Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Išplėstinė paieška Išplėstinė paieška

Seimas patvirtino pokyčius dėl tarpmiestinio susisiekimo autobusais

2023 m. kovo 23 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais nutarta Lietuvoje nuo liepos 1 d. įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais.

Kodekso pakeitimais siekiama užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų rinką, o keleiviams ateityje suteikti aukštesnės kokybės paslaugas.

Kelių transporto kodekse įtvirtinamas liberalus verslo modelis suteiks galimybę visiems vežėjams, norintiems teikti keleivių vežimo paslaugą tarpmiestiniais autobusų maršrutais ir atitinkantiems įmonei keliamus reikalavimus, gauti leidimą ir teikti paslaugą.

Kol pataisos įsigalios, vežėjų sutartis, galiojančias iki kovo 31 d., bus galima pratęsti 3 mėn. Be to, numatytas 18 mėn. pereinamasis laikotarpis − praėjus 3 mėn. vežėjai galės kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA) su prašymu pratęsti leidimą dar 18 mėn. ir pasirašyti naujas sutartis.

Vežėjai, siekiantys gauti leidimą, be kita ko, privalės Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai pateikti atitikties nacionalinio saugumo interesams deklaraciją, jog vežėjas, jo steigėjai, kontroliuojantys asmenys, galutiniai naudos gavėjai ar kiti su jais susiję asmenys nėra susiję su valstybėmis ar teritorijomis, kurios kelia grėsmę nacionaliniam saugumui.

 

 

Kodekso pataisomis sutarta atnaujinti autobusų parką: jie turės būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – ne senesni kaip 10 metų. Teisės akte taip pat įtvirtinami maršrutų sudarymo ir autobusų išvykimo dažnumo kriterijai.

Kaip ir iki šiol, autobusų stotis galės steigti savivaldybė, fiziniai ir juridiniai asmenys, kitos organizacijos ir jų padaliniai. Pagal naujas nuostatas stočių valdytojai turės sudaryti visiems vežėjams vienodas sąlygas ir rinkodarą naudotis stočių infrastruktūra. Šių autobusų stočių priežiūrą atliks Transporto saugos administracija.

Autobusų stotys privalės teikti Transporto saugos administracijai ir savivaldybės vykdomajai institucijai arba jos įgaliotam viešojo administravimo subjektui (jei dėl duomenų teikimo yra sutarta) pranešimus apie tolimojo susisiekimo maršrute vežėjų nutrauktus reisus bei nukrypimus nuo reisų tvarkaraščio. Be to, autobusų stotys privalės turėti interneto svetainę, kurioje skelbiama keleiviams ir vežėjams aktuali informacija apie stoties veiklą, reisų tvarkaraščius ir jų pakeitimus.

Pagal naujus reikalavimus, autobusų stoties darbo laiką nustatys stoties administracija, atsižvelgdama į reisų tvarkaraščius. Nuo 2028 m. autobusų stotyje viso stoties darbo metu turės būti prieinama naudoti keleivių laukiamoji salė ir patalpos stoties personalui, keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo peronai, autobusų stovėjimo tarp reisų aikštelės, autobusų ekipažų poilsiui skirtos patalpos, bilietų kasos ir (ar) bilietų terminalai ir bagažo saugyklos.

Oro uostai, į kuriuos atvyks tolimojo susisiekimo autobusai, turės užtikrinti informaciją keleiviams ir bilietų pardavimą.

Už tai numatančias naujas nuostatas (projektas Nr. XIVP-2183(2) balsavo 114 Seimo narių, susilaikė 7 parlamentarai.

 

Parengė

Informacijos ir komunikacijos departamento

Spaudos biuro patarėjas

Rimas Rudaitis

Tel. (8 5)  239 6132, el. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2023-03-24 15:03
   Rimas Rudaitis