Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo nario Kasparo Adomaičio pranešimas: „Seimas galutinai pritarė: elektrinių autobusų parkai įtraukiami į paramos schemą“

2024 m. birželio 13 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

 

53416126890_60f331e452_c.jpg
Seimo kanceliarijos nuotrauka

 

Elektrinis viešasis transportas, krovinių transportas ir net pusiau viešos įkrovimo stotelės yra įtraukiamos į Alternatyvių degalų įstatymo paramos schemą. Šį įstatymo pakeitimą inicijavo Seimo narys Kasparas Adomaitis ir po pusės metų vykusių diskusijų Seime jam pagaliau galutinai pritarta.

Lietuvoje iškastinio kuro (pavyzdžiui, benzino, dyzelino) transportui pardavėjai turi remti elektrinį ar kitokį alternatyvų kurą naudojantį transportą, kad benzino/dyzelino pardavėjų švaraus kuro energijos sąnaudos sudarytų ne mažiau kaip 7,2 proc. nuo visų jų parduoto kuro šiandien, ir ne mažiau kaip 29 proc. – 2030 metais (29 proc. yra įtvirtinti Europos Sąjungos direktyvoje, bet dar neperkelti į Lietuvos teisę).

„Jei patys benzino pardavėjai tokios dalies (pavyzdžiui, įmaišydami biodegalus) nepasiekia, jie galės už sutartą kainą virtualiai nusipirkti iš, tarkim, Vilniaus ir Kauno troleibusų parkų, Tauragės, Jonavos, Utenos, Kėdainių ir visų kitų miestų elektrobusų parkų, net elektrinių traukinių transportui sunaudotą žalios elektros energijos kiekį, taip įgyvendindami jiems keliamus tikslus. Savivaldybės gauna stiprų stimulą toliau vystyti savo elektrinius autobusų parkus“, – tikina Seimo narys K. Adomaitis.

Alternatyvių degalų tikslai kasmet didėja, o benzino/dyzelino pardavėjams tampa vis sudėtingiau juos įgyvendinti, tad jie turės remti elektrinį ar kitokiu alternatyviu kuru varomą transportą vis intensyviau. Tuo tarpu savivaldybės nuolat pabrėžia, kad parama autobusų parkų transformacijai yra nepakankama, o viešasis transportas reikalauja didelių subsidijų. 

„Europos Sąjungoje transporto dekarbonizavimui skiriamas didelis dėmesys. Šis siūlymas glaudžiai susijęs su Europos Sąjungos ir Lietuvos strateginiuose tiksluose keliamais uždaviniais“, – pabrėžia K. Adomaitis.

 

Daugiau informacijos:

Kasparas Adomaitis

Lietuvos Respublikos Seimo narys

Tel. (0 5) 209 6732

El. p. [email protected] 

   Naujausi pakeitimai - 2024-06-13 16:48
   Monika Kutkaitytė