Vakar Europos Parlamentas
svarstė direktyvą dėl asmenų, kurie verčiasi mobiliąja kelių transporto veikla
darbo laiko organizavimo. Europos Parlamento narys, Darbo partijos pirmininkas
Viktoras Uspaskich priminė Europos Parlamento nariams apie problemas, su
kuriomis susiduria Lietuvos sunkvežimių vairuotojai.
„Lietuvos sunkvežimių vairuotojai yra
užsitarnavę gerą vardą visoje Europoje. Jie yra mūsų nepriklausomos jaunos
Lietuvos valstybės verslo pradininkai ir didvyriai — dažnai atskirti nuo savo
šeimų ilgam laikui. Nesibaigiantys Europos greitkeliai tapo jų antraisiais
namais“, — sakė V. Uspaskichas.
Anot
europarlamentaro, kartais sunkvežimių vairuotojai pažeidžia ES saugumo ir darbo
reglamentus, bet ne visada dėl to kalti patys vairuotojai. Dažnai jų darbdaviai
nepalieka jiems kito pasirinkimo, kaip tik pažeidinėti taisykles. „Aš sulaukiau
daug raštų iš Lietuvos sunkvežimių vairuotojų, besikreipiančių į manę ir
Europos parlamentą, kad būtų išgirstas jų balsas. Vairuotojai teigia, kad jie
rizikuoja negauti atlyginimo, jei nemanipuliuos savo sunkvežimio tachografo
parodymais apie nuvažiuotą atstumą. Poilsio dienos, priklausančios pagal įstatymą
— dažnai nesuteikiamos arba atidedamos. Vairuotojai, kurie pasiskundžia, vėliau
yra diskriminuojami. Tai yra aiškūs vairuotojų teisių ir Europos parlamento
reglamentų, o taip pat Europos šalių susitarimo dėl kelių transporto priemonių
ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo nuostatų ir CMR
konvencijos pažeidimai. Kai kurie kreipėsi į Lietuvos institucijas, bet jų
nusiskundimai dažniausiai atsigula valdininkų stalčiuose“, — sakė
europarlamentaras.
V. Uspaskichas įsitikinęs, kad turi būti daroma daugiau, siekiant užtikrinti vairuotojų ir kitų mobilių darbuotojų iš kelių transporto sektoriaus sveikatą ir saugumą. „Tai nėra tik Lietuvos problema, tai Europos problema. Šios problemos nepaisymas gali turėti lemtingų pasekmių“, — kalbėjo V. Uspaskichas.
Darbo partijos
frakcijos informacija