstatymui bei remiasi nepamatuotomis
ekonominėmis prognozėmis.
Kontaktams:
Seimo TS-LKD frakcijos
Viešųjų ryšių grupė, tel. (8 5) 239 6275, el. p. tsfrakcija@lrs.lt