SAVIVALDA 

Išleisti milijonai keliui, tačiau Lazdynuose kamščiai


 

                 IŠLEISTI MILIJONAI, TAČIAU KAMŠČIAI LAZDYNUOSE

 

          

 

Jau oficialiai atidarytas dar vienas vakarinio aplinkkelio atkarpos II etapas: naujas 2,84 km ilgio kelias, dvi dviejų lygių sankryžos ir du nauji viadukai turėtų gerokai palengvinti važiavimą iš Trakų, Kauno pusės link Ukmergės plento. Vakarinio aplinkkelio II etapo statybų vertė siekė daugiau nei 211 mln. Lt. Šių investicijų dėka tikėtina, kad situacija Laisvės prospekte pasikeis. Vakarinis aplinkkelis tiesiamas nuo Lazdynų, tarp Karoliniškių ir Pilaitės per Justiniškes Ukmergės plento link. Tai geras ir reikalingas projektas Vilniui, tačiau nuo seno miegamasis Lazdynų rajonas tampa tranzitiniu.

Po vakarinio aplinkkelio atidarymo gaunami gyventojų skundai, kad transporto eismas yra nesureguliuotas, todėl susidaro didelės automobilių spūstys. Taip pat žmonės skundžiasi, kad šalia tos vietos kur vakarinis aplinkkelis jungiasi su Oslo g., girdimas didelis triukšmas, kuris vargina žmones, trukdo ilsėtis naktį ir, net gi, gali būti įvairių susirgimų priežastimi.

Vakarinio aplinkkelio I etapo darbai buvo baigti dar 2011 metais, įgyvendinant projektą „Transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio I etapas (nuo Oslo g. iki L. Asanavičiūtės g.)“. Šio projekto apsauginė dalis buvo įgyvendinta pagal SĮ „Vilniaus planas“ parengtą ir suderintą su Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamentu bei Vilniaus miesto visuomenės sveikatos centru techninį projektą. Šiame projekte triukšmą mažinančių priemonių įgyvendinimas buvo numatytas vadovaujantis inžinierinės konsultacinės kompanijos „COWI Baltic“ atliktais triukšmo lygio sklaidos ir triukšmo lygio matavimų bei skaičiavimų rezultatais. Įgyvendinant projektą buvo įvykdytos visos projekte numatytos aplinkosauginės priemonės, skirtos gyvenantiems Architektų g. namuose šalia Oslo g. ir vakarinio aplinkkelio susijungimo vietos, t. y. esami langai buvo pakeisti į mažiau pralaidžius triukšmui langus tuose butuose, kuriuose pagal skaičiavimus tai buvo būtina. Bet gyventojų nusiskundimai yra. Akivaizdu, kad projekte numatytos aplinkosauginės priemonės nepakankamos, o Vilniaus valdžia papildomų priemonių triukšmo mažinimui įrengti nenumato.

Atsirado ir automobilių kamščių problemos Lazdynuose. Tai ir išvažiavimas ir įvažiavimas į Lazdynėlius iš Oslo g. ir Laisvės pr., ir viadukas prie Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės, ir Lazdynėlių jungtis su Bukčių g. atkarpa maždaug 300 m ilgio, ir Šiltnamių g. – Miškinių g. jungtis, kur, galima pasakyti, kad transportas abiem kryptimis juda viena juosta.

Pirštu baksnoti į problemas lengva, bet yra ir pasiūlymų, toms problemoms mažinti, tai galėtų būti Šiltnamių g. jungtis su E. Šimkūnaitės g., o Miškinių g. padaryti vienos krypties eismą, papildomas eismo žiedas Bukčių g. ir Šiltnamių g. sankirtoje, tik išvažiavimo iš Lazdynų g. į Oslo g. įrengimas, netoli pėsčiųjų tilto  Oslo g. įrengimas tik įvažiavimo iš Oslo g. į Architektų g. ir kt.

Ar  miesto valdžia darydama didelius gerus darbus pagalvos apie pasekmes. Būtina spręsti transporto srautų reguliavimą Lazdynuose.


Naujausi pakeitimai - 2013-11-26
Gitana Matiekuvienė




© Seimo kanceliarija

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_d=142523&p_k=1&p_r=9262