Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Išplėstinė paieška Išplėstinė paieška

Po svarstymo pritarta siūlymui įsteigti Valstybinį kelių fondą

2025 m. birželio 25 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)

 

Seimas po svarstymo pritarė Valstybinio kelių fondo įstatymo projektui ir lydimųjų teisės aktų pataisoms, kuriomis siekiama nuo kitų metų sukurti Valstybinį kelių fondą.

Pasak iniciatyvos rengėjų, šis fondas užtikrintų stabilų ir tvarų finansavimą valstybinės reikšmės kelių atkūrimui – rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui, aplinkkelių tiesimui, ir finansuotų kelių infrastruktūros pritaikymą gynybiniams pajėgumams.

„Akivaizdu, kad dabartinis kelių infrastruktūros finansavimo modelis neatitinka nei visuomenės, nei mūsų pačių lūkesčių, nes neleidžia subalansuoti susidariusios situacijos, kai turime apie 40 proc. blogos būklės kelių bei 117 vienetų kapitaliai remontuotinų tiltų ir kiekvieną dieną būklė po truputį blogėja“, – pristatydamas projektą yra sakęs susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Susisiekimo ministro tvirtinimu, nepakankamas valstybinės kelių tinklo finansavimas kelia grėsmę ne tik eismo saugumui, bet ir šalies nacionaliniam saugumui, ekonomikos konkurencingumui, susisiekimo patogumui bei regionų pasiekiamumui, o valstybinės reikšmės kelių infrastruktūra susijusi su gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų įgyvendinimu.

Steigiamas Valstybinis kelių fondas veiktų kaip specializuotas ilgalaikis finansavimo mechanizmas, papildantis Kelių plėtros ir priežiūros programą. Skaičiuojama, kad fondo metinės pajamos galėtų siekti apie 400 mln. eurų.

Pagal projektą, fondo lėšas sudarytų įvairūs šaltiniai – ne tik valstybės biudžeto asignavimai, bet ir kelių naudotojo mokesčio ir kelių rinkliavos įplaukos, transporto priemonių registracijos mokesčiai, pajamos iš baudų už Kelių eismo taisyklių pažeidimus, kelių mokesčių nesumokėjimą ir kitos pajamos. Į fondą taip pat keliaus pasiskolintos lėšos, pajamos už investuotas laikinai laisvas lėšas, ES ir kita parama.

Fondo lėšos būtų naudojamos strateginiams valstybės reikšmės kelių atkūrimo projektams, o Kelių plėtros ir priežiūros programa išliktų pagrindiniu instrumentu, užtikrinančiu kasdienį kelių būklės palaikymą ir priežiūrą, taip pat esminiu finansavimo šaltiniu savivaldybėms priklausančių vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai plėtoti.

Fondo lėšų sąmatą pagal pajamas ir išlaidas tvirtintų Seimas kartu su metiniu biudžetu, o išlaidų paskirstymą pagal tikslus ir prioritetus tvirtintų susisiekimo ministras.

Fondo lėšomis bus siekiama atkurti visų valstybinės reikšmės kelių būklę, kad jie atitiktų to kelio kategorijai nustatytus reikalavimus bent 80 proc. rodikliu. Fondas veiks tol, kol bus pasiekti kelių būklės atkūrimo tikslai.

Fondo valdytoja bus paskirta akcinė bendrovė „Via Lietuva“.

Po svarstymo už šią iniciatyvą (projektas Nr. XVP-508(2) balsavo 94 Seimo nariai, prieš – 2, susilaikė 16 parlamentarų. Tam, kad projektai būtų priimti, Seimas turės balsuoti dar kartą.

 

Parengė

Informacijos ir komunikacijos departamento

Spaudos biuro patarėjas

Rimas Rudaitis

Tel. (0 5)  209 6132, el. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2025-06-25 13:35
   Rimas Rudaitis