Parlamentinė kontrolė
Paieška


81.
2022-03-16
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija
Dėl AB Lifosa susidariusios situacijos ryšium su įmonės veiklai pritaikytomis sankcijomis
(NUTARTA: 1. Konstatuoti, kad: 1.1. AB „Lifosa“ dirba daugiau kaip tūkstantis darbuotojų ir net tokiam regionui kaip Kėdainiai tai sudaro ženklų dirbančiųjų skaičių; 1.2. Bendrovė Kėdainių miestą aprūpina pigia šilumos energija. Nutraukus AB Lifosa veiklą, šilumą miestui tiektų Panevėžio energija, užkurdama dujinius katilus. Dėl to gyventojams ženkliai padidėtų šildymo kaina. O tai, be prarastų darbo vietų, gyventojams būtų papildomas ekonominis smūgis; 1.3. AB Lifosos produkcija skirta žemės ūkio naudmenoms gerinti (iš esmės - tai maisto produktų gamybai) ir yra svarbi Lietuvoje ir pasaulyje mineralinių trąšų bei pašarų priedų gamintoja; 1.4. Bendrovės produkcijos eksporto logistikos grandinėje sukuriama ženkli pridėtinė vertė ir darbuotojų užimtumas; 1.5. AB Lifosa galėtų gaminti trąšas be žaliavų iš Rusijos ir Baltarusijos; 1.6. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas yra įtraukęs AB Lifosa į sąrašą pavojingųjų objektų, kuriuose pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytiesiems kvalifikaciniams kiekiams taikant aukštesniojo lygio reikalavimus ar juos viršija; 2. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei: 2.1. Esant poreikiui – teikti Seimui ypatingos skubos tvarka svarstyti reikalingus įstatymų pakeitimus; 2.2. Atsižvelgiant į AB Lifosa galimybę paklausią ir strategiškai svarbią produkciją gaminti be įvežtinės žaliavos iš sankcionuotų valstybių – ateityje spręsti klausimą dėl bendrovės galimo akcininkų struktūros keitimo. 3. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai: 3.1. Įvertinti galimybę sudaryti sąlygas AB Lifosa veiklai, įvertinus bendrovės pateiktą informaciją apie jai būtinus atlikti mokėjimus (darbo užmokesčiui, socialiniam draudimui, komunalinėms paslaugoms ir pan.) ir mokėjimus, kurie nėra susiję su lėšų pervedimu sankcionuotiems asmenimis (bendrovės kontrolinio akcijų paketo savininkui (-ams). Šį laikotarpį taip pat būtų galima tikslingai išnaudoti maksimaliai sprendžiant aplinkosauginius, ekologijos klausimus; 3.2. Įvertinti ES praktiką ir patirtį, sprendžiant sankcijų taikymo įmonėms klausimus ir, esant poreikiui, teikti teisės aktų pakeitimų pasiūlymus, nustatančius įmonių, kurioms taikomos sankcijos, veiklą. 3.3. Esant poreikiui – nedelsiant inicijuoti tarpinstitucinį (Vyriausybės lygio) susitikimą AB Lifosa klausimams spręsti. )
(NUTARTA: 1. Konstatuoti, kad: 1.1. AB „Lifosa“ dirba daugiau kaip tūkstantis darbuotojų ir net tokiam regionui kaip Kėdainiai tai sudaro ženklų dirbančiųjų skaičių; 1.2. Bendrovė Kėdainių miestą aprūpina pigia šilumos energija. Nutraukus AB Lifosa veiklą, šilumą miestui tiektų Panevėžio energija, užkurdama dujinius katilus. Dėl to gyventojams ženkliai padidėtų šildymo kaina. O tai, be prarastų darbo vietų, gyventojams būtų papildomas ekonominis smūgis; 1.3. AB Lifosos produkcija skirta žemės ūkio naudmenoms gerinti (iš esmės - tai maisto produktų gamybai) ir yra svarbi Lietuvoje ir pasaulyje mineralinių trąšų bei pašarų priedų gamintoja; 1.4. Bendrovės produkcijos eksporto logistikos grandinėje sukuriama ženkli pridėtinė vertė ir darbuotojų užimtumas; 1.5. AB Lifosa galėtų gaminti trąšas be žaliavų iš Rusijos ir Baltarusijos; 1.6. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas yra įtraukęs AB Lifosa į sąrašą pavojingųjų objektų, kuriuose pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytiesiems kvalifikaciniams kiekiams taikant aukštesniojo lygio reikalavimus ar juos viršija; 2. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei: 2.1. Esant poreikiui – teikti Seimui ypatingos skubos tvarka svarstyti reikalingus įstatymų pakeitimus; 2.2. Atsižvelgiant į AB Lifosa galimybę paklausią ir strategiškai svarbią produkciją gaminti be įvežtinės žaliavos iš sankcionuotų valstybių – ateityje spręsti klausimą dėl bendrovės galimo akcininkų struktūros keitimo. 3. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai: 3.1. Įvertinti galimybę sudaryti sąlygas AB Lifosa veiklai, įvertinus bendrovės pateiktą informaciją apie jai būtinus atlikti mokėjimus (darbo užmokesčiui, socialiniam draudimui, komunalinėms paslaugoms ir pan.) ir mokėjimus, kurie nėra susiję su lėšų pervedimu sankcionuotiems asmenimis (bendrovės kontrolinio akcijų paketo savininkui (-ams). Šį laikotarpį taip pat būtų galima tikslingai išnaudoti maksimaliai sprendžiant aplinkosauginius, ekologijos klausimus; 3.2. Įvertinti ES praktiką ir patirtį, sprendžiant sankcijų taikymo įmonėms klausimus ir, esant poreikiui, teikti teisės aktų pakeitimų pasiūlymus, nustatančius įmonių, kurioms taikomos sankcijos, veiklą. 3.3. Esant poreikiui – nedelsiant inicijuoti tarpinstitucinį (Vyriausybės lygio) susitikimą AB Lifosa klausimams spręsti. )
82.
