Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Išplėstinė paieška Išplėstinė paieška

Seimas spręs, kaip operatyviau neutralizuoti grėsmę keliančius bepiločius orlaivius

2025 m. rugsėjo 18 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)

 

Seimas ypatingos skubos tvarka pradėjo svarstyti Aviacijos įstatymo ir Karinės jėgos naudojimo statuto pataisas, kuriomis siūloma leisti kariuomenei greičiau ir paprasčiau neutralizuoti dronus, keliančius grėsmę Lietuvos oro erdvei, kartu užtikrinant civilinės aviacijos saugumą.

„Abiejų šių įstatymų pakeitimais siekiama sudaryti papildomas prielaidas kuo operatyviau ir saugiau reaguoti į dažnėjančius priešiškų šalių bepiločiais orlaiviais atliekamus oro erdvės pažeidimus, keliančius grėsmę tiek visuomenės, tiek valstybės saugumui“, – sakė krašto apsaugos viceministras Karolis Aleksa.

Kaip pažymi projekto rengėjai aiškinamajame rašte, šiuo metu kariai gali panaudoti karinę jėgą dviem atvejais – prieš orlaivius, kurie naudojami kaip ginklai, arba prieš tuos, kurie įskrenda į draudžiamas zonas ir tokiu būdu kelia pavojų valstybinės reikšmės objektams.

Pagal naują tvarką numušti dronus būtų leidžiama ir tuo atveju, jei jie pažeidžia taisykles ribojamose zonose. Tai reiškia, kad kariuomenė galėtų reaguoti į pavojų anksčiau ir veikti greičiau.

Pateiktais pakeitimais Karinės jėgos naudojimo statute būtų įtvirtinta nuostata, kad krašto apsaugos ministro ar jo įgalioto asmens sprendimu karinė jėga gali būti panaudota prieš bepiločius orlaivius draudžiamojoje ar ribojamojoje zonoje, jeigu jų skrydžiai vykdomi nesilaikant kariuomenės vado nustatytos tvarkos.

Kartu teisės aktų pakeitimuose būtų numatyti ir mechanizmai, užtikrinsiantys civilinės aviacijos saugumą.

Ribojamosios zonos būtų aktyvuojamos tik esant realiam poreikiui – kariuomenės vado prašymu tai padarytų oro eismo paslaugų teikėjai. Ribojamųjų zonų tinklą, suderinęs su kariuomene, nustatytų susisiekimo ministras.

Ne vėliau kaip prieš 10 minučių iki zonos aktyvavimo pilotai būtų įspėjami ir įpareigojami nedelsiant palikti ribojamąją erdvę. Pataisas pristačiusio susisiekimo viceministro Roderiko Žiobako tvirtinimu, 10 minučių terminas yra gana optimalus ir neturėtų kenkti civilinei aviacijai.

Siekiant užtikrinti galimybę tokius įspėjimus perduoti, nevaldomojoje oro erdvėje skraidantys orlaiviai privalėtų turėti radijo ryšio aparatūrą ir radiolokacinius atsakiklius. Naujasis reikalavimas įrangai būtų taikomas nuo 2026 metų gegužės 1 d.

Pritarus šiems pakeitimams (projektai Nr. XVP-747, Nr. XVP-748) bendru sutarimu po pateikimo, toliau projektai bus svarstomi Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti rugsėjo 23 d.

 

Parengė

Informacijos ir komunikacijos departamento

Spaudos biuro patarėjas

Rimas Rudaitis

Tel. (0 5)  209 6132, el. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2025-09-18 14:00
   Rimas Rudaitis