Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Ankstesnės kadencijos

Parlamentinė kontrolė
Paieška Paieška
Nr.
Iniciavimo data
Iniciatorius
Vykdytojas
Priemonė
Vykdymas

22.
2023-11-08
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos finansų ministerija,
Valstybės kontrolė, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba AB „Energijos skirstymo operatorius“
2023 m. spalio 24 d. ataskaita Nr. VAE-6 „Elektros energetikos sektoriaus valdymas“
(NUTARTA: Ekonomikos komitetas, įvertindamas Valstybės kontrolės 2023 m. spalio 24 d. ataskaitos Nr. VAE-6 „Elektros energetikos sektoriaus valdymas” (toliau - Ataskaita) pristatymą, jos išvadas ir rekomendacijas, išklausęs Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) informaciją dėl taikytos kainodaros skaičiavimo metodikos ypatumų, taip pat AB „Energijos skirstymo operatorius“ (toliau – ESO) ir Energetikos ministerijos informaciją dėl susidariusios situacijos, pabrėždamas Lietuvos vartotojų ir viešojo intereso užtikrinimo svarbą, nusprendė: 1. Konstatuoti, kad Ataskaitoje pateikti audituoti klausimai išnagrinėti ir įvertinti neišsamiai bei vienpusiškai, todėl išvados yra nepakankamai objektyvios ir nesukuria konstruktyvios vertės, atsižvelgiant į žemiau išdėstytus akcentuotinus trūkumus ir netikslumus: <...> <...> NUTARTA: 2. Pasiūlyti Valstybės kontrolei patikslinti 2023 m. spalio 24 d. ataskaitoje Nr. VAE-6 „Elektros energetikos sektoriaus valdymas“ nurodytus netikslumus ir iki 2023 m. gruodžio 1 d. pateikti informaciją Ekonomikos komitetui. 3. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai: 3.1. Atsižvelgiant į Valstybės kontrolės nustatytą (2018–2022 m. laikotarpiu) elektros skirstymo infrastruktūros būklę, siekiant užtikrinti tinkamą jos vystymo ir atnaujinimo projektų įgyvendinimą, peržiūrėti būsimą AB „Energijos skirstymo operatoriaus“ pelno paskirstymą, užtikrinant investicijų vykdymą; 3.2. Atsižvelgiant į geriausias korporatyvinės valdysenos praktikas, papildomai įvertinti ir esant poreikiui priimti reikiamus sprendimus dėl AB „Energijos skirstymo operatoriaus“ dividendų politikos tikslinimo poreikio. 4. Rekomenduoti Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai: 4.1. Nustatyti lėšų, susidariusių dėl reguliacinių skirtumų, grąžinimo vartotojams grafiko kriterijus atitinkamai patikslinant reguliuojamų įmonių kainų nustatymo metodiką. 4.2. Iki 2023 metų gruodžio 29 d. suderinti AB „Energijos skirstymo operatorius“ lėšų, susidariusių dėl reguliacinių skirtumų, grąžinimo vartotojams grafiką, numatant galimai trumpiausius terminus bei šiuos skirtumus įvertinti nustatant reguliuojamas skirstymo paslaugų kainas. 5. Rekomenduoti AB „Energijos skirstymo operatorius“: 5.1. Pateikti Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai lėšų, susidariusių dėl reguliacinių skirtumų, grąžinimo vartotojams grafiką, numatant galimai trumpiausius terminus; 5.2. Įvertinti investicijų prioritetus ir sudaryti ilgalaikę bendrovės investicijų programą, taip užtikrinant tvarų bendrovės veiklos tęstinumą, finansinį stabilumą, garantuojant viešąjį interesą ir patikimą paslaugų elektros energijos vartotojams teikimą. )
Gautas Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos atsakymas dėl parengtos Elektros energijos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų bei visuomeninės kainos viršutinės ribos nustatymo metodikos pakeitimo ir Investicijų grąžos viršijimo dydžio grąžinimo grafikas, taip pat Valstybės Kontrolės ir Finansų ministerijos atsakymai.

