Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Švietimo ir mokslo komitetas

Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkė V. Aleknavičienė: švietimo ateitis mažuose miesteliuose – ar bus ką mokyti?

2025 m. kovo 6 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)

 

Lenkijoje vykusiame Vietos savivaldų Europos kongrese nagrinėti aktualūs klausimai, svarbūs tiek savivaldai, tiek valstybei. Renginyje dalyvavo politikai, ekonomistai ir kitų sričių specialistai, o tarp pagrindinių diskusijų temų buvo ir švietimo ateitis mažuose miesteliuose.

Diskusijoje, skirtoje spręsti kylančius švietimo iššūkius regionuose, dalyvavo ir Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkė Vaida Aleknavičienė. Ji pabrėžė, kad su panašiomis problemomis susiduria ne tik Lietuva, bet ir daugelis Europos šalių.

„Švietimo ateitis mažuose miesteliuose priklauso nuo politinių sprendimų ir gebėjimo subalansuoti mokyklų tinklo organizavimą su regioninės švietimo sistemos gyvybingumo išsaugojimu. Pirmiausia turime keisti visuomenės požiūrį, kad mažuose miesteliuose ugdymo kokybė yra prastesnė. Tai netiesa – čia dirba profesionalūs mokytojai, kurie skiria daug dėmesio kiekvienam vaikui, o ugdymo procesas vyksta sklandžiai ir profesionaliai“, – sakė V. Aleknavičienė.

Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad didmiesčių mokyklos yra perpildytos, mokiniai ir mokytojai patiria didelį stresą, klasės yra didelės, o mokinių gebėjimai – skirtingi. Tokiomis sąlygomis mokytojas nebeturi galimybės individualiai dirbti su kiekvienu mokiniu, o klasės vadovas apkraunamas papildomais darbais, biurokratija.  Jo, kaip auklėtojo funkcija, praranda prasmę, nes realiai jis net nespėja pažinti vaikų. Todėl regioninės mokyklos, turinčios mažesnį mokinių skaičių, gali užtikrinti kokybiškesnį ugdymą ir didesnį dėmesį kiekvienam vaikui.

„Po COVID-19 pandemijos daugelis žmonių vis drąsiau keliasi gyventi į regionus, o daugelis darbų gali būti atliekami nuotoliniu būdu. Tai rodo, kad turime ne tik išsaugoti mažų mokyklų tinklą, bet ir ieškoti naujų ugdymo organizavimo modelių. Pavyzdžiui, nuotolinis mokymas ar mobilios pedagoginės komandos leistų vaikams mokytis arčiau namų“, – kalbėjo parlamentarė.

Siekiant užtikrinti kokybišką ugdymą visoje Lietuvoje, anot V. Aleknavičienės, svarbu skatinti jaunus pedagogus dirbti regionuose, suteikti jiems patrauklias darbo sąlygas ir karjeros galimybes. Taip pat svarbu diegti modernias technologijas, kurios padėtų optimizuoti mokymo procesą bei užtikrinti vienodas galimybes visiems mokiniams. „Mūsų, kaip politikų, pareiga – užtikrinti, kad kiekvienas vaikas, nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos, gautų kokybišką švietimą. Juk švietimas yra valstybės pamatas. Investuodami į regionų mokyklas, mes investuojame į visos visuomenės ateitį“, – pabrėžė ji.

 

ividu1.png
ividu2.png
Seimo narės asmeninio archyvo nuotr. 

 

Daugiau informacijos:

Seimo kanceliarijos

Švietimo ir mokslo komiteto biuro padėjėja

Indrė Martusevičienė

Tel. (0 5)  209 6858, mob. 0 610 63 207

El. p. [email protected]

 

   Naujausi pakeitimai - 2025-03-06 15:35
   Agnė Radžiūtė