Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Komisijos išvada „Dėl Vyriausybės 2016 m. veiklos ataskaitos svarstymo Aplinkos apsaugos komitete“

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ETIKOS IR PROCEDŪRŲ KOMISIJA

 

IŠVADA

DĖL VYRIAUSYBĖS 2016 M. VEIKLOS ATASKAITOS SVARSTYMO

APLINKOS APSAUGOS KOMITETE

 

 

2017-06-21  Nr. 101-I-25

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Rita Tamašunienė, Justas Džiugelis, Algimantas Dumbrava, Asta Kubilienė, Antanas Matulas, Rūta Miliūtė, Aušrinė Norkienė, Andrius Palionis, Aušra Papirtienė, Kazys Starkevičius, gavusi Lietuvos Respublikos Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos bei šios frakcijos narės, Aplinkos apsaugos komiteto narės Radvilės Morkūnaitės-Mikulėnienės 2017 m. balandžio 27 d. kreipimąsi bei vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) 78 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostata, nagrinėjo klausimą dėl Vyriausybės 2016 metų ataskaitos svarstymo Seimo aplinkos apsaugos komitete (toliau – Komitetas).

Etikos ir procedūrų komisija nustatė:

2017 m. balandžio 18 d. Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis Seimui pateikė 2016 metų Vyriausybės ataskaitą, o Seimas pavedė iki 2017 m. balandžio 27 d. ją apsvarstyti Seimo komitetuose.

Pareiškėjų teigimu, Vyriausybės ataskaita Aplinkos apsaugos komitete (toliau – komitetas) nebuvo svarstyta, tačiau komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika 2017 m. balandžio 27 d. Seimo plenariniame posėdyje pateikė komiteto protokolinę išvadą, kurioje teigiama, kad Vyriausybės ataskaita komitete buvo išklausyta ir komitetas jai pritarė balsuodamas: už – 4, prieš – 0, susilaikė – 2.

Salėje kilus pasipiktinimui, kad Vyriausybės ataskaita komitete nebuvo svarstyta, komiteto pirmininkas ir jo narė Virginija Vingrienė toliau klaidino Seimą, teigdami ,kad Vyriausybės ataskaita buvo svarstyta 2017 m. balandžio 26 d. komiteto posėdyje. Vėliau paaiškėjo, kad svarstymas vis dėlto nevyko, o kai kuriems komiteto nariams buvo skambinta telefonu 2017 m. balandžio 27 d. rytą.

Komiteto pirmininkas K. Mažeika 2017 m. gegužės 23 d. paaiškinime komisijai Nr. V-2017-5279 teigė, kad rengiant 2017 m. balandžio 26 d. komiteto posėdžio darbotvarkę, Vyriausybės ataskaitos svarstymas buvo numatytas, tačiau paaiškėjo, kad tą dieną Aplinkos ministras bus išvykęs ir negalės dalyvauti komiteto posėdyje, todėl šis klausimas buvo išbrauktas iš darbotvarkės projekto.

2017 m. balandžio 27 d. prieš Seimo plenarinį posėdį komiteto biuras kreipėsi į Seimo posėdžių sekretoriatą informuodamas, kad komitetas nesvarstė Vyriausybės ataskaitos. Seimo posėdžių sekretoriatas išsakė nuomonę, kad komiteto sprendimas reikalingas. Kadangi iki Seimo plenarinio posėdžio buvo likę nedaug laiko, buvo pasirinkta apklausti komiteto narius, dalyvavusius 2017 m. balandžio 26 d. komiteto posėdyje, telefonu, o minėto posėdžio protokolą papildyti papildomu klausimu. Pažymėtina, kad komiteto veiksmai nelėmė Seimo sprendimo, o 2017 m. balandžio 27 d. komitetas susirinko į posėdį, tinkamai svarstė Vyriausybės ataskaitą ir priėmė sprendimą.

Seimo komitetų įgaliojimai yra nustatyti Seimo statuto 49 straipsnyje. Seimo komitetai turi įgaliojimus svarstyti Vyriausybės programą; savo iniciatyva arba Seimo pavedimu svarstyti Vyriausybės programos įgyvendinimo priemones, kiekvienų metų veiklos prioritetus ir planuojamus pasiekti rezultatus ministrams priskirtose valdymo srityse ir teikti Seimui savo išvadas, pasiūlymus ir (ar) rekomendacijas; svarstyti Vyriausybės veiklos metinę ataskaitą ir teikti Seimui išvadas (Seimo statuto 49 straipsnio 1 dalies 6 punktas).

Svarstant Seimo priežiūrinės veiklos klausimus Seimo komitetuose vadovaujamasi Seimo statuto Dešimtojo ir trisdešimt trečiojo skirsnių nuostatomis ir Seimo valdybos 2016 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. SV-S-1603 patvirtintu Įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų leidybos, parlamentinės kontrolės ir Seimo priežiūrinės veiklos organizavimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas).

Seimo statuto 53 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad komitetų posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių.

Seimo statuto 55 straipsnis reglamentuoja klausimus, susijusius su sprendimų priėmimu komitetuose. Šio straipsnio 1 dalies nuostata numato, kad komitetų sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsavimo metu balsai pasiskirsto po lygiai, tai priimamas sprendimas, už kurį balsavo komiteto pirmininkas.

Pažymėtina, kad Seimo statute yra numatyti tik du atvejai, kai Seimo struktūrinių padalinių posėdžiai gali būti rengiami apklausos būdu (elektroniniu paštu ar telefonu). Seimo statuto 33 straipsnio 5 dalyje numatyta, kad neatidėliotinais atvejais Seimo valdybos posėdis dėl Seimo nario užsienio komandiruotės ar kelionės gali būti organizuojamas ir apklausos būdu. Seimo statuto 18010 straipsnio, reglamentuojančio Lietuvos Respublikos pozicijos svarstymą specializuotuose komitetuose, 9 dalyje nustatyta, kad ypatingos skubos atveju specializuoto komiteto pirmininko sprendimu Lietuvos Respublikos pozicijos svarstymas specializuotame komitete gali įvykti apklausiant komiteto narius, bet nerengiant oficialaus posėdžio.

 

Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

Seimo Aplinkos apsaugos komitete 2017 m. balandžio 27 d. telefoninės apklausos būdu surengus balsavimą dėl pritarimo Vyriausybės 2016 metų veiklos ataskaitai buvo pažeistos Seimo statuto 53 straipsnio 4 dalies ir 55 straipsnio 1 dalies nuostatos.

 

 

Pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                                                                                                Rita Tamašunienė


  Siųsti el. paštuSpausdinti