SAVIVALDA 

Vilniaus viešojo transporto optimizavimas?


 

Vilniaus viešojo transporto optimizavimas?

 

                      Miesto valdžia teigia, kad nauja Vilniaus viešojo transporto sistema bus greitesnė, patogesnė ir efektyvesnė. Teigiama, kad optimizavus viešąjį transportą, nebeliks dubliuotų maršrutų, keleiviai viešuoju transportu keliaus daug greičiau ir patogiau.

                      Gaivus permainų vėjas ar paprasčiausias nesusipratimas laukia vilniečių nuo liepos 1 d.? Naikinti vilniečiams įprastus ir pasiteisinusius autobusų ir troleibusų maršrutus nėra logiškas sprendimas. Pavyzdžiui, kokiu būdu lazdyniečiai greičiau ir patogiau pasieks miesto centrą, kai bus pakeistas 21-ojo ir panaikintas 23-iojo autobusų maršrutai? Ar viešojo transporto optimizavimas – tai keleivio persėdimai iš vienos transporto priemonės į kitą, norint pasiekti reikiamą kelionės tikslą?

                      Planuojami gatvių išplatinimo darbai, kuriuos atlikus, be trukdžių riedės viešasis transportas, yra didelis ir daug lėšų reikalaujantis projektas. Taip pat kaip ir naujų ekologiškų autobusų įsigijimas. Ar transporto pertvarka ir investuotos lėšos pasiteisins, jei nebus pakankamai keleivių, norinčių ja naudotis? Gal vilniečiams bus patogiau važinėti nuosavais automobiliais, o ne greituoju viešuoju transportu?

                      Panašu, kad šiemet miesto valdžia nutarė savaip išspręsti visas Vilniaus miesto transporto problemas: panaikinti daugumą mikroautobusų maršrutų, parengti naują viešojo transporto sistemą. Nenuostabu, jei ateinančiais metais Vilniaus gatvėmis riedės tramvajus. Tačiau, kodėl visuomenė tik informuojama apie pertvarkas, bet niekas neklausia jos nuomonės. Ar pakanka nurodyti interneto svetainės adresą ir elektroninį paštą, kuriuo galima siųsti pasiūlymus, komentarus, pastabas, skundus? Gerai, kad bent žiniasklaida viešina Vilniaus miesto savivaldybės transporto pertvarkos užmojus.

                      Negana, kad dėl Vilniaus miesto viešojo transporto optimizavimo Vilniaus miesto savivaldybei pritartų tik Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ ir Vilniaus viešojo transporto (VVT) profesinė sąjunga. Miesto valdžia turi tartis su gyventojais, įsiklausyti į jų nuomonę ir priimti teisingus sprendimus. Labai svarbu, kad Vilniaus miesto bendruomenės ir seniūnaičiai aktyviai išsakytų savo nuomonę šiuo klausimu.

                      Visos miesto valdžios rengiamos pertvarkos turi tarnauti žmonėms ir jų gerovei.

 

 

 

Lietuvos Respublikos Seimo narys

Algis Strelčiūnas

 

 

 

 

 


Naujausi pakeitimai - 2013-04-16
Gitana Matiekuvienė




© Seimo kanceliarija

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_d=134941&p_k=1&p_r=9262