23.
2023-10-04
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
Dėl elektromobilumo programų, finansuojamų iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondų (RRF), įgyvendinimo
(NUTARTA: Ekonomikos komitetas, atsižvelgdamas į 2023 m. spalio 4 d. posėdyje Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos pateiktus duomenis apie tai, kad valstybėje nebus pasiekti Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo 22 straipsnyje įvardinti tikslai, t. y.: 1) iki 2025 metų M1 klasės elektromobilių skaičius turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų, o N1 klasės elektromobilių skaičius – ne mažiau kaip 30 procentų metinių pirkimų sandorių; 2) iki 2030 metų M1 klasės elektromobilių skaičius turi sudaryti ne mažiau kaip 50 procentų metinių pirkimų sandorių, N1 klasės elektromobilių skaičius – 100 procentų); pritaria įvairioms elektromobilių įsigijimo skatinimo priemonėms ir siūlo Susisiekimo ministerijai pakartotinai apsvarstyti galimybes grįžti prie pirminiame plane „Naujos kartos Lietuva“ įtvirtintos priemonės „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ 1.3. veiklos „1.3. Elektra arba vandeniliu varomų lengvųjų transporto priemonių įsigijimo juridiniams asmenims skatinimas“ įgyvendinimo, tam numatant bei suderinant lėšas, kad tokia veikla galėtų būti įgyvendinama. Pažymėtina, kad 2023 m. vasario mėn. viešuose pristatymuose buvo teigiama, kad šiai priemonei bus skiriama 50 mln. Eur. Po to ši suma mažėjo iki 41 mln. Eur. Tačiau šiuo metu lėšos šios veiklos įgyvendinimui yra išvis nebeplanuojamos. Apie priimtus sprendimus elektromobilumui skatinti Susisiekimo ministerijos prašome nuolat informuoti Ekonomikos komitetą. )
2023-10-04 išklausyta informacija. 2023-10-11 priimtas sprendimas Ekonomikos komitete (Posėdžio protokolo Nr. 108-P-45 išrašas).

24.
2023-07-05
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija,
Lietuvos transporto saugos administracija
Dėl Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso pakeitimų įgyvendinimo
(NUTARTA: 1. Konstatuoti, kad, komiteto nuomone, Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 81, 11, 16, 171, 18, 182 straipsnių pakeitimo ir kodekso papildymo 182 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1827 (toliau - įstatymas) įgyvendinimo tvarka, kai su vežėjais, atitinkančiais įstatymo 8 straipsnio 7 dalies reikalavimus, sudaromos terminuotos sutartys - neatitinka nuo 2023 m. liepos 1 d. įsigaliojusių Kelių transporto kodekso pakeitimų, komiteto išvadose suformuluotos nuomonės ir įstatymų leidėjo siekio keleivių vežimo reformą įgyvendinti sklandžiai, užtikrinant nepertraukiamą keleivių vežimo paslaugos teikimą, bei maksimaliai apsaugant keleivių ir vežėjų interesus. 2. Pasiūlyti Susisiekimo ministerijai, Transporto kompetencijų agentūrai, kitoms Susisiekimo ministerijos įgaliotoms institucijoms, pagal kompetenciją: 2.1. patikslinti įstatymo įgyvendinimo tvarką nustatant, kad vežėjams, norintiems tęsti paslaugų teikimą tais pačiais maršrutais ir reisais, leidimai išduodami ir sutartys sudaromos neterminuotai, pagal nuo 2023 m. liepos 1 d. galiojantį Kelių transporto kodeksą (jeigu vežėjas Transporto saugos administracijai iki 2023 m. birželio 1 d. buvo pateikęs prašymą ir įsipareigojo ne trumpiau kaip 18 mėnesių laikotarpiu nuo prašymo pateikimo dienos tęsti paslaugų teikimą tais pačiais maršrutais ir reisais, kuriais paslaugos buvo teikiamos iki šio įstatymo įsigaliojimo). Po 18 mėnesių, paslaugų teikimą norintys tęsti vežėjai, turi atitikti Kelių transporto kodekso 18 straipsnio 14 dalies 5 punkto, 182 straipsnio 2 dalies 3 ir 6 punktų reikalavimus. 2.2. Aktyviau ir konstruktyviai bendradarbiauti ir komunikuoti su vežėjais, juos atstovaujančiomis asocijuotomis struktūromis rengiant ir įgyvendinant keleivių vežimo reformą, organizuojant maršrutus. 2.3. Pristatyti komitetui keleivių vežimo reformos gaires, pateikti komitetui informaciją apie numatomus priimti esminius reformą įgyvendinančius sprendimus. 2.4. Informuoti komitetą apie priimtus ir numatomus priimti sprendimus, susijusius su šiuo komiteto sprendimu. )
2023-07-05 išklausyta informacija.Priimtas sprendimas, pateikti pasiūlymai Susisiekimo ministerijai, Lietuvos transporto saugos administracijai Parlamentinės kontrolės klausimas tęsimas.

25.
2023-06-21
Ekonomikos komitetas
 
Tarptautinių sankcijų taikymo efektyvumas ir galimi sprendimo būdai
2023-06-21 išklausyta informacija.

