Seimas spręs dėl patogesnio asmens tapatybės dokumentų atsiėmimo
2020 m. kovo 12 d. pranešimas žiniasklaidai
Seimas pradėjo svarstyti vidaus reikalų viceministro Tautvydo Tamulevičiaus pristatytas Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo pakeitimus (projektas Nr. XIIIP-4391 ES), kuriais siūloma tobulinti asmens dokumentų išdavimo procesus ir padaryti patogesnes piliečiams teikiamas asmens dokumentų išdavimo paslaugas.
Viena iš pagrindinių siūlomų naujovių – supaprastinta asmens tapatybės dokumentų atsiėmimo tvarka. Pagal siūlomas naujas nuostatas piliečio pageidavimu jo nauja asmens tapatybės kortelė ar naujas pasas galėtų būti saugiai pristatyti į jo nurodytą vietą. Šiuo metu tokia paslauga pasinaudoti gali tik užsienio valstybėse gyvenantys piliečiai.
Siekiant palengvinti dokumentų pateikimo procedūras, kai kreipiamasi dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo vaikui, teikiamomis pataisomis siūloma nustatyti, kad pateikiant dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo vaikui iki dvejų metų vaikui dalyvauti nebūtina. Šiuo metu vienų metų vaiką tėvai jau privalo atsivesti į migracijos skyrių.
Taip pat siūloma nustatyti, kad piliečiui nuo 70 metų būtų išduodama ilgesnį laikotarpį – 20 metų – galiojanti asmens tapatybės kortelė. Šiuo metu 20 metų galiojanti asmens tapatybės kortelė išduodama tik vyresniems kaip 75 metų amžiaus piliečiams. Pagal tokią tvarką daugiau garbaus amžiaus piliečių savo asmens dokumentus galės keisti rečiau.
Po pristatymo už teisės akto pakeitimus balsavo 77 Seimo nariai, prieš – 2, susilaikė 1 parlamentaras. Pritarus projektui po pateikimo, toliau jis bus svarstomas pagrindiniu paskirtame Teisės ir teisėtvarkos komitete. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti dar šioje sesijoje.
Parengė
Informacijos ir komunikacijos departamento
Spaudos biuro vyriausiasis specialistas
Rimas Rudaitis
Tel. (8 5) 239 6132, el. p. [email protected]
Rimas Rudaitis