2015
m. rugsėjo 30 d. pranešimas VIR
Švietimo, mokslo
ir kultūros komitetas (ŠMKK) rugsėjo 30 d. posėdyje surengė diskusiją apie 2015
metų priėmimo į aukštąsias mokyklas rezultatus. Mokslo ir studijų stebėsenos
agentūra (MOSTA) pristatė analizę, kurioje akcentavo mažą mokslo sistemos
efektyvumą ir fragmentaciją. Pabrėžta, kad mažėjant studentų skaičiui,
išliekant dideliam studijų programų skaičiui ir dideliam aukštųjų mokyklų
tinklui, atskiros programos pritraukia vis mažiau studentų arba visai jų
nepritraukia. Taip pat akcentuota, kad žeminama studijų pažangumo kartelė, yra
didelis konkursinio balo skirtumas tarp valstybės finansuojamų ir
nefinansuojamų studijų vietų. Pranešėjai pabrėžė, kad reikalinga išteklių
koncentracija, aukštųjų mokyklų bendradarbiavimas, aukštesnio minimalaus balo
nustatymas, stojant į valstybės finansuojamas ir nefinansuojamas studijų
vietas, būtini suvienodinti kriterijai.
Lietuvos
aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) pirmininkas P. Žiliukas pažymėjo, kad būtina
siekti, jog bendrojo ugdymo mokyklos užtikrintų stojančiųjų pasirengimą
studijuoti aukštosiose mokyklose, taip pat optimizuoti aukštųjų mokyklų tinklą,
nes Lietuvos aukštųjų mokyklų tinklas neatitinka tarptautinių normų (jei ES
šalyse 1 mln. gyventojų tenka 4,8 aukštosios mokyklos, Lietuvoje – 16,2). Taip
pat būtina, kad visi stojančiųjų sąrašai, nesvarbu ar tai valstybės
finansuojama ar valstybės nefinansuojama studijų vieta, būtų matoma bendrojo
priėmimo tinkle.
Komiteto
pirmininkas Raimundas Paliukas pasiūlė dar kartą grįžti prie šios diskusijos
svarstant naujos redakcijos Mokslo ir studijų įstatymo projektą.
Seimo
Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto biuro patarėja
Justina Paukštė, tel. (8
5) 239 6715, el. p. [email protected]