Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

ŠMKK susipažino su 2015 metų priėmimo į aukštąsias mokyklas rezultatais

2015 m. rugsėjo 30 d. pranešimas VIR

 

 

Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas (ŠMKK) rugsėjo 30 d. posėdyje surengė diskusiją apie 2015 metų priėmimo į aukštąsias mokyklas rezultatus. Mokslo ir studijų stebėsenos agentūra (MOSTA) pristatė analizę, kurioje akcentavo mažą mokslo sistemos efektyvumą ir fragmentaciją. Pabrėžta, kad mažėjant studentų skaičiui, išliekant dideliam studijų programų skaičiui ir dideliam aukštųjų mokyklų tinklui, atskiros programos pritraukia vis mažiau studentų arba visai jų nepritraukia. Taip pat akcentuota, kad žeminama studijų pažangumo kartelė, yra didelis konkursinio balo skirtumas tarp valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų studijų vietų. Pranešėjai pabrėžė, kad reikalinga išteklių koncentracija, aukštųjų mokyklų bendradarbiavimas, aukštesnio minimalaus balo nustatymas, stojant į valstybės finansuojamas ir nefinansuojamas studijų vietas, būtini suvienodinti kriterijai.

Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO)  pirmininkas P. Žiliukas pažymėjo, kad būtina siekti, jog bendrojo ugdymo mokyklos užtikrintų stojančiųjų pasirengimą studijuoti aukštosiose mokyklose, taip pat optimizuoti aukštųjų mokyklų tinklą, nes Lietuvos aukštųjų mokyklų tinklas neatitinka tarptautinių normų (jei ES šalyse 1 mln. gyventojų tenka 4,8 aukštosios mokyklos, Lietuvoje – 16,2). Taip pat būtina, kad visi stojančiųjų sąrašai, nesvarbu ar tai valstybės finansuojama ar valstybės nefinansuojama studijų vieta, būtų matoma bendrojo priėmimo tinkle.

Komiteto pirmininkas Raimundas Paliukas pasiūlė dar kartą grįžti prie šios diskusijos svarstant naujos redakcijos Mokslo ir studijų įstatymo projektą.

 

Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto biuro patarėja

Justina Paukštė, tel. (8 5) 239 6715, el. p. [email protected]

 

 


  Siųsti el. paštuSpausdinti