Lietuvos valstybės simboliai Seimo rūmai Seimo logotipas

Seimo komisija mano, kad reikalingas tarptautinis LRT teisinės ir finansinės veiklų bei valdymo auditas

2018 m. sausio 25 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Ketvirtadienį, sausio 25 d., pirmajame posėdyje laikinoji tyrimo komisija, kuriai Seimas yra pavedęs atlikti Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) valdymo, finansinės bei ūkinės veiklos parlamentinį tyrimą, sudarė sąrašą įstaigų, į kurias kreipsis su konkrečiomis užklausomis dėl informacijos pateikimo. Pasak komisijos pirmininko Arvydo Nekrošiaus, komisija faktus vertins objektyviai, ir mano, kad siekiant aukštų standartų ir skaidrumo, LRT veiklą turi įvertinti nepriklausomas tarptautinis auditorius.

Komisijos nariai posėdyje nusprendė kreiptis į LRT dėl dokumentų pateikimo ir į valstybės institucijas, prašydami pateikti informaciją ir dokumentus apie LRT valdymą bei ūkinę ir finansinę veiklą, taip pat atlikti atskirų LRT veiklos etapų vertinimą. Komisija taip pat kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą, Specialiųjų tyrimų tarnybą, Valstybės kontrolę, Lietuvos radijo ir televizijos komisiją, Finansų ministeriją, parlamentinę kontrolę atlikusius Seimo komitetus, Registrų centrą, Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją.

„Šiame etape mums, kaip tyrimo komisijai, svarbiausia gauti ekspertų išvadas ir institucijų turimų dokumentų kopijas. Vertinsime ne tik LRT, kaip institucijos, veiklą, valdymą bei finansų tvarkymą, bet ir teisės aktus, kurie tai reguliuoja. Dėl to paprašėme ir STT antikorupcinio vertinimo, ir Viešųjų pirkimų bei kitų institucijų pastabų ir pasiūlymų, kaip reikėtų keisti reguliavimą, jei institucijos savo kompetencijos ribose mato, kad jis yra ydingas. Dokumentų paprašėme ir iš LRT, kadangi anksčiau Seimui ši institucija juos teikė ne visa apimtimi. Tad dabar jau Komisija kreipiasi ir prašo visų sutarčių su prodiuseriais, sąmatų bei finansinės atskaitomybės dokumentų, informacijos apie LRT vykdytus viešuosius ir kitus pirkimus“, – teigia laikinosios komisijos pirmininkas Seimo narys Arvydas Nekrošius.

Komisijos pirmininkas taip pat pažymėjo, kad komisija kreipėsi ir į Vyriausybę, prašydama nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 20 dienų nuo prašymo gavimo, inicijuoti LRT teisinį, finansinį bei veiklos auditą, pasitelkiant audito atlikimui tarptautinį pripažinimą pelniusią audito kompaniją, kuri turėtų žiniasklaidos priemonių (privalumas – visuomeninių transliuotojų) audito patirties.

Į kitą posėdį komisija rinksis š. m. vasario 1 d.

 

Informacijos ir komunikacijos departamento

Spaudos biuro vyriausioji specialistė

Asta Markevičienė

Tel. (8 5)  239 6202, el. p. [email protected]

2018 m. sausio 25 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Ketvirtadienį, sausio 25 d., pirmajame posėdyje laikinoji tyrimo komisija, kuriai Seimas yra pavedęs atlikti Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) valdymo, finansinės bei ūkinės veiklos parlamentinį tyrimą, sudarė sąrašą įstaigų, į kurias kreipsis su konkrečiomis užklausomis dėl informacijos pateikimo. Pasak komisijos pirmininko Arvydo Nekrošiaus, komisija faktus vertins objektyviai, ir mano, kad siekiant aukštų standartų ir skaidrumo, LRT veiklą turi įvertinti nepriklausomas tarptautinis auditorius.

Komisijos nariai posėdyje nusprendė kreiptis į LRT dėl dokumentų pateikimo ir į valstybės institucijas, prašydami pateikti informaciją ir dokumentus apie LRT valdymą bei ūkinę ir finansinę veiklą, taip pat atlikti atskirų LRT veiklos etapų vertinimą. Komisija taip pat kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą, Specialiųjų tyrimų tarnybą, Valstybės kontrolę, Lietuvos radijo ir televizijos komisiją, Finansų ministeriją, parlamentinę kontrolę atlikusius Seimo komitetus, Registrų centrą, Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją.

„Šiame etape mums, kaip tyrimo komisijai, svarbiausia gauti ekspertų išvadas ir institucijų turimų dokumentų kopijas. Vertinsime ne tik LRT, kaip institucijos, veiklą, valdymą bei finansų tvarkymą, bet ir teisės aktus, kurie tai reguliuoja. Dėl to paprašėme ir STT antikorupcinio vertinimo, ir Viešųjų pirkimų bei kitų institucijų pastabų ir pasiūlymų, kaip reikėtų keisti reguliavimą, jei institucijos savo kompetencijos ribose mato, kad jis yra ydingas. Dokumentų paprašėme ir iš LRT, kadangi anksčiau Seimui ši institucija juos teikė ne visa apimtimi. Tad dabar jau Komisija kreipiasi ir prašo visų sutarčių su prodiuseriais, sąmatų bei finansinės atskaitomybės dokumentų, informacijos apie LRT vykdytus viešuosius ir kitus pirkimus“, – teigia laikinosios komisijos pirmininkas Seimo narys Arvydas Nekrošius.

Komisijos pirmininkas taip pat pažymėjo, kad komisija kreipėsi ir į Vyriausybę, prašydama nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 20 dienų nuo prašymo gavimo, inicijuoti LRT teisinį, finansinį bei veiklos auditą, pasitelkiant audito atlikimui tarptautinį pripažinimą pelniusią audito kompaniją, kuri turėtų žiniasklaidos priemonių (privalumas – visuomeninių transliuotojų) audito patirties.

Į kitą posėdį komisija rinksis š. m. vasario 1 d.

 

Informacijos ir komunikacijos departamento

Spaudos biuro vyriausioji specialistė

Asta Markevičienė

Tel. (8 5)  239 6202, el. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2018-01-25 14:58
   Nerijus Vėta

  Siųsti el. paštuSpausdinti