2024-04-24
Ekonomikos komitetas
Biometano dujų gamyba: dabartinės gamybos, panaudojimo galimybės ir ateities perspektyvos
Išklausyta informacija. Klausimo nagrinėjimas bus tęsiamas sulaukus rinkos dalyvių konkrečių pasiūlymų raštu.
83.
2023-04-19
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija,
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija,
Konkurencijos ir Ryšių reguliavimo tarybų nariai
Ar Lietuvoje užtikrinama veiksminga konkurencija fiksuoto interneto paslaugų rinkoje?
Komiteto nariai išklausė institucijų pateiktą informaciją.
84.
2023-04-19
Ekonomikos komitetas
Ar Lietuvoje užtikrinama veiksminga konkurencija fiksuoto interneto paslaugų rinkoje?
(Komiteto nariai išklausė institucijų pateiktą informaciją.)
(Komiteto nariai išklausė institucijų pateiktą informaciją.)
2023-04-19 išklausyta informacija
85.
2023-05-17
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija,
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija
Atsižvelgta ir įgyvendinta.
AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos strateginių tikslų ir projektų, pirmaeilių darbų ir naujų technologijų pristatymas
(NUTARTA: 1. Konstatuoti, kad Ekonomikos komitetas: 1.1. Palaiko iniciatyvas, kuriomis plečiama ir modernizuojama Lietuvos transporto infrastruktūra, gerinama automobilių kelių būklė; 1.2. Siekiant minėtų tikslų, komitetas atviras bendradarbiauti su kompetentingomis valstybės institucijomis, verslo subjektais, mokslo ir akademine bendruomene. 2. Pritarti AB Lietuvos automobilių kelių direkcija Ekonomikos komitetui pateiktame pristatyme „Strateginiai tikslai ir projektai, pirmaeiliai ir neatidėliotini darbai“ įvardintiems strateginiams projektams ir darbams, siekiamiems kokybiniams rodikliams. 3. Pasiūlyti Susisiekimo ministerijai ir AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai (toliau – LAKD), pagal kompetenciją: 3.1. LAKD siekiant užsibrėžtų tikslų, įgyvendinant projektus glaudžiai bendradarbiauti su mokslo įstaigomis, akademine bendruomene, diegti moderniausius ir pažangiausius mokslo bei technologijų pasiekimus; 3.2. Atsiradus didesnėms karinio mobilumo projektų finansavimo galimybėms, būti pasirengus tikslingam ir efektyviam papildomų lėšų panaudojimui; 3.3. Aktyviai ieškoti būdų privataus kapitalo (investicijų) pritraukimui į įgyvendinamus projektus, o taip pat ir alternatyvių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinių, įskaitant apmokestinamų kelių tinklo ir ilgio plėtrą; 3.4. Esant poreikiui, teikti pasiūlymus teisės aktų tobulinimui, iniciatyviai ir operatyviai spręsti iškylančius klausimus ir uždavinius; 3.5. Glaudžiai bendradarbiauti su savivaldybių vykdomosiomis institucijomis, operatyviai spręsti vietinės reikšmės kelių savininkams aktualius klausimus. )
(NUTARTA: 1. Konstatuoti, kad Ekonomikos komitetas: 1.1. Palaiko iniciatyvas, kuriomis plečiama ir modernizuojama Lietuvos transporto infrastruktūra, gerinama automobilių kelių būklė; 1.2. Siekiant minėtų tikslų, komitetas atviras bendradarbiauti su kompetentingomis valstybės institucijomis, verslo subjektais, mokslo ir akademine bendruomene. 2. Pritarti AB Lietuvos automobilių kelių direkcija Ekonomikos komitetui pateiktame pristatyme „Strateginiai tikslai ir projektai, pirmaeiliai ir neatidėliotini darbai“ įvardintiems strateginiams projektams ir darbams, siekiamiems kokybiniams rodikliams. 3. Pasiūlyti Susisiekimo ministerijai ir AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai (toliau – LAKD), pagal kompetenciją: 3.1. LAKD siekiant užsibrėžtų tikslų, įgyvendinant projektus glaudžiai bendradarbiauti su mokslo įstaigomis, akademine bendruomene, diegti moderniausius ir pažangiausius mokslo bei technologijų pasiekimus; 3.2. Atsiradus didesnėms karinio mobilumo projektų finansavimo galimybėms, būti pasirengus tikslingam ir efektyviam papildomų lėšų panaudojimui; 3.3. Aktyviai ieškoti būdų privataus kapitalo (investicijų) pritraukimui į įgyvendinamus projektus, o taip pat ir alternatyvių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinių, įskaitant apmokestinamų kelių tinklo ir ilgio plėtrą; 3.4. Esant poreikiui, teikti pasiūlymus teisės aktų tobulinimui, iniciatyviai ir operatyviai spręsti iškylančius klausimus ir uždavinius; 3.5. Glaudžiai bendradarbiauti su savivaldybių vykdomosiomis institucijomis, operatyviai spręsti vietinės reikšmės kelių savininkams aktualius klausimus. )
2023-05-10 išklausyta informacija
2023-05-17 priimtas sprendimas. Pateikti pasiūlymai Susisiekimo ministerijai ir AB Lietuvos automobilių kelių direkcija.