Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Ankstesnės kadencijos

Lietuvos oro transporto iššūkiai iki 2030: pajėgumų, paslaugų, saugos ir aplinkos suderinamumo didinimas

2022 m. birželio 13 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Birželio 10 d. bendrame Seimo Ateities ir Ekonomikos komitetų posėdyje susisiekimo ministras Marius Skuodis pristatė naują šalies aviacijos strategiją – Lietuvos aviacijos gaires iki 2030 m. Ši strategija brėžia bendrą visų suinteresuotųjų pusių sutarimą, kaip iki 2030 m. sukurti aukštos pridėtinės vertės pramonės šaką, užtikrinant šio sektoriaus stabilumą, numatant pagrindines artimiausio dešimtmečio vystymo kryptis bei svarbiausių darbų tęstinumą ir sinergiją su kitų transporto šakų plėtra.

Kalbėdamas apie naują Lietuvos aviacijos sektoriaus politiką, susisiekimo ministras pažymėjo, kad „aviacija yra svarbi tiek Lietuvos ekonomikai, tiek vartotojams, tiek vykdant Lietuvos Vyriausybės užsibrėžtus uždavinius“. Pagrindinis nacionalinės aviacijos politikos tikslas yra palengvinti ir pagerinti Lietuvos oro susisiekimą saugiu, konkurencingu, ekonomišku ir tvariu transportu, platesniame kontekste remiant Lietuvos ekonominius ir socialinius tikslus. Siekiant šio tikslo, Lietuvos aviacijos gairėse iki 2030 metų aiškiai išdėstytos konkrečios aviacijos politikos pozicijos ir veiksmai, susiję su skirtingais aviacijos aspektais, o būtent: Lietuva bus pasiekiama ne mažiau kaip 150 krypčių; mažinamas aviacijos poveikis aplinkai; tvarios aviacijos plėtra; reikšmingai aukštesnė pozicija Tarptautinės oro transporto asociacijos pasiekiamumo vertinimo reitinge; iki 5 proc. generuojama šalies BVP dalis; Vilniaus ir Kauno oro uostų sujungimas su „Rail Baltica“ greitąja vėže; paslaugų paketo didinimas ir kt.

M. Skuodis atkreipė dėmesį, kad turi būti atlikta aviacijos sektoriaus teisinės aplinkos ir teisinės bazės peržiūra, pasenusios nuostatos įvertintos ir pakeistos. Ministras pabrėžė, kad Lietuvos aviacijos įmonės yra išsibarsčiusios po visą pasaulį, ir šalis turi visus segmentus, išskyrus vieną – nacionalines oro linijas.

„Galimybė padidinti aviacijos sistemos pajėgumus ir aprėptį taikant pažangias technologijas yra patraukli, tačiau ją reikia atidžiau peržiūrėti ir jau dabar galvoti apie miesto aviaciją“, – akcentavo Ateities komiteto pirmininkas Raimundas Lopata.

Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius ir komiteto narys Andrius Kupčinskas pastebėjo, kad aviacijai kritiškai svarbūs yra aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistai – inžinieriai, mechanikai ir kt., kurie kurtų inovacijas tradiciškai gana konservatyviame sektoriuje. Todėl, pasak politikų, labai svarbu, kad studijas baigęs jaunuolis kartu su mokslų diplomu iš karto gautų licencijas bei pažymėjimus, kurie yra privalomi norint dirbti aviacijos sektoriuje. Kol kas Lietuvos universitetai, ruošiantys darbuotojus tokiam svarbiam ekonominiam sektoriui, šių dokumentų nesuteikia.

VĮ „Oro Navigacija“ generalinis direktorius Saulius Batavičius pabrėžė, kad yra labai svarbu ne tik strategijos sukūrimas, bet ir tos strategijos valdymas, atnaujinimas, kontrolė, nuolatinis strateginio plano įvertinimas, korekcijos ir pan.

Ateities ir Ekonomikos komitetai planuoja bendruose posėdžiuose toliau tęsti Lietuvos aviacijos sektoriaus parlamentinės kontrolės klausimų svarstymą Seimo V (rudens) sesijos metu. Ypatingą dėmesį numatoma skirti klausimams: kiek bendrojo vidaus produkto generuoja aviacijos sektorius Lietuvoje, su kokiomis problemomis susiduriama rengiant aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistus, kodėl atsisakoma planų steigti lietuviškas avialinijas?

Posėdyje dalyvavo VĮ „Oro Navigacija“ generalinis direktorius Saulius Batavičius; INFOBALT Pažangių transporto sprendimų grupės vadovas Egidijus Skrodenis; Lietuvos civilinės aviacijos asociacijos vadovas Arturas Stankevičius; VĮ Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis; Nacionalinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkas Joris Gintilas; VĮ Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas, kiti prelegentai.

 

Komiteto posėdžio vaizdo įrašą galima peržiūrėti ir „Youtube“ kanale Atviras Seimas.

 

 

Daugiau informacijos:

Raimundas Lopata

Ateities komiteto pirmininkas

El. p. [email protected]

 

 

Parengė

Seimo Ateities komiteto biuras

Miglė Kadonova, tel. (8 5) 239 6894, el. p. [email protected]

 

   Naujausi pakeitimai - 2022-06-13 11:48
   Jolanta Anskaitienė