Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Išplėstinė paieška Išplėstinė paieška

Seimo Ekonomikos komiteto pranešimas: „Numatomi reikšmingi pokyčiai šilumos ūkyje“

2023 m. kovo 22 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

 

Seimo Ekonomikos komitetas, kaip pagrindinis komitetas, kovo 22 d. posėdyje svarstė Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo Nr. IX-1565 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 101, 12, 15, 17, 20, 22, 30, 32, 34, 35, 36, 37 straipsnių, aštuntojo ir vienuoliktojo skirsnių pavadinimų pakeitimo ir įstatymo papildymo 82, 102, 291 straipsniais įstatymo projektą ir jam pritarė.

Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius pažymėjo, kad teikiamas Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo projektas įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021–2024 metų teisėkūros plano uždavinius ir numato aiškesnį šilumos ūkio plėtros planavimą, skaidresnę kainodarą.

 Įstatymo projektu siekiama: 

-         perkelti 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2018/2001 dėl skatinimo naudoti atsinaujinančiųjų išteklių energiją nuostatas dėl atliekinės šilumos supirkimo ir panaudojimo reglamentavimo,

-         ilgalaikio šilumos tiekimo sistemų planavimo, skatinant investicijas į sektoriaus dekarbonizaciją, šilumos vartojimo efektyvumo didinimo,

-         sudaromos prielaidos pastato šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojų veiklos optimizavimui,

-         tobulinami šilumos kainodaros principai,

-         nustatomas šilumos ūkių valdymo perdavimo mechanizmas.

Projektu siūloma šilumos ūkio planavimo srityje pereiti prie centralizuotų šilumos tinklų (toliau – CŠT) 10 metų plėtros planų, t. y. savivaldybės turėtų parengti (atnaujinti) 10 metų šilumos ūkio specialiuosius planus, o pagal juos šilumos tiekimo įmonės turėtų rengti 10 metų investicinius planus. 

Kainodaros srityje projektu siūloma:

-         Valstybiniai energetikos reguliavimo tarybai (toliau – VERT) nustatyti ne konkretų CŠT tarifą, bet leistiną pajamų lygį CŠT įmonei (analogiškai kaip gamtinių ir elektros reguliuojamų tarifų srityse),

-         keisti šilumos supirkimo aukcionų principus, o tai leistų reguliuotojui lanksčiau ir greičiau reaguoti į situaciją šilumos gamybos rinkoje konkrečioje savivaldybėje,

-         nustatyti, kad metinį CŠT tarifą perskaičiuos pačios CŠT įmonės pagal VERT nustatytą metodiką, jeigu tarifo pokytis bus mažesni ar didesnis 10 procentų, pareigą nustatyti tarifą turės VERT,

-         nepriklausomiems šilumos gamintojams privalomą kainodarą taikyti ne ilgiau kaip 5 metus,

-         nustatyti atliekinės šilumos supirkimo principus.

 

Parengė

Seimo kanceliarijos Ekonomikos komiteto biuro patarėjas

Žilvinas Klimka

Tel. (8 5)  239 6492, el. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2023-03-22 11:51
   Monika Kutkaitytė