Parlamentinė kontrolė
Paieška


41.
2022-03-23
Žmogaus teisių komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos finansų ministerija,
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2021 m. veiklos ataskaita
42.
2023-03-22
Žmogaus teisių komitetas
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2022 m. veiklos ataskaita
(Susipažinęs su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2022 m. veiklos ataskaita Komitetas kreipėsi į atsakingas institucijas, ragindamas įvertinti Kontrolierės pateiktas rekomendacijas bei siūlymus ir pateikti Komitetui informaciją apie numatomas rekomendacijų įgyvendinimo priemones.)
(Susipažinęs su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2022 m. veiklos ataskaita Komitetas kreipėsi į atsakingas institucijas, ragindamas įvertinti Kontrolierės pateiktas rekomendacijas bei siūlymus ir pateikti Komitetui informaciją apie numatomas rekomendacijų įgyvendinimo priemones.)
43.
2024-04-10
Žmogaus teisių komitetas
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2023 m. veiklos ataskaita
44.
2024-04-17
Žmogaus teisių komitetas
Žvalgybos kontrolierių įstaiga
Metinio žmogaus teisių padėties žvalgybos institucijose vertinimo ir Žvalgybos kontrolierių įstaigos 2023 m. veiklos ataskaitos pristatymas
45.
2022-04-20
Žmogaus teisių komitetas
Nacionalinė šeimos taryba
Nacionalinės šeimos tarybos veiklos 2021 m. ataskaita
46.
2023-06-14
Žmogaus teisių komitetas
Nacionalinė šeimos taryba
Nacionalinės šeimos tarybos 2022 m. veiklos ataskaitos svarstymas. Nacionalinės šeimos tarybos pranešimo apie Lietuvos demografinės situacijos tendencijas viešosios politikos kontekste pristatymas
47.
2024-06-12
Žmogaus teisių komitetas
Nacionalinė šeimos taryba
Nacionalinės šeimos tarybos 2023 metų veiklos ataskaita
48.
2023-11-15
Žmogaus teisių komitetas
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija,
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija
Pasirengimo ekstremalioms situacijoms pritaikymas asmenims su negalia
49.
2022-03-30
Žmogaus teisių komitetas
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija,
Kalėjimų departamentas
Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos psichologinio mikroklimato tyrimo ataskaitos pristatymas
(Komitetas išklausė Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos psichologinio mikroklimato tyrimo ataskaitos pristatymą.)
(Komitetas išklausė Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos psichologinio mikroklimato tyrimo ataskaitos pristatymą.)
50.
2022-11-16
Žmogaus teisių komitetas
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija,
Kalėjimų departamentas
Lietuvos probacijos tarnyba
Probacijos tarnybos pertvarka: autonomiškumas, probacijos vykdymas ir pataisos įstaigų pareigūnų veiklos organizavimas
51.
2024-04-24
Žmogaus teisių komitetas
Seimo kontrolierių įstaiga
Seimo kontrolierių atlikto tyrimo „Pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims užtikrinimo srityje kylančios esminės žmogaus teisių problemos“ pristatymas
52.
2022-03-30
Žmogaus teisių komitetas
Seimo kontrolierių įstaiga
Seimo kontrolierių įstaigos 2021 m. veiklos ataskaita
(Komitetas išklausė Seimo kontrolierių 2021 m veiklos ataskaitą.)
(Komitetas išklausė Seimo kontrolierių 2021 m veiklos ataskaitą.)
53.
2024-04-24
Žmogaus teisių komitetas
Seimo kontrolierių įstaiga
Seimo kontrolierių įstaigos 2023 m. veiklos ataskaitos svarstymas
54.
2023-04-19
Žmogaus teisių komitetas
Seimo kontrolierių įstaiga
Seimo kontrolierių veiklos 2022 m. ataskaita
55.
