STRAIPSNIAI SPAUDOJE 

Magistralinis kelias Vilnius – Utena laukia, bet taip ir nesulaukia palaiminimo Seime


                  Su dideliu džiaugsmu ir viltimi uteniškiai, kupiškėnai, Rokiškio ir Zarasų rajonų gyventojai, ir visi tie, kuriems tenka keliauti  magistraliniu keliu  Vilnius –Utena, sutiko žinią, kuomet Vyriausybė  praėjusių metų vasarą  pritarė Susisiekimo ministerijos pasiūlymui vykdyti šio kelio rekonstrukciją.

                  Magistralinis kelias Vilnius – Utena, nutiestas prieš trisdešimt metų, kasmet lopomas, yra  vienas blogiausių tokio tipo kelių Lietuvoje. Jame kasmet didėja eismo intensyvumas, nes Vilniaus  miestas plečiasi į Utenos pusę, daugelis sostinės gyventojų turi įsigiję sodybas prie vaizdingų Aukštaitijos ežerų.  Be to, ne toks mažas skaičius uteniškių bei molėtiškių kasdien važinėja į darbą Vilniuje.

                  Pastaraisiais metais važiuoti šiuo keliu ne tik nemalonu, bet ir pavojinga. Neišvengta skaudžių autoįvykių, kurių metu žuvo žmonės.  Man pačiai net kelis kartus per savaitę tenka važiuoti į savo rinkimų apygardą, susitikti su uteniškiais, kurie piktinasi, kad mes taip ilgai žadam ir nieko nedarom, kad jie ir toliau priversti kratytis  šiuo sutrūkinėjusiu betonkeliu. Žmonės bijo sulaukti karštos vasaros (kokia buvo 2014-aisiais metais) kuomet nuo aukštos temperatūros betoninės plokštės juda, plečiasi, deformuojasi, sudaro pavojingą trampliną. Kiek nedaug trūksta iki nelaimės!  

                  Suprantama kelio rekonstrukcijai reikalingi dideli pinigai, kurių valstybė šiuo metu neturi.  Todėl buvo pasitelkta nauja sistema – viešojo ir privataus sektorių partnerystė, kai visus darbus finansuoja verslas, o valstybė dalimis išmoka pinigus. Tokiu būdu nutiestas Palangos aplinkkelis.

                  Skaičiuojama, kad kelio rekonstrukcija ir priežiūra 13 metų valstybei kainuotų  175 mln. eurų   (605 mln. Lt).   Vien kelio remonto darbai sudarys apie pusė projekto vertės, kitas išlaidas sudarys kelio priežiūra ir vėlesni remontai, projektavimo darbai. Tiksli darbų kaina paaiškėtų po viešųjų pirkimų konkurso. Remonto darbai prasidėtų 2016 metais ir pasibaigtų  2019 metų pabaigoje. 

                  Tačiau šis  projektas, kuriam pritarė Vyriausybė, įstrigo Seime. Investicijų įstatyme nustatyta, kad  sprendimą dėl valdžios ir privataus subjektų partnerystės, pagal kurią  valstybė prisiima   didesnius, kaip  58 mln. eurų (200 mln. Lt)  turtinius įsipareigojimus, priima Seimas Vyriausybės siūlymu.

                  Praėjusiais metais Seimo nariams buvo pristatyta išsami šio projekto studija. Kai kuriems Seimo nariams suabejojus ar ne per didelė projekto kaina, buvo sudaryta darbo grupė, kuri turėjo išanalizuoti, pateikti argumentuotus pasiūlymus dėl projekto. Laikas eina, bet po šiai dienai tebesiginčijama ir jokio sprendimo. Ar tai iš nesugebėjimo, nežinojimo  ar nenorėjimo gilintis į šio klausimo svarbą?

                  Sunku paaiškinti uteniškiams kodėl mes, Seimo nariai, aiškiai nepasisakom šiuo klausimu. Jeigu netinka Vyriausybės siūlymas dėl kelio rekonstrukcijos – tai ką siūlom tuomet mes?  Saugus eismas turėtų būti visų mūsų prioritetas.     


Naujausi pakeitimai - 2015-04-23
Jūratė Audra Strakšienė




© Seimo kanceliarija

https://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_d=156963&p_k=1&p_r=7417