26.
2023-06-21
Ekonomikos komitetas
Parlamentinės kontrolės klausimas tęsiamas.
Dėl projekto „Geležinkelių jungties „Rail Baltica“ plėtra“ įgyvendinimo (uždaras klausimas)
2023-06-21 bendrame EKK ir ERK posėdyje išklausyta informacija. Nutarta tęsti parlamentinę kontrolę.

27.
2023-06-21
Ekonomikos komitetas
Lietuvos bankas
Dėl Lietuvoje veikiančių bankų paslaugų kokybės
2023-06-21 išklausyta informacija.

28.
2023-06-14
Ekonomikos komitetas
 
Situacijos AB „Lifosa“ aptarimas (Uždaras klausimas)
2023-06-14 išklausyta informacija.

29.
2023-06-07
Ekonomikos komitetas
 
2023 m. Nacionalinės reformų darbotvarkės pristatymas
2023-06-07 išklausyta informacija.

30.
2023-05-31
Ekonomikos komitetas
 
Vyriausybės 2022 metų veiklos ataskaita
(2023 m. gegužės 31 d. Ekonomikos komiteto posėdžio protokolo Nr. 108-P-22 išrašas)
2023-05-31 išklausęs Ekonomikos ir inovacijų, Energetikos, Susisiekimo ministerijų atstovų informaciją, Komitetas Ataskaitai pritarė.

31.
2023-05-31
Ekonomikos komitetas
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija Naujų greičio matuoklių įdiegimas sustabdytas.
Dėl greičio matuoklių diegimo politikos: tikslai, uždaviniai, esama padėtis ir planai
(NUTARTA: 1. Konstatuoti, kad: 1.1. Greičio matuokliai yra efektyvi, bet ne vienintelė priemonė ir geriausiai veikia visumoje (sąveikoje) su kitomis priemonėmis, užtikrinant saugų eismą keliuose; 1.2. Siekiant didinti vairuotojų sąmoningumą, formuoti jų įprotį laikytis leistino greičio, bei siekiant administracinių nuobaudų skyrimo tikslų yra prasminga, kad paskirtos nuobaudos pasiektų atsakingus asmenis kuo greičiau; 1.3. Jau šiuo metu Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai nespėja apdoroti matuoklių perduodamų duomenų, todėl baudų skyrimas vėluoja. 2. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, o taip pat į tai, kad greičio matuoklių plėtra turi būti proporcinga ir suderinta su galimybėms apdoroti iš jų gaunamus duomenis - pasiūlyti AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai planuojant greičio matuoklių plėtrą konsultuotis, bendradarbiauti su Lietuvos kelių policijos tarnyba, vertinant šios tarnybos pajėgumus ir galimybes laiku ir tinkamai apdoroti didėjančių duomenų kiekį ir skirti administracines nuobaudas. 3. AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai vertinant naujų greičio matuoklių įrengimo perspektyvas ir efektyvumą, išnagrinėti galimybes tam skirtas lėšas panaudoti kelių priežiūros tikslams. )
2023-05-31 išklausyta informacija. 2023-06-14 Priimtas sprendimas, pateikti pasiūlymai AB Lietuvos automobilių kelių direkcija

32.
2023-05-24
Ekonomikos komitetas
 
Dėl elektromobilumo programų finansuojamų iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondų (RRF) įgyvendinimo
(NUTARTA. Periodiškai tęsti šio parlamentinės kontrolės klausimo nagrinėjimą komitete. )
2023-05-24 Išklausyta informacija.