2022-03-16
Žmogaus teisių komitetas
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija,
Seimo kontrolierių įstaiga
Migracijos departamentas
Valstybės sienos apsaugos tarnyba
Jungtinių Tautų vyriausiojo pabėgėlių komisaro atstovybė Lietuvoje
Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugija
Seimo kontrolierių 2022 m. sausio 24 d. ataskaitos dėl žmogaus teisių ir laisvių užtikrinimo Kybartų užsieniečių registracijos centre svarstymas
(1. Konstatuoti, kad Komitetas išklausė Seimo kontrolierių 2022 m. sausio 24 d. ataskaitą dėl žmogaus teisių ir laisvių užtikrinimo Kybartų užsieniečių registracijos centre. 2. Kreiptis į Migracijos departamentą ir pavesti atlikti kokybinį vertinimą, kaip Migracijos departamento paskirti teisiniai atstovai supažindina užsieniečius su jų atžvilgiu priimtais teismo sprendimais. 3. Kreiptis į Migracijos departamentą ir Valstybės sienos apsaugos tarnybą ir paprašyti pateikti Komitetui statistiką dėl individualių administracinių sprendimų, priimtų užsieniečių atžvilgiu dėl jų teisės laisvai judėti apribojimų, pratęsimo. 4. Komiteto vardu kreiptis į Valstybės sienos apsaugos tarnybą su pavedimu sukurti vidinę procedūrą, siekiant veiksmingai ištirti ir įvertinti kylančias konfliktines situacijas Užsieniečių registracijos bei laikino apgyvendinimo vietose. Taip pat paraginti atlikti nepriklausomus tyrimus dėl jau įvykusių smurto atvejų ir pateikti informaciją apie priimtus sprendimus. 5. Komiteto vardu kreiptis į Socialinės apsaugos ir darbo ir Vidaus reikalų ministerijas su pavedimu, remiantis Europos prieglobsčio paramos biuro patirtimi ir pasinaudojant ekspertine pagalba, sukurti vieningus pažeidžiamumo vertinimo kriterijus ir sukurti sistemą, veiksmingai atliepiančią pažeidžiamų asmenų poreikius. Pritarta bendru sutarimu. )
(1. Konstatuoti, kad Komitetas išklausė Seimo kontrolierių 2022 m. sausio 24 d. ataskaitą dėl žmogaus teisių ir laisvių užtikrinimo Kybartų užsieniečių registracijos centre. 2. Kreiptis į Migracijos departamentą ir pavesti atlikti kokybinį vertinimą, kaip Migracijos departamento paskirti teisiniai atstovai supažindina užsieniečius su jų atžvilgiu priimtais teismo sprendimais. 3. Kreiptis į Migracijos departamentą ir Valstybės sienos apsaugos tarnybą ir paprašyti pateikti Komitetui statistiką dėl individualių administracinių sprendimų, priimtų užsieniečių atžvilgiu dėl jų teisės laisvai judėti apribojimų, pratęsimo. 4. Komiteto vardu kreiptis į Valstybės sienos apsaugos tarnybą su pavedimu sukurti vidinę procedūrą, siekiant veiksmingai ištirti ir įvertinti kylančias konfliktines situacijas Užsieniečių registracijos bei laikino apgyvendinimo vietose. Taip pat paraginti atlikti nepriklausomus tyrimus dėl jau įvykusių smurto atvejų ir pateikti informaciją apie priimtus sprendimus. 5. Komiteto vardu kreiptis į Socialinės apsaugos ir darbo ir Vidaus reikalų ministerijas su pavedimu, remiantis Europos prieglobsčio paramos biuro patirtimi ir pasinaudojant ekspertine pagalba, sukurti vieningus pažeidžiamumo vertinimo kriterijus ir sukurti sistemą, veiksmingai atliepiančią pažeidžiamų asmenų poreikius. Pritarta bendru sutarimu. )
56.
2022-09-28
Žmogaus teisių komitetas
„Susitaikymo“ ir „laidavimo“ instrumentų taikymo bei piniginių bausmių (baudų) skyrimo baudžiamosios justicijos bylose smurto artimoje aplinkoje atvejais problemos
57.
