2013 m. kovo 26 d. pranešimas VIR
Seimas patvirtino Seimo Europos reikalų komiteto išvadas, kuriomis nutarta, kad ketvirtasis Europos Sąjungos (ES) geležinkelių dokumentų rinkinys prieštarauja subsidiarumo principui. Plenariniame posėdyje priimtos šias išvadas patvirtinančios Seimo rezoliucijos (projektai Nr. XIIP-391, Nr. XIIP-392, Nr. XIIP-393, Nr. XIIP-394, Nr. XIIP-395).
Vienas iš svarbiausių Europos reikalų komiteto argumentų – sausio 30 d. Europos Komisijos pristatytos priemonės, kuriomis siūloma svarbias funkcijas (pvz., saugos sertifikatų išdavimo) perduoti iš Nacionalinių saugos institucijų Europos geležinkelių agentūrai, nėra pakankamai pagrįsta būtinybė, nes jos sudarytų diskriminacines rinkos sąlygas smulkiems vežėjams ir brangintų vežimo paslaugas keliaujantiems geležinkeliu.
„ES ketvirtajam geležinkelių paketui dar nepasiruošusi. Tam, kad šis Europos Komisijos pasiūlymas yra pernelyg ankstyvas, pritaria ir Europos Parlamentas,“ – patvirtintus komitetui išvadas yra teigęs Seimo Pirmininko pavaduotojas, Europos reikalų komiteto pirmininkas Gediminas Kirkilas.
Ketvirtojo geležinkelių paketo tikslai – pagerinti geležinkelių transporto, kaip aplinkai draugiškos transporto šakos, konkurencingumą, lyginant su kitomis transporto šakomis, bei efektyviau panaudoti valstybės lėšas, skiriamas viešosioms geležinkelių transporto paslaugoms teikti. Paketas reglamentuoja geležinkelių transporto eismo saugą ir techninę sąveiką, keleivių vežimo vietiniais geležinkeliais rinkų atvėrimą konkurencijai bei geresnį geležinkelių infrastruktūros valdymą. EK pasiūlymo įgyvendinimui numatyti 6 teisės aktų projektai.
Rimas Rudaitis,
Seimo Ryšių su visuomene skyrius (tel. (8 5) 239 6132, el. p. [email protected])