Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Išplėstinė paieška Išplėstinė paieška

Seimo Pirmininko pavaduotojo Juliaus Sabatausko pranešimas: „Mikrojudumo priemonių reguliavime yra daugybė spragų“

2024 m. balandžio 17 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

53659981348_7accfb2541_c.jpg
Seimo kanceliarijos nuotrauka (aut. Olga Posaškova)

 

Dabartiniame paspirtukų ir kitų mikrojudumo priemonių reguliavime yra daugybė spragų, konstatuoja Seimo Pirmininko pavaduotojas, Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto narys socialdemokratas Julius Sabatauskas, trečiadienį Seime surengęs spaudos konferenciją.

„Gerai bent tiek, kad tokia transporto priemonė kaip elektriniai paspirtukai pagaliau atsirado teisės aktuose. Tačiau pėsčiųjų ir pačių vairuotojų saugumas vis dar paliktas likimo (ir savivaldos) valiai“, – komentuoja parlamentaras.

J. Sabatauskas ragina įstatyme įtvirtinti imperatyvų reikalavimą šalmus dėvėti visiems elektrinių paspirtukų ir kitų mikrojudumo priemonių vairuotojams. Tokį įstatymo pataisų projektą parlamentaras registravo Seime drauge su Seimo nariu Andriumi Vyšniausku.

„Nesusimąstantys vairuotojai patyrę traumą sukelia ne tik skausmą ir išgyvenimus, bet ir užkrauna didžiulę finansinę naštą sau, savo artimiesiems ir valstybei. Ilgą nedarbingumą apmoka valstybė, taigi mes visi“, – pabrėžia J. Sabatauskas.

Anot jo, blogai ir tai, kad vis dar nėra atsakymų, kaip nustatyti, identifikuoti, surasti pažeidėjus, kas turi ir gali kontroliuoti tokius pažeidimus kaip greičio viršijimas, kaip pažeidėjai turėtų būti baudžiami.

 

P. Pinelis: už dabartinį chaosą tiesiogiai atsakinga savivaldybė

 

Pasak Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nario Povilo Pinelio, verslo lobistams pavyko įtikinti Seimą permesti atsakomybės naštą savivaldai. „Sostinės valdžia labai garsiai pristatė paspirtukų parkavimo zonas. Deja, šios zonos buvo įrengtos verslui už visų miestiečių pinigus – ir tik ten, kur tam verslui patogu.

Kodėl apsiribojama tik centru? Kodėl Šeškinėje, Pašilaičiuose, Antakalnyje, Žirmūnuose paspirtukai ir toliau voliojasi bet kur, ant šaligatvių ir net įkelti medžiuose? Už dabartinį chaosą tiesiogiai atsakinga savivaldybė“, – įsitikinęs P. Pinelis.

„Štai kylanti konservatorių žvaigždė Adomas Bužinskas praėjusiais metais susikvietė žurnalistus ir žadėjo, kad nuo šiol bus pradėtas drausti paspirtukų judėjimas šaligatviais. Bet šis ribojimas baigėsi kur prasidėjęs – dviejose gatvelėse, nors Vilniaus gatvių tinklas – tai tūkstančiai kilometrų“, – komentuoja miesto tarybos narys.

Jis atkreipia dėmesį, kad net ir šalia puikių, naujų dviračių takų „toliau vyksta pėsčiųjų terorizavimas“, nes paspirtukininkai dažnai važiuoja šaligatviu, o ne dviračių taku.

Socialdemokratas ragina Vilniaus vadovus liautis „tingėti ar pataikauti verslininkams“ ir pradėti rūpintis miestiečių interesais.

 

Klinikos direktorius D. Matkevičius: sugriežtinti reikalavimai jau duoda rezultatų

 

Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikos direktorius Dalius Matkevičius pabrėžia, kad nors ir pavėluotai įteisinti, reikalavimai paspirtukininkams jau duoda teigimų rezultatų.

„Sunkių lūžių, kraupių sužalojimų atvejų, susijusių su paspirtukais, kai asmens nedarbingumas dėl traumos gali trukti ir 2 metus, mažėja: 2022 m. jų buvo 710, o 2023 – jau tik 409“, – statistika dalijasi gydytojas.

Mirtinų atvejų 2023 m. nefiksuota nė vieno, nors prieš priimant pataisas Seime, mirčių dėl paspirtukų incidentų kreivė buvo pradėjusi sparčiai kilti.

Gydytojas taip pat atkreipia dėmesį, kad maisto išvežiotojai niekada nepatiria sunkių traumų, nors naudojasi mikrojudumo priemonėmis – taip yra todėl, kad jie naudoja kokybiškas, patikimas, įvairias saugos priemones: šalmus, nugaros įtvarą ir kitas.

Spaudos konferencijos dalyviai sutarė, kad paspirtukų ir kitų mikrojudumo priemonių vairuotojų dėvimi šalmai turėtų būti tokie, kad patikimai apsaugotų visą veidą, ypač apatinę veido dalį, nes ji labiausiai nukenčia incidentuose.

2024 04 17 Mikrojudumo priemonių keliami saugumo iššūkiai: saugumo kaina ir sprendimai.

 

Daugiau informacijos:

Julius Sabatauskas, Seimo narys socialdemokratas

Mob. +370 698 42 178

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2024-04-17 13:36
   Monika Kutkaitytė