2021-10-20
Žmogaus teisių komitetas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija,
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija
Teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 16(3) straipsniu įstatymo projektas Nr. XIVP-513
(Spalio 20 dienos posėdyje Žmogaus teisių komitetas svarstė Teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 163 straipsniu projektą Nr. XIVP-513. Siūlomu įstatymo projektu siekiama, kad teisės aktų projektų vertinimas aplinkos ir klimato kaitos požiūriu būtų aiškus ir nepriklausytų išimtinai nuo teisės akto projekto rengėjo valios nustatant aiškius kriterijus, kada toks vertinimas būtų privalomas. Komitetas iš esmės pritarė siūlomam įstatymo projektui, tačiau pasiūlė papildyti projektą dėl teisės aktų vertinimo žmogaus teisių ir laisvių aspektu. Taigi Komitetas pritarė Seimo narių siūlymui papildyti šį projektą nuostatomis, kuriomis teisės akto projekto rengėjas būtų įpareigotas atlikti teisės akto projekto vertinimą žmogaus teisių ir laisvių aspektu, jeigu rengiamame teisės akto projekte nustatomas teisinis reguliavimas, susijęs su pokyčiais šiose srityse: asmens gyvybės; laisvės ir orumo; pilietinių ir politinių teisių; vaiko teisių; lyčių lygybės; žmonių su negalia; tautinių mažumų; pasaulio lietuvių; nediskriminavimo ir lygių galimybių; privataus ir šeimos gyvenimo; minties, tikėjimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; teisės skleisti ir gauti informaciją; privačios nuosavybės ir vartotojų teisių; asmens duomenų; apsaugos nuo kankinimų ir smurto; kitose žmogaus teisių apsaugos srityse. Siūlomą numatomo vertinimo tvarką nustatytų Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Jeigu atlikus rengiamo teisės akto projekto vertinimą nustatomas neigiamas poveikis kuriai nors nurodytai sričiai, teisės akto projekto rengėjas turėtų Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka parengti pasiūlymus dėl teisinio reguliavimo ar kitų priemonių, kuriomis būtų siekiama išvengti neigiamo poveikio žmogaus teisėms ir laisvėms. Toks pasiūlymas buvo pateiktas atsižvelgiant į realią situaciją teisėkūroje. Valstybinio audito ataskaitoje, kurioje buvo vertinami teisėkūros procesai buvo konstatuota, kad esamas teisinis reguliavimas ne visada atitinka minėtus principus: Konstitucinio Teismo ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimais pripažinta, kad teisinis reguliavimas prieštaravo aukštesnės galios teisės aktuose nustatytam teisiniam reguliavimui. 2014–2016 m. tokie sprendimai buvo priimti daugiau nei pusėje išnagrinėtų bylų. Seimo kontrolieriai, kurių veiklos tikslas – ginti žmogaus teisę į gerą viešąjį administravimą, užtikrinantį žmogaus teises ir laisves, prižiūrėti, ar valdžios įstaigos vykdo pareigą tinkamai tarnauti žmonėms, 2014–2016 m. pateikė apie 70 rekomendacijų keisti įstatymus ar kitus norminius teisės aktus, varžančius žmogaus teises ir laisves.)
(Spalio 20 dienos posėdyje Žmogaus teisių komitetas svarstė Teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 163 straipsniu projektą Nr. XIVP-513. Siūlomu įstatymo projektu siekiama, kad teisės aktų projektų vertinimas aplinkos ir klimato kaitos požiūriu būtų aiškus ir nepriklausytų išimtinai nuo teisės akto projekto rengėjo valios nustatant aiškius kriterijus, kada toks vertinimas būtų privalomas. Komitetas iš esmės pritarė siūlomam įstatymo projektui, tačiau pasiūlė papildyti projektą dėl teisės aktų vertinimo žmogaus teisių ir laisvių aspektu. Taigi Komitetas pritarė Seimo narių siūlymui papildyti šį projektą nuostatomis, kuriomis teisės akto projekto rengėjas būtų įpareigotas atlikti teisės akto projekto vertinimą žmogaus teisių ir laisvių aspektu, jeigu rengiamame teisės akto projekte nustatomas teisinis reguliavimas, susijęs su pokyčiais šiose srityse: asmens gyvybės; laisvės ir orumo; pilietinių ir politinių teisių; vaiko teisių; lyčių lygybės; žmonių su negalia; tautinių mažumų; pasaulio lietuvių; nediskriminavimo ir lygių galimybių; privataus ir šeimos gyvenimo; minties, tikėjimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; teisės skleisti ir gauti informaciją; privačios nuosavybės ir vartotojų teisių; asmens duomenų; apsaugos nuo kankinimų ir smurto; kitose žmogaus teisių apsaugos srityse. Siūlomą numatomo vertinimo tvarką nustatytų Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Jeigu atlikus rengiamo teisės akto projekto vertinimą nustatomas neigiamas poveikis kuriai nors nurodytai sričiai, teisės akto projekto rengėjas turėtų Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka parengti pasiūlymus dėl teisinio reguliavimo ar kitų priemonių, kuriomis būtų siekiama išvengti neigiamo poveikio žmogaus teisėms ir laisvėms. Toks pasiūlymas buvo pateiktas atsižvelgiant į realią situaciją teisėkūroje. Valstybinio audito ataskaitoje, kurioje buvo vertinami teisėkūros procesai buvo konstatuota, kad esamas teisinis reguliavimas ne visada atitinka minėtus principus: Konstitucinio Teismo ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimais pripažinta, kad teisinis reguliavimas prieštaravo aukštesnės galios teisės aktuose nustatytam teisiniam reguliavimui. 2014–2016 m. tokie sprendimai buvo priimti daugiau nei pusėje išnagrinėtų bylų. Seimo kontrolieriai, kurių veiklos tikslas – ginti žmogaus teisę į gerą viešąjį administravimą, užtikrinantį žmogaus teises ir laisves, prižiūrėti, ar valdžios įstaigos vykdo pareigą tinkamai tarnauti žmonėms, 2014–2016 m. pateikė apie 70 rekomendacijų keisti įstatymus ar kitus norminius teisės aktus, varžančius žmogaus teises ir laisves.)
