Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Po svarstymo pritarta siūlymui įtvirtinti ūkio subjektams supaprastinta tvarka išduodamus taršos leidimus

2013 m. balandžio 11 d. pranešimas VIR

 

Seimas po svarstymo pritarė Aplinkos apsaugos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų pataisoms (projektas Nr. XIIP-33(2) ES), kuriomis siekiama įstatymiškai įteisinti pagrindines taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK) leidimų išdavimo, pakeitimo ir panaikinimo nuostatas. Įstatymų projektai parengti atsižvelgiant į Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo išaiškinimą, kad ūkinės veiklos apribojimai, pavyzdžiui, leidimų panaikinimas, nuobaudų skyrimas turi būti reglamentuojami tik įstatymu. Šiuo metu TIPK leidimų išdavimas, pakeitimas ir panaikinimas reglamentuojamas aplinkos ministro įsakymu taisyklėse.

Siekiant pagerinti sąlygas verslui ir sumažinti administracinę naštą, numatoma atsisakyti reikalavimo TIPK taisyklėse nurodytiems įrenginiams turėti taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus ir juos pakeisti supaprastinta tvarka išduodamais taršos leidimais.

Kaip pažymima dokumento aiškinamajame rašte, projekto įgyvendinimas turės teigiamos įtakos verslo sąlygoms, nes bus tiksliau reglamentuoti TIPK leidimų ir taršos leidimų rengimo, derinimo, išdavimo, pakeitimo ir panaikinimo terminai ir sąlygos, smulkioms įmonėms bus paprasčiau, greičiau išduodamas mažesnės apimties taršos leidimas, kuriame bus nustatytos konkrečios, skirtos tik tai veiklos rūšiai, veiklos sąlygos, išlaikant aplinkos apsaugos kontrolės reikalavimus. Be to, atsisakius savivaldos institucijų dalyvavimo išduodant TIPK leidimus, leidimo gavimo procesas turėtų sutrumpėti.

Pagal dabar galiojančią tvarką mokestį už aplinkos teršimą privalo mokėti visi juridiniai ir fiziniai asmenys, kurie teršia aplinką ir kuriems Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka reikalingas TIPK leidimas su nustatytais teršalų išmetimo į aplinką normatyvais. Svarstomomis Lydimojo Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pataisomis (projektas Nr. XIIP-34(2) numatoma nustatyti, kad mokestinė prievolė mokėti mokestį už aplinkos teršimą būtų privaloma ne tik turintiems TIPK leidimą, bet ir tiems, kuriems vietoje TIPK leidimo bus išduodamas supaprastintas taršos leidimas.

Pagal numatomas naujas nuostatas asmenys, kurie naudoja biokurą ir atleidžiami nuo mokesčio už aplinkos teršimą mokėjimo, būtų įpareigoti griežčiau laikytis nustatytų reikalavimų ir neviršyti leistinų teršalų išmetimo į aplinkos orą normų, o už teršalo kiekį viršijantį nustatytą normatyvą mokėtų mokestį už aplinkos teršimą.

Pasak aplinkos viceministro Almanto Petkaus, teisės aktų pakeitimai yra susiję su daugiau kaip 2 tūkst. ūkio subjektų. „Šiuo metu Lietuvoje virš 2 tūkst. subjektų turi galiojančius TIPK leidimus. Po šio įstatymo priėmimo tokių subjektų liks tik 180. Vadinasi, daugiau kaip 1800 ūkio subjektų administracinė našta sumažės“, – tvirtino aplinkos viceministras.

 

Rimas Rudaitis,

Seimo Ryšių su visuomene skyrius (tel. (8 5) 239 6132, el. p. [email protected])


  Siųsti el. paštuSpausdinti