33.
2023-05-17
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija,
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija Atsižvelgta ir įgyvendinta.
AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos strateginių tikslų ir projektų, pirmaeilių darbų ir naujų technologijų pristatymas
(NUTARTA: 1. Konstatuoti, kad Ekonomikos komitetas: 1.1. Palaiko iniciatyvas, kuriomis plečiama ir modernizuojama Lietuvos transporto infrastruktūra, gerinama automobilių kelių būklė; 1.2. Siekiant minėtų tikslų, komitetas atviras bendradarbiauti su kompetentingomis valstybės institucijomis, verslo subjektais, mokslo ir akademine bendruomene. 2. Pritarti AB Lietuvos automobilių kelių direkcija Ekonomikos komitetui pateiktame pristatyme „Strateginiai tikslai ir projektai, pirmaeiliai ir neatidėliotini darbai“ įvardintiems strateginiams projektams ir darbams, siekiamiems kokybiniams rodikliams. 3. Pasiūlyti Susisiekimo ministerijai ir AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai (toliau – LAKD), pagal kompetenciją: 3.1. LAKD siekiant užsibrėžtų tikslų, įgyvendinant projektus glaudžiai bendradarbiauti su mokslo įstaigomis, akademine bendruomene, diegti moderniausius ir pažangiausius mokslo bei technologijų pasiekimus; 3.2. Atsiradus didesnėms karinio mobilumo projektų finansavimo galimybėms, būti pasirengus tikslingam ir efektyviam papildomų lėšų panaudojimui; 3.3. Aktyviai ieškoti būdų privataus kapitalo (investicijų) pritraukimui į įgyvendinamus projektus, o taip pat ir alternatyvių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinių, įskaitant apmokestinamų kelių tinklo ir ilgio plėtrą; 3.4. Esant poreikiui, teikti pasiūlymus teisės aktų tobulinimui, iniciatyviai ir operatyviai spręsti iškylančius klausimus ir uždavinius; 3.5. Glaudžiai bendradarbiauti su savivaldybių vykdomosiomis institucijomis, operatyviai spręsti vietinės reikšmės kelių savininkams aktualius klausimus. )
2023-05-10 išklausyta informacija 2023-05-17 priimtas sprendimas. Pateikti pasiūlymai Susisiekimo ministerijai ir AB Lietuvos automobilių kelių direkcija.

34.
2023-05-17
Ekonomikos komitetas
 
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2022 metų veiklos ataskaita
( 1. Pritarti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2022 metų veiklos ataskaitai. 2. Papildyti Lietuvos Respublikos Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento kanceliarijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, Nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašą pagal grupes, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. gruodžio 20 d. nutarimu Nr. XIII-1896 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento kanceliarijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, Nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes patvirtinimo“ projektą Nr. XIVP-2627 ir pasiūlyti, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba būtų priskirta I grupei. )
2023-05-17 Ataskaitai pritarta. Pasiūlyta Valstybinę energetikos reguliavimo taryba būtų priskirti I grupei ( pagal Lietuvos Respublikos Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento kanceliarijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, Nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašą pagal grupes). Pasiūlymas įgyvendintas 2024-01-01 įsigaliojus Valstybės tarnybos įstatymui.

35.
2023-04-26
Ekonomikos komitetas
 
Konkurencijos tarybos 2022 m. veiklos ataskaita
2023-04-26 Ataskaitai pritarta.

36.
2023-04-26
Ekonomikos komitetas
 
Situacijos AB „Lifosa“ aptarimas
2023-04-26 išklausyta informacija

37.
2023-04-19
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija,
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija,
Konkurencijos ir Ryšių reguliavimo tarybų nariai
Ar Lietuvoje užtikrinama veiksminga konkurencija fiksuoto interneto paslaugų rinkoje?
Komiteto nariai išklausė institucijų pateiktą informaciją.

38.
2023-04-19
Ekonomikos komitetas
 
Ar Lietuvoje užtikrinama veiksminga konkurencija fiksuoto interneto paslaugų rinkoje?
(Komiteto nariai išklausė institucijų pateiktą informaciją.)
2023-04-19 išklausyta informacija

39.
2023-03-22
Ekonomikos komitetas
Lietuvos bankas
Lietuvoje veikiančių bankų paslaugų įkainių, paslaugų prieinamumo ir pinigų plovimo prevencijos priemonių įgyvendinimo situacijos aptarimas
2023-03-22 išklausyta informacija

40.
2023-02-27
Ekonomikos komitetas
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
Vieningos kelionių planavimo ir keleivių bilietų įsigijimo sistemos sukūrimo Lietuvoje galimybės ir trukdžiai
(NUTARTA: Siūlyti Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijai: 1. Imtis lyderystės: ir užtikrinti sėkmingą Transporto veiklos pagrindų įstatymo 131 straipsnio 3 dalies nuostatų „viešojo keleivinio transporto kelionių duomenys turi būti kaupiami viešojo transporto kelionių duomenų informacinėje sistemoje, o vežėjai ir savivaldybės privalo teikti viešojo transporto kelionių duomenis, susijusius su tvarkaraščiais ir tarifais, ir informuoti duomenų tvarkytoją apie jų pasikeitimus“ įgyvendinimą. 2. Paspartinti viešojo transporto kelionių duomenų informacinės sistemos „Vintra“ atnaujinimo darbus. 3. Parengti suderintą su visomis suinteresuotos pusėmis, verslo subjektais optimalų viešojo transporto kelionių duomenų sistemos įgyvendinimo algoritmą. 4. Skatinti savivaldybių administracijas diegti e-bilietų sistemas regioniniu mastu. 5. Apie priimtus sprendimus informuoti Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitetį. )
Įgyvendinimas