58.
2023-12-06
Žmogaus teisių komitetas
Lietuvos žmogaus teisių centras
Tyrimo „Lietuvos nediskriminavimo politika: Lietuvos žydų ir romų bendruomenių atvejai“ pristatymas
59.
2022-04-13
Žmogaus teisių komitetas
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2021 m. veiklos ataskaitos pristatymas
60.
2021-04-14
Žmogaus teisių komitetas
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus tarnyba
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2020 m. veiklos ataskaitos klausymai
(Š. m. balandžio 14 d. posėdyje Žmogaus teisių komitetas (toliau – Komitetas) išklausęs Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2020 metų veiklos ataskaitos (toliau – Ataskaita) pristatymą, nusprendė kreiptis į Vyriausybę. Vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė, be kita ko, pažymėjo, kad nuotolinis mokymas trikdo vaikui, ypač paaugliui, būtinus socializacijos procesus ir kelia žalą vaiko fizinei, emocinei ir psichinei sveikatai. Tikėtina, kad popandeminiu laikotarpiu daugeliui vaikų kils ne tik psichinės emocinės problemos, bet taip pat bus padaryta žala fizinei sveikatai (pavyzdžiui, viršsvoris, stuburo deformacijomis ir pan.). Komitetas prašo Vyriausybę ir Švietimo, mokslo ir sporto ministrę susipažinti su Ataskaitoje pateiktomis rekomendacijomis bei ieškoti galimybių grąžinti vaikus į kontaktinį švietimo ir ugdymo procesą dar šiais mokslo metais. Komitetas taip pat ragina apsvarstyti galimybę atsisakyti bendrų vardiklių taikymo, grąžinant vaikus į mokyklas bei organizuojant neformalųjį ugdymą, ypatingą dėmesį skiriant vaiko fizinio lavinimo ir sveikos gyvensenos poreikiams. )
(Š. m. balandžio 14 d. posėdyje Žmogaus teisių komitetas (toliau – Komitetas) išklausęs Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2020 metų veiklos ataskaitos (toliau – Ataskaita) pristatymą, nusprendė kreiptis į Vyriausybę. Vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė, be kita ko, pažymėjo, kad nuotolinis mokymas trikdo vaikui, ypač paaugliui, būtinus socializacijos procesus ir kelia žalą vaiko fizinei, emocinei ir psichinei sveikatai. Tikėtina, kad popandeminiu laikotarpiu daugeliui vaikų kils ne tik psichinės emocinės problemos, bet taip pat bus padaryta žala fizinei sveikatai (pavyzdžiui, viršsvoris, stuburo deformacijomis ir pan.). Komitetas prašo Vyriausybę ir Švietimo, mokslo ir sporto ministrę susipažinti su Ataskaitoje pateiktomis rekomendacijomis bei ieškoti galimybių grąžinti vaikus į kontaktinį švietimo ir ugdymo procesą dar šiais mokslo metais. Komitetas taip pat ragina apsvarstyti galimybę atsisakyti bendrų vardiklių taikymo, grąžinant vaikus į mokyklas bei organizuojant neformalųjį ugdymą, ypatingą dėmesį skiriant vaiko fizinio lavinimo ir sveikos gyvensenos poreikiams. )